ossaert |
20 oktober 2004 18:10 |
Het is inderdaad een beetje kleinzerig om zo heftig te reageren op het uitdelen van condooms en al meteen het grof geschut boven te halen, maar aan de andere kant begrijp ik toch de wrevel die bij veel mensen (ook niet-Blokkers, zoals mezelf) ontstaat door dit soort 'acties'. Bij veel van de uitdeelfeestjes en dergelijke wordt vaak een boodschap verspreid die de indruk wekt dat elkaar, alles en iedereen bespringen OK is, zolang je het maar veilig doet. Bij sommigen, vooral de jongste aanwezigen, kan ook de indruk gewekt worden dat 'Seks moet' en dat je vreemd bent als jij er nog niet aan toe bent. (We weten allemaal hoe beïnvloedbaar jongeren zijn, en probeer het vooral niet te ontkennen). Er wordt zelden aandacht besteed aan zaken als respect voor de partner en dergelijke 'zachte waarden', zeker niet op dergelijke fuiven, terwijl evenmin op de gevaren van promiscue gedrag wordt gewezen (nog steeds één van de grote verspreiders van AIDS en andere SOA's). Noem me conservatief, preuts als je wil, maar aan een Blah-Blah-Boem-Boem-sfeer heb ik nooit boodschap gehad.
|