Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ook toeristen zeggen nee tegen Griekenland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220895)

tandem 7 juli 2015 15:37

Ook toeristen zeggen nee tegen Griekenland

Van de gracht in de sloot
Citaat:

Niet enkel de Grieken zeiden zondag massaal ‘neen’ tegen de Europese voorstellen, ook de Europese toeristen lijken massaal ‘neen’ te zeggen tegen een vakantie in Griekenland. Dat blijkt uit cijfers die Andreas Andreadis, het hoofd van de Vereniging van Griekse Toerismebedrijven (SETE), aan de krant Kathimerini meedeelde. Zo worden vanwege de recente ontwikkelingen in het land per dag zo’n 50.000 hotelboekingen minder geregistreerd dan in de voorbije jaren. Tel daarbij dat 20% van de boekingen in het land last minute-boekingen zijn en de vooruitzichten voor de sector worden plots wel zeer grimmig. Indien de tendens zich verderzet zal dat onvermijdelijk gevolgen hebben voor de tewerkstelling in de horeca. De Grieken zelf vermijden vooral Athene, waar binnenlandse hotelboekingen zowat tot het nulpunt zijn gedaald.

http://www.express.be/business/?acti...&utm_campaign=

Dadeemelee 7 juli 2015 15:37

Tsja, ik zou op dit moment ook geen reis naar Griekenland boeken.

Eduard Khil 7 juli 2015 15:39

dat zal ze leren

DucDEnghien 7 juli 2015 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7730626)

Ik ga zoals gewoonlijk in September. Dan zijn er sowieso minder Duitsers en Nederlanders.

fred vanhove 7 juli 2015 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7730656)
Ik ga zoals gewoonlijk in September. Dan zijn er sowieso minder Duitsers en Nederlanders.

Wel meer Vlamingen:cry::roll:

tandem 7 juli 2015 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7730662)

Tegen dan is IS ook alweer een stapje verder geraakt, wat iedereen hoopte gaat dan toch gebeuren.

DucDEnghien 7 juli 2015 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7730662)

Dat is al even erg.

fred vanhove 7 juli 2015 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7730677)
Dat is al even erg.

Al die doodeerlijke vlamingen die nooit sjoemelen met hun belastingen en alle aftrekpostjes keurig kunnen bewijzen..nooit niks in het zwart foefelen....eerlijk hun vastgoed verkopen bij Mijnheer Notaris aan de correcte prijs....altijd en overal hun buitenlandse rekeningen aangeven....gaan die daar geen slechte ideeën opdoen bij die sjoemelaars van Grieken.;-):-)

tandem 7 juli 2015 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7730697)
Al die doodeerlijke vlamingen die nooit sjoemelen met hun belastingen en alle aftrekpostjes keurig kunnen bewijzen..nooit niks in het zwart foefelen....eerlijk hun vastgoed verkopen bij Mijnheer Notaris aan de correcte prijs....altijd en overal hun buitenlandse rekeningen aangeven....gaan die daar geen slechte ideeën opdoen bij die sjoemelaars van Grieken.;-):-)

Griekenland inspireert wel om nu massaal voor de Bitcoin te kiezen, voor de EU ons ook pakt.

Pericles 7 juli 2015 17:37

Als ik Tsipras was , dan zou ik de Duitsers nog wat extra beledigen (nazi's , barbaren , vette wijven enz...) om zeker te zijn dat deze sector ook helemaal naar de kloten is. ;-)

tandem 7 juli 2015 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Hengelaar (Bericht 7730785)
De LinkscMenschen zullen nu wel naar Griekenland gaan. Uit solidaritetit. Of werkt dat zo niet bij die subsiedieslurpers. :lol:

Bitcoins meenemen of snel nog een cryptomijn bouwen, in Griekenland gaat men daar nu een attractie van maken. De rest van Europa zal dan wel snel volgen, het is de evidentie zelve aangezien men alle alternatieven toch gewoon negeert.

Kieken 7 juli 2015 19:02

Ideaal moment om er een buitenverblijfje te kopen.

tandem 7 juli 2015 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kieken (Bericht 7730878)

De Bitcoin-modelbouwkit laat niet lang op zich wachten. :-):-)

De schoofzak 7 juli 2015 20:08

Voor het najaar ga ik de prijzen voor een tiendaagse luilekkervakantie all in toch eens goed vergelijken. Turkije, Tunesië, Grieks eilandje ...
(jullie weten toch waarom ik zeker geen 8 dagen zou nemen ? Dat is ten strengste verboden als ge op pensioen zijt; als ze je daarmee pakken vliegt ge in een zothuis).

.

tandem 7 juli 2015 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7730980)
Voor het najaar ga ik de prijzen voor een tiendaagse luilekkervakantie all in toch eens goed vergelijken. Turkije, Tunesië, Grieks eilandje ... (jullie weten toch waarom ik zeker geen 8 dagen zou nemen ? Dat is ten strengste verboden als ge op pensioen zijt; als ze je daarmee pakken vliegt ge in een zothuis).

Die ALL IN, is dat geen Belgische uitvinding? Waarom daar niet gewoon gaan wonen dan?

Gipsy 7 juli 2015 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7730626)

Een opstand op het plein voor het parlement is nochtans de max. Mijn adrenaline is maar één keer hoger geweest.

Anselmo 7 juli 2015 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kieken (Bericht 7730878)

Veel geluk daarbij !
Hou er dan wel rekening mede dat er in Griekenland geen echt kadaster bestaat.
Je koopt op basis van overlevering.
Het is voldoende dat er één lokale schaapsherder beweert dat jouw huisje op zijn weidegrond staat, en dit door 3 collega's wordt bevestigd, dat je kunt maken dat je je huisje ontruimt.
Men is meestal wel zo vriendelijk te wachten met de vordering totdat je de eventuele renovaties en of inrichting reeds uitgevoerd hebt.
Ze zult trouwens dan ook niet de eerste zijn die zoiets meemaakt.

serres 7 juli 2015 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7730998)
Veel geluk daarbij !
Hou er dan wel rekening mede dat er in Griekenland geen echt kadaster bestaat.
Je koopt op basis van overlevering.
Het is voldoende dat er één lokale schaapsherder beweert dat jouw huisje op zijn weidegrond staat, en dit door 3 collega's wordt bevestigd, dat je kunt maken dat je je huisje ontruimt.
Men is meestal wel zo vriendelijk te wachten met de vordering totdat je de eventuele renovaties en of inrichting reeds uitgevoerd hebt.
Ze zult trouwens dan ook niet de eerste zijn die zoiets meemaakt.

hebt ge dat van horen zeggen?????

Anselmo 7 juli 2015 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serres (Bericht 7731014)
hebt ge dat van horen zeggen?????

BBC programma waarin voor deze praktijken aan de hand van een voorbeeld werd gewaarschuwd.
Iemand had - via een notaris nb - een schaapsstal gekocht gelegen op een heuvel met een prachtig uitzicht.
Nadat deze ongelukkige Engelse familie het ganse object tot een mooie vakantiewoning had laten verbouwen, konden ze ophoepelen toen de lokale Grieken het terrein opeisten ! Notarisakte was van geen tel. De lokale "usantiën!" prevaleerden.

zonbron 7 juli 2015 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7731025)
BBC programma waarin voor deze praktijken aan de hand van een voorbeeld werd gewaarschuwd.
Iemand had - via een notaris nb - een schaapsstal gekocht gelegen op een heuvel met een prachtig uitzicht.
Nadat deze ongelukkige Engelse familie het ganse object tot een mooie vakantiewoning had laten verbouwen, konden ze ophoepelen toen de lokale Grieken het terrein opeisten ! Notarisakte was van geen tel. De lokale "usantiën!" prevaleerden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be