![]() |
Citaat:
awel daar kan ik nog inkomen , weg met de produkten op basis van petrolium , beter voor 't milieu en zo steunen we geen islamteroristen |
Zulke zaken zijn al heel lang uitgevonden. De toepassing zal er enkel komen wanner economische motieven de politici en producenten zullen dwingen tot ommekeer .
|
momenteel os het enige haalbare waterstof.
dit produkt staat al reeds op punt en dient enkel nog maar ingevoerd te worden. als de tijd rijp is (en de olie prijs nog verder de pan uit swingt) kunnen we dit invoeren, wel moeten we er op letten dat er voldoende aanbod is (aan elke pomp verkrijgbaar) de wagen is geen uitstervend ras, de brandstof daarentegen is aan vervanging toe. bij gebrek aan invoering van dit systeem zijn al geruime tijd andere initiatieven genomen in europa, denk maar aan de bussen in parijs waar er al veel op gas of electrique rijden, ook in rome rijden er zeer veel van deze "stille busjes"(voor in de kleinere srtaten) rond. een produkt als biobrandstof is meer uitstel van executie dan een oplossing. trouwens zo van die geluidsarme bakken die voorbij zoeven hebben wel iets chique. |
Goed,dan zal ik straks frieten kunnen bakken in mijne tank.
|
Weet er iemand hoeveel miljoenen de regering de laatste tijd verdiende, alleen al aan accijnzen op de duurdere olie?
En wie weet dat die acijnzen niet meer naar beneden gaan als de olieprijzen zelf weer zakken? Vadertje staat kan de accijnzen op olie niet missen dus een wagenpark dat op schone en écht alternatieve brandstof rijdt zal niet voor morgen zijn. |
Je mag trouwens niet eens op frituurvet ofzo rijden. Dat word gelijkgesteld aan het rijden op rode mazout.Oftewel huishoudstookolie.
Je voertuig mag alleen gebruik maken van de op het inschrijvingsbewijs aangeduide brandstoffen. Tot op heden ten dage heb je als particulier niet veel keuze. benzine, diesel, LPG, en electriciteit. Er zijn uitzonderingsmaatregelen van kracht voor kleinschalige experimenten met aardgas ,waterstof-in welke vorm dan ook- of bio brandstoffen, zoals de biodiesel- oftewel nog niet gebruikt frituurvet of alcohol/methanol. Stel dat je een paar honder liter vervallen frituurvet op de kop kan tikken, en daar je oudere diesel op laat karren, en je hebt per ongeluk die zeldzame douanecontrole, dan word er vrolijk gekeken naar de kilometerstand, de ouderdom van de wagen en het geschatte verbruik, en da's doorgerekend. Dan mag je daar alvast de accijns op de zogenaamd verbruikte brandstoffen op betalen, de veroordeling en de boete volgen later wel. |
Als ge nu al eens begint met katalysatoren verplicht te maken voor bussen, want toen ik vanmorgen achter zo'n geval reed, kon het me eigenlijk weinig schelen of die roet nu van petroleum dan wel van koolzaad kwam.
|
Allemaal mooi, koolzaad, waterstof enz..
Maar hoe maakt ge dat ? Daarvoor hebt ge ook energie nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
De productie van enorme hoeveelheden waterstof, de compressie, het veilig vervoer en het veilig opslaan in de auto is niet te onderschatten. Zolang er voor het ogenblik voldoende aardolie ter beschikking is is denkelijk niets haalbaar. |
Volledig akkoord met dit voorstel. Strengere mileuwetgeving (of beter nog efficientere) is allemaal goed en wel. Het is aan de overheid om het goede voorbeeld te geven. Zo'n ouwe dieselbus kan fameus stinken, in het midden van een stadscentrum. Als de Lijn op grote schaal op biobrandstof rijdt dan zal dit de technologie fel verbeteren en ook veel bedrijven aansporen dit te gebruiken.
Tklopt dat de overheid alles behalve haar best doet om te investeren in nieuwe technologie gewoon omdat zij geweldig goed profiteren aan al die accijnzen en de macht van de olieindustrie. Het land dat tenminste enige onderzoek naar waterstofenergie doet is wonderwel de VS, wat hen in de toekomst wederom voordeel zal verschaffen op het logge, steeds achterlopende Europa |
Citaat:
Echter (kleine opmerkingen) * geluidsarme bakken : de eerste accidenten staan eraan te komen omdat voetgangers en fietsers totaal niet meer opletten omdat ze de wagens ook niet meer horen. * biodiesel is goedkoop. Maar dat is stookolie ook tot je die in de tank van je wagen wil gieten. Dit is belgië en dus gaat dat even zwaar worden belast. |
Citaat:
|
En waar gaat Bart Staes al die koolzaadplantjes planten?
|
Waterstof is no go voor gewone autos. Misschien voor bussen....
Waarom ? Kijkt eens naar de energiedichtheid van waterstof. Zelfs op 200 Bar heb je een tank die vele malen groter is als de huidige nodig om dezelfde afstand af te leggen..... |
Citaat:
|
Het is inderdaad zo dat http://www.ballard.com/ ,uit de VS momenteel de best beschikbare waterstoftechnologie in huis heeft ,NA 25 JAAR PRIVAAT ONDERZOEK.De autofabrikanten zijn daar ondertussen gepasseerd,de vervanger voor de verbrandingsmotor is bekend!
Dergelijke zaken laten mij de technische departementen van onze Europese universiteiten plotselijk in een heel ander licht zien.Wat DOEN ze daar eigenlijk,in onze staatsgesubsidieerde instellingen,wat onderzoeken ze daar eigenlijk??????? :| Is een aandrijving op niet-fossiele brandstoffen al 25 jaar niet meer van belang of hoe zit het nu? Zijn onze professoren dan toch dommer dan wat koppige Amerikanen en Canadezen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be