![]() |
vergelijk Be met Peking
als we Belgie nu eens vergelijken met Peking, dan zijn wij gewoon een stad van 10miljoen inwoners, en peking een stad van 20miljoen.
Om de mobiliteit te verzekeren in die stad wordt er gewoon ringen gemaakt rond die stad. Nu is de groei van Peking gaat in tien jaar van 5 miljoen naar 20 miljoen Wat ze daarvoor doen is gewoon RINGEN maken rond die stad... Een stad met 5miljoen inwoners heeft blijkbaar 4 ringen nodig Een stad met 10miljoen inwoners heeft blijbkaar 6 ringen nodig... ![]() Citaat:
Nu vroeg ik mij af, waarom men rond Brussel niet bouwt aan een derde ring... als Brusselse ring zo verzadigd is, wat voor zin heeft heeft het om die ring altijd maar te verbreden... Ten tweede, zou het niet nuttiger zijn om rond Antwerpen en Rond Brussel een derde ring te bouwen zodat die twee steden hun binnen ringen kunnen ontlasten. |
Er is van ver vóór 2000 al sprake geweest van een grotere ring rond Antwerpen. De grondophopingen naast de E313 voor nieuwe bruggen zijn zelfs nog altijd te zien. Toen tegen gehouden onder luid protest van CD&V, de partij zonder toekomstvisie...
![]() |
Tja, Peking als voorbeeld nemen lijkt me niet zo'n goed idee te zijn. Met het massaal faciliteren van het autoverkeer door het steeds maar bijmaken van wegen en kappen van extra asfalt zijn ze geen cm vooruit gekomen. Integendeel. Wat ze wel gaan inzien is dat het niet mogelijk is dat alle mensen zich met de auto verplaatsen naar eigen goeddunken omdat het onvermijdelijk leidt tot gigantische verkeersproblemen. Hier snappen mensen dat ook nog steeds niet. En dat leidt dan onder meer tot maatregelen zoals het verloten van nummerplaten ed.
Onderstaand een aantal interessante linkjes; http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Peking.dhtml http://nos.nl/op3/artikel/612255-tie...mmerplaat.html http://www.scmp.com/news/china/artic...fic-congestion |
Citaat:
stel u voor dat ze die ringen niet gebouwd hadden, dan was die traffic jam nog een factor erger... Dus mij moet je da tniet uitleggen dat je met niets te doen problemen oplost. En nee de spoorwegen zijn al bijna gratis voor de meeste mensen dus ook daar ligt de oplossing niet |
Brother Paul:
De eerste wegenplannen voor 1970 waren ook van concentrische aard (dus ze wouden allemaal ringen aanleggen) In 1980 hebben ze eerder gekozen voor het raster principe (zoals in Duitsland het geval is). Voor een land lijkt mij persoonlijk het rasterprincipe het meest logische. Maar, natuurlijk is er niets van in huis gekomen! :) check deze interessante website: http://wegen-routes.be/homen.html |
Citaat:
Beter hadden ze al in een eerdere fase het autoverkeer aan banden moeten leggen. Nu zijn ze dat gaan inzien, maar het is eigenlijk al te laat. |
Citaat:
Nu eindelijk een verfrissende visie van schelfie. Als we straks elektrische google cars hebben moeten we de ring overkappen, nog parkings bouwen en de uber sharing economie tegenwerken ? Zie shelfie in de Knack |
Citaat:
Denkveens na hoe de wereld eruit ziet met elektrisch zelfrijdende car sharing Auto's rijden 90% ipv 5% van de tijd Ondergrondse parkings heb je niet meer nodig maar vooral grote batterij wisselen stations en supercharger parkings bij shopping centra Openbaar vervoer wordt vervangen door autonome ubertaxis, met intelligent carpoolen komen auto's volgeladen met vier commuters toe in de centra , vervoer en ze horden toeristen en burgers om u savonds thuis te brengen Straten vol stilstaande auto's heb je niet nodig, er rijden gewoon vier tot tien keer minder auto's rond die dezelfde mobiliteit verlenen als elk zijn eigen auto systeem. Maar dat wil niet zeggen dat wegen smaller gaan worden en dat files gaan verdwijnen waar ze nu structurele permanent aanwezig zijn. Je zult moeten blijven decjuiste wegen bouwen die het probleem van de burgers oplossen Luchtvervuiling en lawaai verdwijnen in een elektrisch mobiliteit... |
Hebben ze in Peking ook een Filip Watteeuw?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be