![]() |
Compound in Sint-Pieters-Leeuw
België heeft zijn eerste gefortificeerde vestiging !
Een schepen van mobiliteit heeft het licht gezien, en in zijn strijd tegen sluipverkeer heeft hij zijn stadsbestuur zo gek gekregen om in te stemmen met een omheining van de buurt om vreemde luizen die hun rust verstoren de toegang tot de openbare weg onmogelijk te maken. http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...keer-a2387397/ Bedoeling is dat om toegang te krijgen tot de omheinde nederzetting dat men belt naar een specifiek nummer, en gaan de tralies open. Sint-Pieters-Leeuw heeft toch maar geluk... zulk een visionaire politici te hebben. Ik neem aan dat de gepriviligieerden van deze gated community op hun beurt wel de benodigde code zullen doorspelen aan hun geselecteerde vriendenkring voor als die mensen op bezoek willen komen in hun fortificatie. "ik ken iemand in sint-pieters-leeuw" gaat nog een statussymbool worden ! |
Citaat:
Die borden met plaatselijk verkeer heb ik daarom ook nooit begrepen....als jij door mijn straat mag ...waarom mag ik dan niet door een ander zijn straat .....Ik dacht dat ik die borden omzeggens nog nooit heb gezien in het buitenland ? |
Citaat:
Letterlijk "enkel Plaatselijke verkeer" ga je in het buitenland inderdaad niet vinden. Maar het concept bestaat wel: Dit bijvoorbeeld: Dit is overigens in mijn stad, en omdat het bord genegeerd werd is er daar nu ook zo een dynmische barrière. Er ondertussen al een kleine 20 van die dingen hier. Het verbaasd me dat ze dit pas nu in België ontdekken. Zo ziet het er in Nederland uit: ![]() En in Oostenrijk zo: ![]() Ik denk dat men in elk land wel dergelijke verbodsborden heeft. ![]() |
Citaat:
Gezien deze wegen steeds belangrijker worden en deel uitmaken van een groter plan om de verkeersknoop te ontwarren en een leefbare maatschappij te maken, is het handhaven van de regelgeving hieromtrent dan ook van toenemend belang. Niet in het minst omdat een harde kern van automobilisten men dat ze zich boven de wet mogen plaatsen en ze zich alles mogen permitteren. Kortom, lijkt me een bijzonder efficiënt systeem. Gekoppeld aan SIM kaart zodat nummers niet zomaar doorgegeven kunnen worden. Amen. |
Kijk, het is vrij simpel. Als het niet gaat om een openbare weg, dan is het logisch dat deze ook niet gefinancierd wordt met middelen uit de stadskas. Het afsluiten van die wegen hoort dan ook te gebeuren door de mensen die daar uitsluitend gebruik van wensen te maken evenals het onderhoud.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vraag me wel af of deze borden daar ook maar worden geplaatst gewoon opdat een paar invloedrijke mensen liever hebben dat alleen zij in hun straat mogen rijden Waarom in de ene straat wel en in de andere niet....kan men niet alle straten plaatselijk verkeer maken dan ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een schoonzuster die in Malters woont in zo´n wijk, idd enkel ondergrondse parkeerplaats en maar klagen dat ze xx-trappen en xx-meters moet slepen omdat ze de auto niet tot aan het huis kan parkeren. LOL. Hadden ze dat geweten hadden ze een wat duurder huis gekocht... men wordt tenslotte steeds ouder en niet jonger... |
Citaat:
Nu, bij ons ga ik direct van onze parkeer plaats (waar overigens zelden een auto op staat) in onze kelder. Behoorlijk comfortabel... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De auto staat in het huisgarage geparkeerd ik stap altijd droog in en uit (automatische poort) als het nodig is. |
Citaat:
|
De visie op mobiliteit van de heikneuter-schepenen van sint-pieters-leeuw :
![]() Eens zien hoe lang het gaat duren vooraleer er klachtenprocedures en processen tegen gaan komen. Gaan ze ook de 'geheime code' geven aan alle transportfirmas die bestellingen snel en efficiënt moeten kunnen afleveren ? Koerierdiensten ? Taxi's ? shuttle diensten naar de luchthaven ? Pizza delivery ? Of gaan die allemaal moeten aanschuiven aan de controleposten waar een onnozele stadswacht dan "wa komda gaa ier doeng ?" kan vragen ? "ik kom op bezoek bij mijn dochter" "joa, da zègge ze allemoal..." "maar 't is echt, mijnheer..." "gaa paast dakkik van gistere zèn zeeker ?" "bol het moar teruug �*f, gaa èt ier nieks verlaure" |
Citaat:
Het gaat hier om een doorgeknipte straat. Veel steden staan er vol mee, maar dan met gewone betonnen blokken, zoals eerder op diezelfde plaats in St Piet Leeuw ook al. Iedereen kan met de auto aan elk huis geraken, maar je moet wel de jiuiste ingang nemen. In dit geval in St Piet Leeuw zijn de betonnen blokken vervangen door een "barreel" ofte poort, zodat de bewoners zelf bespaard worden van rond te rijden. Een compound geraak je niet binnen, tenzij één van de inwoners of de conciërge/wachter de poort opent. Eigenlijk zijn de gemeenschappelijke gangen van een appartementsgebouw ook van het compound-type: de deur gaat maar open als de aangebelde bewoner je toelaat. En wat nog meer trekt op een compound, zijn de autovrije centra van de steden, waar men toch met de auto binnen mag met een bewonerskaart. Afijn, ik snap de heisa niet. ttz, ik snap ze wel. Iemand heeft het maar voor een kwart gelezen, en er is een socialistische-groene commie reflex ontstaan. . |
Citaat:
|
Citaat:
Als die heikneuters uit sint-pieters-leeuw hiermee wegraken staat heel vlaanderen binnen 5 jaar vol hekkens want elke plattelandsburgemeester gaat dan gepensioneerde schoolmeesters op bezoek krijgen die dat ook gaan eisen voor 'hun' straat. De vergelijking met de betonblokken, snelheidsremmers dus gaat om evidente redenen niet op : iedereen kan nog steeds de openbare weg benutten. Er is niets mis met snelheid te beperken, wel met de openbare weg ontzeggen op willekeurige criteria zoals : die woont daar, of die woont daar niet. De openbare weg is geen privé domein van enkele bewoners en hun achterlijk schepenbestuur. Niemand hoeft zich te legitimeren waarom hij gebruik maakt van het publieke domein dat hij als burger-belastingbetaler mee financiert zolang hij het verkeersreglement respecteert. |
voil�*, het is al zover : de volgenden in de rij staan al te vragen naar nog een extra poort. Het duurde geen 24u...
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-s...luis-a2388393/ Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zal enkel moeten terugdraaien in het midden van de straat, en omrijden om aan de andere kant van de poort te komen. Die poort staat niet aan het begin van de straat, maar in het midden van de straat. En ze dwingt enkel en alleen af om de straat als doorgangsweg te gebruiken. Is dat nu zo moeilijk om te snappen, in een commie-geprogrammeerd brein ? . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be