Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nederland heeft België ingehaald als het om bier gaat! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220322)

Derk de Tweede 23 juni 2015 15:13

Nederland heeft België ingehaald als het om bier gaat!

Citaat:

Er zijn voor het eerst meer bierbrouwerijen in Nederland dan in België. Hier zijn het er nu 312, over de grens hebben ze er 263.

Jan Rumes, voorzitter van de Belgische nationale vereniging van bierproevers Zythos, spreekt van een nek-aan-nekrace. "Het is fijn dat we eindelijk wat concurrentie hebben. In beide landen is het speciaalbier razend populair en neemt het aantal brouwerijen en mensen die een brouwerij huren voor het maken van hun eigen biertje toe."

Nederland had in 2013 nog 165 brouwerijen. Dit jaar zijn er al 34 bij gekomen, weet De Telegraaf.

Wapper 23 juni 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7710838)

Haha, Hollands bier! Mijn vader zei daarvan: "het is nog te slecht om tegen een ezel zijn kont te gieten"

Tabel van waarderingcijfers van de verschillende bieren.

Merk Quotering op 10

1. Stella Artois 6,9

2. Primus 6,8

3. Jupiler 6,2

Cristal Alken 6,2

5. Maes 5,6

6. Heineken 4,9

Extra opmerkingen die het testpanel toevoegde aan de smaaktest.

Stella: licht moutzoet, weinig droog graan, bitter, licht zoetzuur, sterk nabitter, frisse afdronk, smaakvol en lekker.

Primus: vooral moutzoet, toch bitterig staartje, beetje hop, niet te zoet, goede bitterige smaak die blijft hangen, evenwichtig en rijk van smaak, beetje zoet naar het einde en ?Dit is mijn bier!?.

Jupiler: weinig pareling, vrij neutrale geur, licht moutzoet, bitter, verrassende hopgift in de afdronk, rijke smaak, sterke afdronk, bitter einde, echt frietjesbier en ?smaakt naar meer?.

Cristal: aanzet beetje slap, vrij bleek, combinatie van moutzoete geur en smaak en bitter, afdronk licht bitter, iets meer pareling, vrij platte smaak, weinig karakter, close to water, goed schuim.

Maes: licht hoppige pils zonder diepgang, te zoet, weinig smaak, waterachtig en plat.

Heineken: weinig pareling, moutzoet, zeer kort en weinig hopbitter, te zoet, vrij slap, waterig, weinig diepgang, om door te drinken en chemisch.

Dadeemelee 23 juni 2015 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7710858)
Haha, Hollands bier! Mijn vader zei daarvan: "het is nog te slecht om tegen een ezel zijn kont te gieten"

Merk Quotering op 10

1. Stella Artois 6,9

2. Primus 6,8

3. Jupiler 6,2

Cristal Alken 6,2

5. Maes 5,6

6. Heineken 4,9

Stella: licht moutzoet, weinig droog graan, bitter, licht zoetzuur, sterk nabitter, frisse afdronk, smaakvol en lekker.

Primus: vooral moutzoet, toch bitterig staartje, beetje hop, niet te zoet, goede bitterige smaak die blijft hangen, evenwichtig en rijk van smaak, beetje zoet naar het einde en ?Dit is mijn bier!?.

Jupiler: weinig pareling, vrij neutrale geur, licht moutzoet, bitter, verrassende hopgift in de afdronk, rijke smaak, sterke afdronk, bitter einde, echt frietjesbier en ?smaakt naar meer?.

Cristal: aanzet beetje slap, vrij bleek, combinatie van moutzoete geur en smaak en bitter, afdronk licht bitter, iets meer pareling, vrij platte smaak, weinig karakter, close to water, goed schuim.

Maes: licht hoppige pils zonder diepgang, te zoet, weinig smaak, waterachtig en plat.

Heineken: weinig pareling, moutzoet, zeer kort en weinig hopbitter, te zoet, vrij slap, waterig, weinig diepgang, om door te drinken en chemisch.

Maar dat is typisch Belgische smaak: bitter en hoppig. Heineken maakt bier voor export. Volgens mij is de Stella die ze in het buitenland schenken ook minder bitter.
Ik drink trouwens liefst Maes omdat het zachter van smaak is.

Wapper 23 juni 2015 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7710861)
Maar dat is typisch Belgische smaak: bitter en hoppig. Heineken maakt bier voor export. Volgens mij is de Stella die ze in het buitenland schenken ook minder bitter.
Ik drink trouwens liefst Maes omdat het zachter van smaak is.

Als je de kans hebt moet je eens Stella vragen op een vlucht van SN Brussels.
Da's pas bier.

fabianen 23 juni 2015 15:54

Wie haalt er ons niet in tegenwoordig?Met wat regeringen die we hebben tegenwoordig.

Hoomer 23 juni 2015 16:02

Citaat:

De CEO van Heineken en de CEO van Duvel zitten samen op de trein, heeft die trein panne ne moeten ze in een dorpje een paar uur wachten. Beide CEO's besluiten een plaatselijke kroeg te bezoeken. Aan de toog besteld de CEO van Heineken een Heineken natuurlijk, de Ceo van Duvel zegt:" Awel geef me ook een Heineken" de CEO van Heineken bekijk de man van Duvel: "Geen Duvel?" Die van Duvel: "Tja het is nog wat vroeg om al bier te drinken hé".

Derk de Tweede 23 juni 2015 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 7710890)
De CEO van Heineken en de CEO van Duvel zitten samen op de trein, heeft die trein panne ne moeten ze in een dorpje een paar uur wachten. Beide CEO's besluiten een plaatselijke kroeg te bezoeken. Aan de toog besteld de CEO van Heineken een Heineken natuurlijk, de Ceo van Duvel zegt:" Awel geef me ook een Heineken" de CEO van Heineken bekijk de man van Duvel: "Geen Duvel?" Die van Duvel: "Tja het is nog wat vroeg om al bier te drinken hé".

:rofl:

Henri1 23 juni 2015 16:30

Citaat:

Kwantiteit en kwaliteit is niet hetzelfde Derk.

Derk de Tweede 23 juni 2015 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7710920)
Kwantiteit en kwaliteit is niet hetzelfde Derk.

Ik vind Heineken bier ook niet echt lekker!
Maar een jonkie van Bols weer wel.

Indomitable 23 juni 2015 16:41

Citaat:

Merk Quotering op 10

1. Stella Artois 6,9

2. Primus 6,8

3. Jupiler 6,2

Cristal Alken 6,2

5. Maes 5,6

6. Heineken 4,9

Derk de Tweede 23 juni 2015 17:08

Eduard Khil 23 juni 2015 17:33

Citaat:

Merk Quotering op 10

1. Stella Artois 6,9

2. Primus 6,8

3. Jupiler 6,2

Cristal Alken 6,2

5. Maes 5,6

6. Heineken 4,9

Dat zijn allemaal pispinten die je daar opnoemt

Dadeemelee 23 juni 2015 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7710961)

Volgens mij drinken die niet veel bier. Slecht voor de lijn.

Bovenbuur 23 juni 2015 18:07

Gebrouwen door Limburgers die hun plaats kennen.

Indomitable 23 juni 2015 18:14

Geef mij maar...

Henri1 23 juni 2015 18:18

Citaat:

Dat is echt SLOOTWATER.

Een paar jaar geleden er een stuk of 15-16 achterover gekapt zonder ook maar de minste tekenen van dronkenschap te vertonen.

Eduard Khil 23 juni 2015 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7711026)
Dat is echt SLOOTWATER.

Een paar jaar geleden er een stuk of 15-16 achterover gekapt zonder ook maar de minste tekenen van dronkenschap te vertonen.

dat is omdat je getraind bent van aan het stakingspiket te staan, constant jupkes achterover aan het slaan

Demper 23 juni 2015 18:24

Citaat:

Dat is goed te baffen.

Indomitable 23 juni 2015 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7710992)
Volgens mij drinken die niet veel bier. Slecht voor de lijn.

Zeik van boeremie.

Henri1 23 juni 2015 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7711037)
dat is omdat je getraind bent van aan het stakingspiket te staan, constant jupkes achterover aan het slaan

Zelfs dan nog is het niet normaal en aldus slootwater.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be