![]() |
Uber koopt evtl 500.000 zelfrijdende Tesla´s in 2020
https://chargedevs.com/newswire/uber...uy-all-500000/
Ook niet slecht, met zo´n extra omzetdoel voor ogen zullen de $ en € wel "gemakkelijker" rollen. Tesla´s als ideale zelfrijdende taxi´s, uiteraard vergt dat deftige weginfra... Zoals geweten bestaan 167 normale Tesla-taxi´s (met chauffeur) al in Schiphol: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuw...laats-schiphol edit: of gaat de voorkeur verder voor onze fijnstoftaxi´s en -bussen# ? :roll: # http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...selbussen-voor er is hoop...: Citaat:
|
En onlangs lachten een paar individuen mij uit, op een ander forum, wanneer ik verkondigde dat het openbaar vervoer zoals we dat nu kennen (met bussen en treinen en treinsporen) op uitsterven is en vervangen zou worden door zelfrijdende auto's.....
(en dat we dus ook in de weg moeten investeren en niet in het openbaar vervoer) |
Uber is toch niet wettelijk. Uber is in heel Europa niet wettelijk maar hier in België tracht men Uber toch wettelijk te maken.
|
Citaat:
Of is de werkmethode van de Uber-chauffeurs niet wettelijk? Het is het tweede: de chauffeurs verdienen geld door taxi te spelen, terwijl ze niet moeten voldoen aan alle vergunningen waaraan 'echte' taxi-chauffeurs moeten voldoen. Deze hindernis betekent echter niet dat Uber geen goed concept is. |
Citaat:
Vraagje: mag men met een glaasje op in een zelfrijdende taxi stappen? |
Citaat:
Is de man met een glaasje op enkel en alleen een passagier, of wordt er verwacht dat hij nog kan ingrijpen bij een noodgeval of technisch defect? Het zal dus voornamelijk afhangen van wat de zelfrijdende taxi werkelijk gaat zijn, denk ik. |
Kijk maar naar Duitsland, daar is Uber niet wettelijk en word zelf verboden.
Kijk ook maar wat er in Frankrijk gebeurd is. |
Citaat:
(daarenboven kan er één persoon meer meegnomen worden) |
Citaat:
of volgens wikipedia: ![]() Stand Januari 2015 https://de.wikipedia.org/wiki/Uber_(Unternehmen) Volgens Uber, steden wereldwijd incl Europa: https://www.uber.com/cities En wat niet wettelijk is kan het nog worden (onder bepaalde -afwijkende- voorwaarden) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou geen zicht zijn, hee... |
Citaat:
Ik zie zelfrijdende auto's not niet zo gauw in het dagelijkse verkeer verschijnen. Op dit moment mogen de autonome auto's van Google nog steeds niet harder dan 30 kph, en raken ze nog steeds voortdurend in de war van voetgangers. Ik bedoel maar, hoe leer je een computer de lichaamstaal van een kleuter te herkennen zodat je weet dat die wil oversteken... |
500000 tesla's: 50.000.000.000 (50 miljard) euro. Wauw, Uber moet nogal een omzet hebben voor een taxibedrijf om zo'n investering te kunnen doen.
|
Citaat:
Waarom zou een camera een voetganger niet zien oversteken en waardoor een google-car-systeem onmiddellijk kan remmen integendeel tot een mens ? Of ik zou op de voorruit van die zelfrijdende auto een goed zichtbaar signaal aan brengen "STOPT niet voor voorrangsnegerende voetgangers" of "deze auto is een TRAM" of zoiets (de fysica laat dit nooit toe onmiddellijk stil te staan...). Ik bedoel maar ;-), trams en bepaalde voertuigen kunnen ook niet rechttijdig stoppen voor overstekende "kleuters", en dat met aanwezige tram- of voertuigbestuurder, denk je echt een punt te hebben met "lichaamstaal", het verkeersreglement blijft de basis toch ? En die zal men toch moeten aanpassen. Uiteraard kan men de infrastruktuur navenant aanpassen en meer verplichte oversteekplaatsen voorzien (die zijn er nu al). (onder andere ook lichten aan zebrapaden). Desnoods legt men slagbomen aan, maar ook die houden voetgangers en andere niet tegen zelfdoding te plegen (op het spoor). Of denk je dat voetgangers het verkeersreglement niet hoeven te respecteren ? Neen als je dat utopische wil zullen er nooit zelfrijdende auto´s komen, of ze moeten de gedachten kunnen lezen van de zelfdoders. En dat zie ik nog niet voor morgen. Wat ik wel weet is dan bestuurders een reactietijd hebben (tot 1 sec als ze opletten en dan pas remmen), computers in verbinding met camera´s letten altijd op en hebben een verwaarloosbare reactietijd. Camera´s kunnen ook in het donker zien enz... Citaat:
Ik weet niet 100 % zeker maar volgens internetartikels is de zelfrijdende auto wslk enkele jaren geleden al veiliger als een menselijke bestuurder: http://deutsche-wirtschafts-nachrich...en-autofahrer/ toch maar eens volledig lezen. Citaat:
|
Ik geloof er in,5 jaar is een eeuwigheid op technisch gebied,duizenden auto's zonder chauffeur die op vloeibare batterijen rijden.
|
Citaat:
Citaat:
Denken sommige nu echt dat men dit alles niet tot in den treure gaat uittesten vooraleer de produktie vrij te geven zonder bestuurder -die bij defect kan overnemen - ? vorige link spreekt van 1,2 miljoen ongevalvrije kilometers als redelijk bewijs: Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=9CoyKEttxNk |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het blijkt genoeg te zijn dat er ergens een verkeersbord bijgekomen is, en de auto is al in de war... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=9CoyKEttxNk Een computerauto zal altijd sneller reageren als een mens daar zul je toch wel geen probleem mee hebben ? Citaat:
Wat denk je hoeveel bestuurders er "in de war zijn" door absurde verkeersborden en wegmarkeringen ? @Zwitser je kunt denken wat je wilt, men is bezig. Google denkt tegen 2018 klaar te zijn, constructeurs zullen volgen (2020 ?) http://www.rp-online.de/digitales/in...-aid-1.4205805 gewoon eens lezen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be