![]() |
5 jonge Marokkanen gearresteerd die fruitsap dronken tijdens de ramadan
http://www.knack.be/nieuws/wereld/5-...al-585445.html
Citaat:
Leven die nu nog in de 7e eeuw? Gevangenisstraf voor een 'religieuze overtreding'? Hallo, linkiewinkies en wereldverbeteraars? Ik dacht dat men in Marokko een gematigde islam kende. Niet dus. In Marokko is godsdienstvrijheid in de grondwet opgenomen, maar in de praktijk is het helemaal anders. En dan heeft Marokko nog het lef om zich in België te moeien. |
Bs'd
Niets mis mee. De bevolking dient de wetten van een land te accepteren. Eten en drinken mag voor degene die het niet volgen, maar heb dan het fatsoen om het thuis te doen en niet in het openbaar te provoceren. |
Citaat:
|
Citaat:
De Islam is de staatsgodsdienst in Marokko en dus gelden de waarden en normen van de Islam. Ik ga me niet uitspreken over wat een verdiende gevangenisstraf is, maar dat men de atheïsmisering van Marokko wil tegengaan, kan ik alleen maar toejuichen. Atheïsme heeft namelijk nog nooit iets goed opgeleverd. Vraag dat maar aan de Russen. |
Religieuze waanzin.
|
Citaat:
En de islam heeft al veel goeds opgeleverd? De IS handelt voor 100% volgens het boekje en dat vindt u blijkbaar fantastisch. |
Citaat:
|
Totaal gestoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat Islam de staatsgodsdienst is ook in de Marokkaanse grondwet opgenomen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het heeft totaal geen zin om enige logica te gaan zoeken bij religieuze waanzin. |
Ik vraag me eigenlijk af of de katholieken nu 's vrijdags vlees mogen eten.
En als dat veranderd is, of dat er vroeger daarvoor mensen naar de hel gevlogen zijn; en of zijn dan een herziening van die beslissing gekregen hebben. . |
Citaat:
Maar ja, dat mag niet op dit forum, dat is tegen de wet. Dura lex sed lex. Sommige wetten worden natuurlijk 2O , 5O of 1OO jaar later als tonaal zot ervaren . Misschien vraagt men zich binnen 5O jaar af waarom mensen die dergelijke , debiele wetten hebben afgekondigd niet onmiddelijk neergeschoten of opgehangen werden . Maar ja , de toekomst , we hebben geen kristallen bol. ;-) |
Waarschijnlijk teveel hash gerookt en even de spelregels vergeten... Shit happens.
Volgens hem begeleidden de vijf jongeren een vriend naar de luchthaven van Marrakesh. Het was ongeveer 48 graden, aldus een mededeling, ze kochten vruchtensap bij verkopers op Jamaa El Fna (het beroemde centrale plein van de stad). Ze dronken dat sap ter plekke op. De verkopers hebben de politie gewaarschuwd en die heeft de vijf gearresteerd.Een maandje celstraf zal van hun betere moslims maken. |
Citaat:
. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be