Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ahold - Delhaize "Belgen hebben zich laten rollen door de Hollanders" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220407)

Derk de Tweede 25 juni 2015 17:35

Ahold - Delhaize "Belgen hebben zich laten rollen door de Hollanders"

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...tml?show=react

nog een interessante schakel:
http://daskapital.nl/2015/06/belgen_..._uitverko.html

Volgens mij zal Ahold Delhaize weer op het juiste spoor zetten.

Derk de Tweede 25 juni 2015 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kakkers&Knuppels (Bericht 7713702)
De Hollanders gaan er waarschijnlijk nog spijt van krijgen.

Die hebben immers ook onze progressieve vakbonden overgenomen. :lol:

Dat lees ik ook bij de reacties bij het eerste artikel.
Ik zou zeggen, koppen omhoog, mouwen opstropen en aan den arbeid!

Vrijheideerst 25 juni 2015 20:06

HLN is grappig in zijn voortdurende opgeklop van Anti-Ollander clichés.

Jan van den Berghe 25 juni 2015 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7713944)
HLN is grappig in zijn voortdurende opgeklop van Anti-Ollander clichés.

En ik vraag me af waar de journalist van dat ander artikel het vandaan haalt dat "de" Belgen verbolgen zouden zijn over de verkoop van DH.

Vrijheideerst 25 juni 2015 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7713956)
En ik vraag me af waar de journalist van dat ander artikel het vandaan haalt dat "de" Belgen verbolgen zouden zijn over de verkoop van DH.

Mja :?

doremi 25 juni 2015 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kakkers&Knuppels (Bericht 7713702)
De Hollanders gaan er waarschijnlijk nog spijt van krijgen.

Die hebben immers ook onze progressieve vakbonden overgenomen. :lol:

Inderdaad hopelijk weten ze waaraan ze beginnen. De meeste Nederlanders die ik hier voor het eerst in contact zie komen met onze vakbonden die schrikken zich een hoedje (om het nog zacht uit te drukken).

Jan van den Berghe 25 juni 2015 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7714123)
Inderdaad hopelijk weten ze waaraan ze beginnen. De meeste Nederlanders die ik hier voor het eerst in contact zie komen met onze vakbonden die schrikken zich een hoedje (om het nog zacht uit te drukken).

Natuurlijk weten ze waaraan ze beginnen. Denkt u nu echt dat zo'n grote groep over één nacht ijs gaat en niet eerst alle, maar ook alle, aspecten van de zaak heeft laten onderzoeken en van nabij bekeken?

Xenophon 25 juni 2015 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7713956)

Het is algemeen geweten dat echte Belgen de Nederlanders intens haten, dat stamt al vanuit de tijd dat separatisme nog goed was.

doremi 25 juni 2015 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7714128)
Natuurlijk weten ze waaraan ze beginnen. Denkt u nu echt dat zo'n grote groep over één nacht ijs gaat en niet eerst alle, maar ook alle, aspecten van de zaak heeft laten onderzoeken en van nabij bekeken?

Ik vermoed van wel, doch het zou niet de eerste grotere buitenlandse speler zijn die hier in België toch nog opschrikt rond de vakbonden. Ik ken een aantal voorbeelden met o.a. grote Franse en Amerikaanse spelers die zich, ondanks alle voorbereidingen, op het terrein toch nog een hoedje schrokken.

Wiley E Coyote 25 juni 2015 21:27

Naar goede gewoonte dus. Het enige dossier waar de Belgen zich niet hebben laten rollen is de Fyra.

Jan van den Berghe 25 juni 2015 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 7714156)
Naar goede gewoonte dus.

Ik mis hier iets in de hele bewering: argumenten waarom er sprake is van "de Belgen hebben zich laten rollen".

De schoofzak 25 juni 2015 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7714128)

2
Ik veronderstel dat de winstmarges van Delhaize van de laatste 10 jaar rekening houden met de cultuur van "onze" vakbonden ...

Ik veronderstel ook dat de familiale aandeelhouders van Delhaize hun nodige financiële buit binnen gehaald hebben.

.

Klein Licht 25 juni 2015 22:07

Sinds de eerste overnamegeruchten begin dit jaar is de waarde van het aandeel Delhaize met 50% gestegen.

50% op 6 maanden, onbelast. Duidelijk laten rollen

Jan van den Berghe 25 juni 2015 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7714226)
Sinds de eerste overnamegeruchten begin dit jaar is de waarde van het aandeel Delhaize met 50% gestegen.

50% op 6 maanden, onbelast. Duidelijk laten rollen

Wat kan je doen met een in waarde gestegen aandeel? Juist, o.a. verkopen. En dan komt de overheid wel langs.

TheFourHorsemen 25 juni 2015 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7714239)
Wat kan je doen met een in waarde gestegen aandeel? Juist, o.a. verkopen. En dan komt de overheid wel langs.

Meerwaarde op aandelen wordt in België niet belast (als het dat is wat je bedoelde).

graaf de bethune 26 juni 2015 07:22

Het is heel simpel: als een Belg niet gerold is door een Hollander dan wil dit zeggen dat dienen Hollander het simpelweg vergeten was de Belg te rollen. Daarom, ik doe NOOIT zaken met Hollanders. Ik word dikwijls opgebeld van firma's die aan telefoon iets willen verkopen of eens langs willen komen en telefonisch een afspraak willen maken, van zodra ik nog maar het minste Hollands accent hoor aan de andere kant van de lijn is het einde gesprek. En dat is een verrekt goeie taktiek.

Maori 26 juni 2015 09:03

Net gehoord dat de belgische baasjes een miljoenenbonus binnenrijven.

De belgen hebben zich dus niet laten rollen en er is gebeurd wat ik al in een andere draad aanhaalde over dit onderwerp: een fusie tussen twee bedrijven heeft zelden of nooit te maken met het welzijn van die twee bedrijven maar alles met de hebberigheid van de tenoren van die bedrijven.

Maori 26 juni 2015 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kakkers & Knuppels (Bericht 7714615)
Al aan gedacht dat die hebberigheid nieuwe kansen en jobs kunnen creeëren?

De uitspraak van de hebberigheid heb ik van een professor van de London Business School, ik heb dit in de andere draad over de fusie gepost gisteren. En vandaag komt uit wat die man beweerd heeft.

Wacht even af met die uitspraak over kansen en jobs; de toekomst zal het uitwijzen maar ik denk van niet.

Maori 26 juni 2015 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kakkers & Knuppels (Bericht 7714634)
Toch niet van Paul De Grauwe? :lol:

Van de London Business School zei ik, niet van de London School of Economics.

PORSCHE 26 juni 2015 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7714137)
Het is algemeen geweten dat echte Belgen de Nederlanders intens haten, dat stamt al vanuit de tijd dat separatisme nog goed was.

Idd Nederlanders zijn een kwaal op deze wereldbol!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 7714500)
Het is heel simpel: als een Belg niet gerold is door een Hollander dan wil dit zeggen dat dienen Hollander het simpelweg vergeten was de Belg te rollen. Daarom, ik doe NOOIT zaken met Hollanders. Ik word dikwijls opgebeld van firma's die aan telefoon iets willen verkopen of eens langs willen komen en telefonisch een afspraak willen maken, van zodra ik nog maar het minste Hollands accent hoor aan de andere kant van de lijn is het einde gesprek. En dat is een verrekt goeie taktiek.

+1 liever slechte jaarcijfers dan goede jaarcijfers maar dan met hollanders moeten zaken doen!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be