![]() |
Hoe werkt de snelwegpolitie?
Eventjes een vraagje aan de forumleden.
Ik heb het nu al een paar keer voorgehad, dat ik 'te snel' aan het rijden ben op de autosnelweg. Dan neem ik de afrit, en net op dat moment, rijdt er een patrouille-wagen van de snelwegpolitie de snelweg op. Ik vraag mij af of andere weggebruikers de snelwegpolitie dan gebeld zou hebben met de melding van een hardrijder en ik vraag mij dan af of de snelwegpolitie hierop zou ingaan. Ter vergelijking: ik ben nog nooit een alcoholcontrole tegen het lijf gelopen en ben nog maar éénmaal op papieren gecontroleerd. Het zou me dan ook veel toeval lijken dat ik al vaak bovenstaande scenario ben tegengekomen. Ik kan de vraag ook anders stellen: Als ik een afschuwelijke levensgevaarlijke doodrijder zie die sneller rijdt dan toegelaten, kan ik dan naar de politie bellen om dit te melden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ze hebben gewoon lussen in de snelweg en zien u afkomen
|
Citaat:
|
Ik heb ooit op een zaterdag 's morgens vroeg een camion met aanhanger op de E313 (bijna geen verkeer) richting Herentals zien rijden die slingerend over de twee rijstroken reed. Ik ben gestopt aan een praatpaal (GSM bestond nog niet) en dat gemeld. Even later werd ik door een rijkswachtvoertuig met loeiende sirenes ingehaald, en even verder hadden zij die camion aan de kant gezet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet gewoon snel genoeg rijden dat je de wegpolitie altijd voor bent.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be