Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Gwendolyn Rutten te weinig aanwezig in parlement: mes in vergoeding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220665)

Patrick M. 1 juli 2015 15:41

Gwendolyn Rutten te weinig aanwezig in parlement: mes in vergoeding

Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft in juni geen volledige parlementaire vergoeding van het Vlaams Parlement gekregen. Dat komt omdat ze onvoldoende aanwezig was bij de stemmingen in de plenaire vergadering, zo vernam Belga.

Als ik onvoldoende aanwezig ben op mijn werk dan volgt mijn c4.
Waarom in de politiek niet?

cookie monster 1 juli 2015 21:10

Alvast een mooi begin :thumbsup:

TV-verslaafde 2 juli 2015 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7722600)

Omdat heel het land toch blijft draaien met of zonder politici. :lol::lol::lol::lol: Waardeloos schijtvolk daar in het parlement !

Hypochonder 2 juli 2015 05:53

Citaat:

Omdat jij veel lager gekwalificeerd bent en omdat jij bij jou werkgever zelf bent komen vragen of je er mocht werken.

De schoofzak 2 juli 2015 09:32

Citaat:

Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft in juni geen volledige parlementaire vergoeding van het Vlaams Parlement gekregen. Dat komt omdat ze onvoldoende aanwezig was bij de stemmingen in de plenaire vergadering, zo vernam Belga.

De kiezer is de werkgever van de politieker.
Hij bepaalt waar het politieke werk dient te gebeuren. En dat is in hoofdzaak net niet in het parlement.

In het parlement telt het alleen:
- voor de meerderheid, dat er voldoende stemmers aanwezig zijn om de nodige wetten er door te krijgen
- voor de minderheid, de meerderheid te jennen.

.

Patrick M. 2 juli 2015 11:42

Hoe weet gij wat mijn kwalificaties zijn? En wat als mijn baas heeft gevraagd om voor hem te komen werken?

Knuppel 3 augustus 2015 15:30

Citaat:

Tiens, was de grote afwezige dan toch niet De Wever?

Knuppel 3 augustus 2015 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7723382)
De kiezer is de werkgever van de politieker.
Hij bepaalt waar het politieke werk dient te gebeuren. En dat is in hoofdzaak net niet in het parlement.

Zever. Het parlement is voor een grootste deel bevolkt door opvolgers. Alle provinciale kringen, dus zowel Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant sturen het max. toegelaten aantal opvolgers naar het parlement. Dat zijn er 16 in elke kieskring, oftewel 80 van de 124. Hoeveel zijn er daarvan door de bevolking verkozen? En hoeveel danken hun mandaat uitsluitend aan hun partij?

http://www.elections.fgov.be/index.p...=1&L=1&print=1

Het is bijgevolg de partij en NIET de kiezer die de "werkgever" is van de parlementariƫr.

Het is evenmin de kiezer maar de partij die bepaalt waar het politieke werk moet gebeuren. Dat werk strookt in de regel immers maar voor een klein deel van wat de kiezer beloofd werd voor de verkiezingen.

Jan van den Berghe 3 augustus 2015 23:55

Citaat:

Omdat het om een mandaat gaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be