Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   SuperPoetin verovert Letland zonder slag of stoot! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220776)

zonbron 3 juli 2015 23:11

SuperPoetin verovert Letland zonder slag of stoot!

Poetin is razendpopulair in Letland! Totaal onverwacht...

The Baltic state of Latvia has been caught by surprise: its worst nightmare, that Russian President Putin would one day invade, has unexpectedly come true; the image of the Russian leader has gone viral across the country.

SuperPutin Conquers Latvia…In a Very Peaceful Way
http://sputniknews.com/europe/20150703/1024152523.html

A little over a year ago, t-shirts with the image of the Russian president first hit the shelves of Moscow and were extremely popular from the very start. Some feature him riding horses, launching rockets, wearing sunglasses or simply smiling.

The most recent prints include the president vacationing in Crimea. The most popular saying is “The Polities of People” in reference to the term “the polite people” used to describe the Russian troops who anonymously maintained order during the unification of the peninsular with Russia in 2014.

Heel wat anders dan wat de NAVO en de reguliere media ons diets trachten te maken. Voelt men zich in de Baltische staten dan helemaal niet bedreigd door Moskou?

Thuleander 4 juli 2015 06:23

steventje 5 juli 2015 08:08

Eens ze het ware gelaat van Europa zien, zullen de Oost-Europese landen zich meer en meer richting Rusland richten. Wat trouwens al bezig is.

steventje 5 juli 2015 08:35

Het verliezen van de eigenwaarde, regeltjes van Europa wat mag en niet mag. Het aan banden leggen van de eigen cultuur, etc...

zonbron 5 juli 2015 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Van den Toren (Bericht 7726795)
En wat is dat gelaat?

Waarom zouden ze opnieuw voor een soviet unie gaan? Been there and done that, de rekening is snel gemaakt hoor...

Hollander 5 juli 2015 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7725616)
Heel wat anders dan wat de NAVO en de reguliere media ons diets trachten te maken. Voelt men zich in de Baltische staten dan helemaal niet bedreigd door Moskou?

dat is gelul. De Baltische staten kennen variërend tussen de 20-30 % aan Russische minderheden. Deze zijn daarheen gedeporteerd in de koude oorlog om de oorspronkelijke bevolking te minoriseren. Tegelijkertijd werden grote delen ethnische Balten naar Siberië verbannen. Het zou me niets verbazen als die etnische russen Poetin een hele meneer vinden, maar de Baltische staten voelen zich wel degelijk, en terecht, bedreigd door Rusland.

Citaat:

says the brain behind the idea, Natalia Rusinova
nuff said

zonbron 5 juli 2015 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 7726831)
dat is gelul. De Baltische staten kennen variërend tussen de 20-30 % aan Russische minderheden. Deze zijn daarheen gedeporteerd in de koude oorlog om de oorspronkelijke bevolking te minoriseren. Tegelijkertijd werden grote delen ethnische Balten naar Siberië verbannen. Het zou me niets verbazen als die etnische russen Poetin een hele meneer vinden, maar de Baltische staten voelen zich wel degelijk, en terecht, bedreigd door Rusland.

nuff said

Klopt. Natalia Rusinova. U hebt het dus gelezen. :-P

Stoute russen sturen hun volk naar de grensgebieden om te veroveren. :boos: :-P

vlijmscherp 5 juli 2015 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steventje (Bericht 7726808)
Het verliezen van de eigenwaarde, regeltjes van Europa wat mag en niet mag. Het aan banden leggen van de eigen cultuur, etc...

De Sovjet-Unie was er voor gekend om de eigen cultuur van de Letten te koesteren?

Thuleander 5 juli 2015 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7726857)
De Sovjet-Unie was er voor gekend om de eigen cultuur van de Letten te koesteren?

Het etno-culturele weefsel van Letland is alleszins beter intact gebleven dan de door massa-immigratie en multicul gehavende West-Europese landen.

zonbron 5 juli 2015 09:24

Voordat de VS en en Goldman Sachs de handel verzuurden...

Hollander 5 juli 2015 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7726855)
Klopt. Natalia Rusinova. U hebt het dus gelezen. :-P

Stoute russen sturen hun volk naar de grensgebieden om te veroveren. :boos: :-P

zeker.

boos? Neen, Machiavelli. Boosheid helpt niet, dat is voor de media.

zonbron 5 juli 2015 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 7726923)
zeker.

boos? Neen, Machiavelli. Boosheid helpt niet, dat is voor de media.

Wel, de expansiezucht van de NAVO helpt ons ook geen duimbreed vooruit, dat is voor de show (aka saber-rattling).

Hollander 5 juli 2015 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7726934)
Wel, de expansiezucht van de NAVO helpt ons ook geen duimbreed vooruit, dat is voor de show (aka saber-rattling).

hmm ja, al denk ik dat we nu komen op een moeilijk onderwerp.

Weezer 5 juli 2015 22:16

Ik ben nu toch al zeer regelmatig in Letland geweest. De regio Koerland meer bepaald. Je moet toch weinig waarde aan je voortanden hechten als je daar met zo'n T-shirt rondloopt kan ik je verzekeren.

Bolleke Wol 6 juli 2015 15:21

Sommigen hier zouden waarschijnlijk met even veel gemakzucht weer met Hitler mee heulen in het kader van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend".
Dat soort volk verdient het dan ook zelf door hun bewierrookte Grote Staatsmannen weggezuiverd te worden, zoals dat vaak gebeurd is :)

Bolleke Wol 6 juli 2015 18:40

'k zou ni weten over wie je't hebt

Gipsy 6 juli 2015 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7729056)
Sommigen hier zouden waarschijnlijk met even veel gemakzucht weer met Hitler mee heulen in het kader van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend".
Dat soort volk verdient het dan ook zelf door hun bewierrookte Grote Staatsmannen weggezuiverd te worden, zoals dat vaak gebeurd is :)

Shit den Dolf is daar weer. Godwin als er geen argumenten meer zijn.

Nietzsche 6 juli 2015 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7729353)
Shit den Dolf is daar weer. Godwin als er geen argumenten meer zijn.

Jamaar, Bolleke zou dat nooit doen. Bolleke zal direct in het verzet gaan en strijden tegen de dictatoriale onderdrukking.

Bolleke is niet vatbaar voor armoede, propaganda, groepsdruk. Bolleke is anders, anders dan de rest.

:-D

Bolleke Wol 6 juli 2015 19:48

Ah ja Zonbron is arm, en door propaganda en groepsdruk verleid door Putin.
Juist, was ik vergeten, sorry.

zonbron 6 juli 2015 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 7728206)
Ik ben nu toch al zeer regelmatig in Letland geweest. De regio Koerland meer bepaald. Je moet toch weinig waarde aan je voortanden hechten als je daar met zo'n T-shirt rondloopt kan ik je verzekeren.

Een weinig tolerant en agressief volkje dus. Toch 40% Russischsprekenden/Russen in Letland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be