Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   vergelijk Be met Peking (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220494)

brother paul 27 juni 2015 04:16

vergelijk Be met Peking
 
als we Belgie nu eens vergelijken met Peking, dan zijn wij gewoon een stad van 10miljoen inwoners, en peking een stad van 20miljoen.
Om de mobiliteit te verzekeren in die stad wordt er gewoon ringen gemaakt rond die stad.

Nu is de groei van Peking gaat in tien jaar van 5 miljoen naar 20 miljoen
Wat ze daarvoor doen is gewoon RINGEN maken rond die stad...

Een stad met 5miljoen inwoners heeft blijkbaar 4 ringen nodig
Een stad met 10miljoen inwoners heeft blijbkaar 6 ringen nodig...


Citaat:

Satellite tracking of quadrupling of Beijing size from 2000 to 2009 and the physical merger of Shanghai with nearby cities


Beijing quadrupled in size during from 2000 to 2009. Satellite maps show the growth.

Beijing now has about 20 million people. Shanghai (greater area) is at 29 million and greater Guangzhou is 32 million.

Ring Road growth Rings

The fourth ring road was completed in 2001.

The Fifth ring road was completed between 2003-2005.

The sixth ring road was open for regular traffic in September 12, 2009.

Construction began on the seventh ring road in 2013

The ring roads and subway systems get expanded and homes and offices fill out the expanded area.

Nu vroeg ik mij af, waarom men rond Brussel niet bouwt aan een derde ring... als Brusselse ring zo verzadigd is, wat voor zin heeft heeft het om die ring altijd maar te verbreden...

Ten tweede, zou het niet nuttiger zijn om rond Antwerpen en Rond Brussel een derde ring te bouwen zodat die twee steden hun binnen ringen kunnen ontlasten.

GuidoMK 27 juni 2015 06:43

Er is van ver vóór 2000 al sprake geweest van een grotere ring rond Antwerpen. De grondophopingen naast de E313 voor nieuwe bruggen zijn zelfs nog altijd te zien. Toen tegen gehouden onder luid protest van CD&V, de partij zonder toekomstvisie...


Blue Sky 27 juni 2015 07:35

Tja, Peking als voorbeeld nemen lijkt me niet zo'n goed idee te zijn. Met het massaal faciliteren van het autoverkeer door het steeds maar bijmaken van wegen en kappen van extra asfalt zijn ze geen cm vooruit gekomen. Integendeel. Wat ze wel gaan inzien is dat het niet mogelijk is dat alle mensen zich met de auto verplaatsen naar eigen goeddunken omdat het onvermijdelijk leidt tot gigantische verkeersproblemen. Hier snappen mensen dat ook nog steeds niet. En dat leidt dan onder meer tot maatregelen zoals het verloten van nummerplaten ed.

Onderstaand een aantal interessante linkjes;

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Peking.dhtml

http://nos.nl/op3/artikel/612255-tie...mmerplaat.html

http://www.scmp.com/news/china/artic...fic-congestion

brother paul 27 juni 2015 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7715921)
Tja, Peking als voorbeeld nemen lijkt me niet zo'n goed idee te zijn. Met het massaal faciliteren van het autoverkeer door het steeds maar bijmaken van wegen en kappen van extra asfalt zijn ze geen cm vooruit gekomen. Integendeel. Wat ze wel gaan inzien is dat het niet mogelijk is dat alle mensen zich met de auto verplaatsen naar eigen goeddunken omdat het onvermijdelijk leidt tot gigantische verkeersproblemen. Hier snappen mensen dat ook nog steeds niet. En dat leidt dan onder meer tot maatregelen zoals het verloten van nummerplaten ed.

Onderstaand een aantal interessante linkjes;

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Peking.dhtml

http://nos.nl/op3/artikel/612255-tie...mmerplaat.html

http://www.scmp.com/news/china/artic...fic-congestion


stel u voor dat ze die ringen niet gebouwd hadden, dan was die traffic jam nog een factor erger... Dus mij moet je da tniet uitleggen dat je met niets te doen problemen oplost. En nee de spoorwegen zijn al bijna gratis voor de meeste mensen dus ook daar ligt de oplossing niet

SanderK 27 juni 2015 16:58

Brother Paul:
De eerste wegenplannen voor 1970 waren ook van concentrische aard (dus ze wouden allemaal ringen aanleggen)
In 1980 hebben ze eerder gekozen voor het raster principe (zoals in Duitsland het geval is).
Voor een land lijkt mij persoonlijk het rasterprincipe het meest logische.

Maar, natuurlijk is er niets van in huis gekomen! :)

check deze interessante website: http://wegen-routes.be/homen.html

Blue Sky 27 juni 2015 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7716273)
stel u voor dat ze die ringen niet gebouwd hadden, dan was die traffic jam nog een factor erger... Dus mij moet je da tniet uitleggen dat je met niets te doen problemen oplost. En nee de spoorwegen zijn al bijna gratis voor de meeste mensen dus ook daar ligt de oplossing niet

Dat weet ik zo nog niet. Ze hebben al gigantische investeringen gedaan in wegenwerken en het resultaat ervan is dat er meer en meer mensen de auto zijn gaan nemen waardoor de wegen binnen de kortste keren opnieuw dichtslippen. Het is met andere woorden dweilen met de kraan open. De feiten zijn wat ze zijn; ondanks de giga-investeringen in infrastructuur en de zogenaamde ringen, zit men nog steeds met giga-verkeersproblemen en giga-luchtvervuiling.

Beter hadden ze al in een eerdere fase het autoverkeer aan banden moeten leggen. Nu zijn ze dat gaan inzien, maar het is eigenlijk al te laat.

brother paul 28 juni 2015 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7716873)
Brother Paul:
De eerste wegenplannen voor 1970 waren ook van concentrische aard (dus ze wouden allemaal ringen aanleggen)
In 1980 hebben ze eerder gekozen voor het raster principe (zoals in Duitsland het geval is).
Voor een land lijkt mij persoonlijk het rasterprincipe het meest logische.

Maar, natuurlijk is er niets van in huis gekomen! :)

check deze interessante website: http://wegen-routes.be/homen.html

Die ringen zien er redelijk vierkant uit..
Nu eindelijk een verfrissende visie van schelfie. Als we straks elektrische google cars hebben moeten we de ring overkappen, nog parkings bouwen en de uber sharing economie tegenwerken ?
Zie shelfie in de Knack

brother paul 28 juni 2015 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7717034)
Dat weet ik zo nog niet. Ze hebben al gigantische investeringen gedaan in wegenwerken en het resultaat ervan is dat er meer en meer mensen de auto zijn gaan nemen waardoor de wegen binnen de kortste keren opnieuw dichtslippen. Het is met andere woorden dweilen met de kraan open. De feiten zijn wat ze zijn; ondanks de giga-investeringen in infrastructuur en de zogenaamde ringen, zit men nog steeds met giga-verkeersproblemen en giga-luchtvervuiling.

Beter hadden ze al in een eerdere fase het autoverkeer aan banden moeten leggen. Nu zijn ze dat gaan inzien, maar het is eigenlijk al te laat.

De klassieke dichtslibbing theorie bewijst gewoon dat overheden al tijd te traag reageren

Denkveens na hoe de wereld eruit ziet met elektrisch zelfrijdende car sharing
Auto's rijden 90% ipv 5% van de tijd
Ondergrondse parkings heb je niet meer nodig maar vooral grote batterij wisselen stations en supercharger parkings bij shopping centra
Openbaar vervoer wordt vervangen door autonome ubertaxis, met intelligent carpoolen komen auto's volgeladen met vier commuters toe in de centra , vervoer en ze horden toeristen en burgers om u savonds thuis te brengen

Straten vol stilstaande auto's heb je niet nodig, er rijden gewoon vier tot tien keer minder auto's rond die dezelfde mobiliteit verlenen als elk zijn eigen auto systeem. Maar dat wil niet zeggen dat wegen smaller gaan worden en dat files gaan verdwijnen waar ze nu structurele permanent aanwezig zijn. Je zult moeten blijven decjuiste wegen bouwen die het probleem van de burgers oplossen

Luchtvervuiling en lawaai verdwijnen in een elektrisch mobiliteit...

Vrijheideerst 1 juli 2015 06:59

Hebben ze in Peking ook een Filip Watteeuw?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be