![]() |
16000 snelheidsovertreden in 1 week in wegenwerken E40
Trajectcontrole? Nee dank u:
Citaat:
![]() |
Zo zie je maar hoe nauw automobilisten het met de verkeersregels nemen. Is dat nu zo moeilijk om gewoon de snelheidslimiet te respecteren?
|
Handig zou zijn om in het artikel ook te vermelden hoeveel auto's er toen passeerden. 16.000 kan veel of weinig zijn.
|
Citaat:
Waarom dan heel de tijd deze strikte snelheidslimiet die duidelijk niet gedragen en gerespecteerd wordt door de bevolking? Is men 24/7 daar aan het werk? Is het daar altijd even druk? Wanneer de automobilist weet dat snelheidslimieten er zijn voor de veiligheid, gaat hij zich er aan houden. Echter, wanneer deze snelheidslimiet er altijd staat, zelfs wanneer hij bijna alleen op het stuk rijdt en er geen mensen werken, is het onbegrijpelijk voor deze automobilist waarom de zo strikte limiet nog geldt. Dan gaat hij een verkeersovertreding maken. In heel België gelden belachelijk lage snelheidslimieten, niet moeilijk dat er zo los mee wordt omgesprongen. Dus, nu mijn vraag aan u, is het dan zo moeilijk om normale snelheidslimieten te maken overal die de automobilist respecteren? Trouwens, dit toont nog maar eens aan dat trajectcontroles er staan om geld in het laatje te brengen en NIET voor de verkeersveiligheid. Anders hadden ze wel duidelijk aangegeven dat er trajectcontrole stond zodat iedereen de snelheid zou respecteren. Door de heimelijkheid en achterbaksheid van trajectcontroles, wordt dit echter niet opgemerkt. Daardoor doet de natuur zijn werk (zie eerste alinea) waardoor het geld in het laatje komt en de hardrijder zijn weg kan vervolgen en, volgens de filosofie van de staat, mensen in gevaar brengt (wat natuurlijk niet zo is....). |
Citaat:
Reken eens uit: stel dat ze alle 16.000 77 kmh reden (dus 71 gecorrigeerd), dat is via een minnelijke schikking dan 60*16.000 = 960000 Dus een kleine miljoen aan koopkracht die net uit de economie is gehaald (om het in de populaire vakbondstermen te zeggen) Maar speciaal voor jou heb ik het even opgezocht: http://www.gva.be/cnt/aid1034427/ant...aanderen-video Op de Brusselse Ring passeren tussen Jette en Zellik 186.000 voertuigen per dag. De E40 sluit op dit stuk aan. Ik neem volgende zaken in overweging: -De trajectcontrole staat in één richting: 93.000 per dag -De werken zijn int lang en breed aangekondigd: sommigen hebben alternatieve route -De ring rond de hoofdstad is sowieso drukker, aangezien deze verkeer kan bevatten binnen Brussel zelf, en ook Noord-Zuid verkeer. -Er staat nu vaak file op dit stuk, dus moeten we eigenlijk ook alle stilstaande voertuigen en voertuigen in file (die de snelheidslimiet sowieso niet kunnen breken) kunnen aftrekken. Ik stel voor om het bedrag indicatief af te ronden tot 60.000 per dag. Dan passeerden er van maandag tot vrijdag 300.000 voertuigen. Dit betekent dat 5,33 % van alle bestuurders te snel reed in deze trajectcontrole. Dit is toch wel substantieel. |
Citaat:
|
Citaat:
Je moet eens gaan klappen met de arbeiders die op zo'n werf werken, uw ogen zouden nogal open gaan. Je zou toch moeten weten dat de meeste automobilisten met oogkleppen rondrijden en zich als egoïsten gedragen in het verkeer. Defensief rijden kennen ze niet en ze hebben geen flauw benul van de gevaren in het verkeer. Zo snel mogelijk vlammen van A naar B en daarbij af en toe nog wat sms'en, daar draait het hen om. Het gevolg van dat gedrag kennen we al en zien we dagelijks opnieuw in het verkeer. De GSM mag je ook niet gebruiken in de auto, als je buiten komt zie je de ene na de andere met de GSM in de hand rijden. Nee, automobilisten weten dus zelf niet wat veilig is en wat niet. Harde repressie met hogere boetes is de enige taal die ze verstaan. |
Citaat:
Het snelheidsbeleid is echter anders. Alhoewel dat onderzoek aantoont dat niet de gsm in de hand houden gevaarlijk is, maar dat het net de gesprekken voeren dat gevaarlijk is (aangezien praten een groot deel van ons redeneervermogen in beslag neemt); is er toch nog geen verbod op gesprekken voeren in de auto. Ik mag vrij met iedereen in de auto zeer hard discussiëren over van alles en nog wat, ook al beïnvloed dit mijn rijgedrag. Waarom is er geen verbod op praten? Omdat dit gewoon idioot zou zijn. Dit zou nooit nageleefd worden. En nu trek ik de parallel met het snelheidsbeleid. De limieten zijn op verschillende plaatsen idioot laag, het is op het niveau van praten in de auto verbieden. Geef de limieten terug aan de autobestuurder, en de limieten gaan meer gerespecteerd worden. |
Citaat:
Misschien zijn de in de jaren '70 van de vorige eeuw opgelegde limieten vandaag de dag onrealistisch ? |
Correct, de snelheidscontrole is enkel om geld in het laatje te brengen, en heeft allang niets meer te maken met veiligheid.
Het is inderdaad opvallend dat er geen percentage bij staat. Doet mensen neigen te denken dat dit een hoog percentage moet zijn, wat bovenstaand puntje alleen zou bevestigen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Daar gaat SanderK's bewering dat automobilist wel hun snelheid uit verantwoordelijkheid kunnen aanpassen. |
Citaat:
Of zijn die 16000 chauffeurs allemaal snelheidsduivels ? Dat weiger ik te geloven...Maar 30 per uur op een viervaksweg daar hou ook jij je niet aan en al evenmin diezelfde wegenwerker als hij er tijdens een vrije dag voorbijkomt gereden....daar ben ik 100% zeker van gewoon opdat het onmogelijk is en onrealistisch is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk is het hier simpel ..altijd en overal kan je hier iedereen beboeten....zelfs een slak als mijn zwager werd al geflitst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be