Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tax shift 'leaks' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220956)

brother paul 10 juli 2015 07:42

Tax shift 'leaks'

http://www.demorgen.be/economie/rege...hift-a2390723/

Daar komen de eerste tips
- een tax op de inkomsten van de spaarboekjes... Zal wel geen miljarden opbrengen gezien de historisch lage interesten... maar kom een belgische compromis in de maak de grens verschuiven...

- een tax op suikerhoudende frisdranken... Ok dat is wel eentje die zal verdwijnen want firma's hebben stevia. Hopelijk schrijven ze daar geen te hoge bedragen in.
Beter zou zijn dat ALLE SUIKERS in ALLE voeding als alcohol belast worden voor groepen zoals frisdrank en alcoholische dranken (dan worden alle dranken gezonder) , chocolade en confiserie (mensen blijven snoepen), mayonaise-ketchup (dan verbeteren de sausen ook), conrflakes (dan verschuiven die naar volle graan producten),

Pandareus 10 juli 2015 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7734398)

- een tax op de inkomsten van de spaarboekjes... Zal wel geen miljarden opbrengen gezien de historisch lage interesten... maar kom een belgische compromis in de maak de grens verschuiven...

- een tax op suikerhoudende frisdranken... Ok dat is wel eentje die zal verdwijnen want firma's hebben stevia. Hopelijk schrijven ze daar geen te hoge bedragen in.
Beter zou zijn dat ALLE SUIKERS in ALLE voeding als alcohol belast worden voor groepen zoals frisdrank en alcoholische dranken (dan worden alle dranken gezonder) , chocolade en confiserie (mensen blijven snoepen), mayonaise-ketchup (dan verbeteren de sausen ook), conrflakes (dan verschuiven die naar volle graan producten),

Een tax op suiker zou een heel goede optie zijn. Zij het dat aan de alternatieven nog heeel veel werk te doen is...
Stevia geeft een afgrijselijke nasmaak.

Doe de test : koop een fles Teiseire muntsiroop, de klassieke met suiker. En koop hun nieuwe variant met stevia. Ik heb het gedaan, en na 1 glas gedronken te hebben heb ik die met stevia in de vuilbak gesmeten.

brother paul 10 juli 2015 08:20

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...nkomsten.dhtml

een voorstel die niemand afschiet...

Klein Licht 10 juli 2015 09:48

Ging de OVLD dat niet blokkeren?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rutten
‘Dat komt er niet’

Athelas 10 juli 2015 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7734421)
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...nkomsten.dhtml

een voorstel die niemand afschiet...

Alé, kom. 25% dat is totaal getikt. Hoeveel mensen kopen geen appartement, zetten dat in orde en verhuren dan om de lening af te betalen. Je duwt die mensen ALLEMAAL in de problemen.

Xenophon 10 juli 2015 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7734548)
Alé, kom. 25% dat is totaal getikt. Hoeveel mensen kopen geen appartement, zetten dat in orde en verhuren dan om de lening af te betalen. Je duwt die mensen ALLEMAAL in de problemen.

Het is een voorstel dat de huishuren gevoelig gaat laten stijgen, extra armoede.

De N-VA gaat verschieten van de stemshift die dat gaat meebrengen.

'Hadden we niet zien aankomen,' gaan ze zeggen.

Een voordeel daarbij is dat ze als terug kleine partij weer de Vlaming kunnen uithangen... :D

Amon_Re 10 juli 2015 09:59

Citaat:

En de huurders ook.

Amon_Re 10 juli 2015 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7734398)

Taxen op suiker, tabak en alcohol mogen ze van mij part doen/opdrijven.

Thuleander 10 juli 2015 10:03

Een taks op halal voeding.

manta 10 juli 2015 10:08

Geweldig initiatief. Dan moeten de mensen niet naar de bank lopen en hun spaargeld af halen om belgie te redden, 't zal vanzelf gaan...:?

Frisdranktaks zal verregaande gevolgen hebben want op de duur zal ook confituur als suikerbom tellen en duurder worden. 't Is niet de eerste boemerangvis die ze uitgooien...

Pandareus 10 juli 2015 10:10

En tolgeld, te betalen voor wie door sint-pieters-leeuw wil rijden. Betalen, of het hek gaat niet open.

Sukkelaar 10 juli 2015 10:17

Citaat:

Ik ben in een dergelijk geval. Ik heb aan mijn advocaat gevraagd op welke manier ik mijn huurcontract kan beëindigen om dan het appartement opnieuw te verhuren aan een huur die 30 % hoger zal liggen.

Klein Licht 10 juli 2015 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7734570)
En tolgeld, te betalen voor wie door sint-pieters-leeuw wil rijden. Betalen, of het hek gaat niet open.

Mijn gedacht. Mocht ik daar naast wonen, ik had al lang een kotje gezet.

Amon_Re 10 juli 2015 10:19

*dubbel*

Amon_Re 10 juli 2015 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7734563)
Frisdranktaks zal verregaande gevolgen hebben want op de duur zal ook confituur als suikerbom tellen en duurder worden. 't Is niet de eerste boemerangvis die ze uitgooien...

En dat is een probleem omdat.....?

Athelas 10 juli 2015 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7734563)
Geweldig initiatief. Dan moeten de mensen niet naar de bank lopen en hun spaargeld af halen om belgie te redden, 't zal vanzelf gaan...:?

Confituur... en ijscreme, taartjes, chocolade, ontbijtkoeken, alle zoetzure producten, mayo ketchup -> bij uitbreiding dus ook salades voor op den boterham, ... It is a can of worms they are opening. Ik ben op zich niet tegen vermits ik quasi suikervrij eet maar vooral arme mensen eten veel suikerrijke producten omdat die goedkoper zijn.... :X

demonen 10 juli 2015 10:23

Waarom de belastingen verschuiven en verhogen?
Wij moeten een ambtenarenshift doen nl van netto-ontvanger naar netto-betaler.
School die mensen om!

Amon_Re 10 juli 2015 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7734599)
Confituur... en ijscreme, taartjes, chocolade, ontbijtkoeken, alle zoetzure producten, mayo ketchup -> bij uitbreiding dus ook salades voor op den boterham, ... It is a can of worms they are opening. Ik ben op zich niet tegen vermits ik quasi suikervrij eet maar vooral arme mensen eten veel suikerrijke producten omdat die goedkoper zijn.... :X

Wat op zich eigenlijk absurd is. Door de over subsidiëring van bepaalde landbouw kom je tot zo'n kromme situaties.

Athelas 10 juli 2015 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7734593)
Ik ben in een dergelijk geval. Ik heb aan mijn advocaat gevraagd op welke manier ik mijn huurcontract kan beëindigen om dan het appartement opnieuw te verhuren aan een huur die 30 % hoger zal liggen.

In mijn geval zou de huur veranderen van 600 euro naar 800 euro (en ik huur nog vrij goedkoop).

Maar voor 800 euro per maand koop je aan appartement ipv te huren. Tenzij alle huurders dat tegelijk gaan doen want dan stijgen de prijzen vd appartementen. Prima maatregel dus.

Xenophon 10 juli 2015 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7734593)

En het jaar erna?

Want als uw inkomsten met 30% hoger liggen, dan betaal je daar toch 25% van aan de staat?

Ga je dan aan de advocaat vragen op welke manier je het huurcontract kan beëindigen om dan nogmaals 30% duurder te verhuren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be