Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gezin houdt overleden vader zes maanden in huis en bidt voor zijn verrijzenis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221090)

cookie monster 13 juli 2015 22:42

Gezin houdt overleden vader zes maanden in huis en bidt voor zijn verrijzenis

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...rijzenis.dhtml
Ik vraag me af hoe gelovig die zijn ??
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hln.be
Zes maanden lang hield een Canadese vrouw het lijk van haar echtgenoot in huis. Zij en vijf van hun kinderen hebben al die tijd gebeden opdat de man zou verrijzen. De zaak kwam eerder deze week voor de rechter.

Ik ben er zeker van dat er een draadje of vijsje loszit !!!!
Het huis hermetisch afsluiten zodat niemand iets zou ruiken !!
Uiteindelijk komt het toch uit !!!!

manta 14 juli 2015 00:49

Citaat:

De zaak kwam eerder deze week voor de rechter.
8O

Voor de rechter? Waarom?

Zombies, vampieren, weerwolven... Die waren toch ook dood...Tot ze terug tot leven kwamen...

't Was mss een test om eens te zien of den ouwe een zombie/vampier/weerwolf/neo-Jezus is...:-P

Xenophon 14 juli 2015 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7739456)
8O

Voor de rechter? Waarom?

Zombies, vampieren, weerwolven... Die waren toch ook dood...Tot ze terug tot leven kwamen...

't Was mss een test om eens te zien of den ouwe een zombie/vampier/weerwolf/neo-Jezus is...:-P

Omdat we die mensen het beste kunnen helpen door hen op te sluiten.

Ik bedoel maar, als de kinderen dan toch getraumatiseerd moeten worden ga je best voluit.

Anna List 14 juli 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7739330)

allez, hou ons niet langer in spanning !

is het gelukt ?

Marie van de koster 14 juli 2015 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7739330)

Cookie, u zou eens moeten leren inzien dat zulke toestanden helemaal niets met geloof te maken hebben. Sommige mensen denken dat ze Napoleon zijn, sommigen hebben godsdienstwaanzin ... Het heeft met het geloof zelf niets maar dan ook niets te maken!

Indomitable 14 juli 2015 10:57

Ze konden de hypotheek niet betalen? Ze dachten waarschijnlijk ook dat hun opperwezen de hypotheek zou verder betalen. Die zijn serieus rijp voor het Riagg!

De schoofzak 14 juli 2015 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7739732)
Cookie, u zou eens moeten leren inzien dat zulke toestanden helemaal niets met geloof te maken hebben. Sommige mensen denken dat ze Napoleon zijn, sommigen hebben godsdienstwaanzin ... Het heeft met het geloof zelf niets maar dan ook niets te maken!

Dat heeft wèl met geloof te maken.

Als ge de mensen wijsmaakt dat het goed is om vis te eten op vrijdag, dat er engelbewaarders bestaan, dat er wonderen kunnen gebeuren (en nog wel meer in Lourdes dan in Aalst), dat ge zonder sperma, onbevlekt dus, zwanger kunt worden, dat mediteren (naar een mis gaan) op zondag meer waard is dan op woensdag, dat van masturberen je decennia later gestraft kunt worden als dode mens met x jaren vagevuur - zonder commissie of enkelbandaffaires - ....

dan moet je niet verschieten dat mensen rare dingen gaan doen.

Eén woord: oplichting.

.

De schoofzak 14 juli 2015 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7739630)
Omdat we die mensen het beste kunnen helpen door hen op te sluiten.

Ik bedoel maar, als de kinderen dan toch getraumatiseerd moeten worden ga je best voluit.

Pleit jij voor het uitschakelen van de bemoeienissen van de rechterlijke macht, ingeval van "vogelvrij prutsen met mensenlijken" ?
Of erkent ge dat daar wel een paar ambetante nevenaspecten bij kunnen komen kijken bij zulke fantasietjes ?

.

Anna List 14 juli 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7739732)

sorry, Marie, maar zo gemakkelijk kom je niet weg hoor.

het blijft achterlijkheid gezaaid door religieuzen en gevolg van religie.

religie kan niet vrijblijvend mensen verhaaltjes wijsmaken en als er iets mis loopt doen of ze er niks mee te maken hebben.

Libro 14 juli 2015 12:09

Ik hoop alleen maar dat ze veel wierook in huis hadden...

Anna List 14 juli 2015 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7739826)
Pleit jij voor het uitschakelen van de bemoeienissen van de rechterlijke macht, ingeval van "vogelvrij prutsen met mensenlijken" ?
Of erkent ge dat daar wel een paar ambetante nevenaspecten bij kunnen komen kijken bij zulke fantasietjes ?

.

ik denk dat Xeno de zaak nuchterder benaderde dan jij ... zij het dan ironisch.

enige wat die mensen wettelijk misdaan hebben is adminstratief ... een overlijden niet gemeld.
maar wel kinderen getraumatiseerd wsl ... maar dat is wellicht niet onwettig, zeker niet als er met de term "geloof" gezwaaid wordt ...

Anna List 14 juli 2015 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7739867)
Ik hoop alleen maar dat ze veel wierook in huis hadden...

6 maanden ... ik weet niet of wierook dan nog verschil maakt ...

dat moet nogal een zicht geweest zijn ... volgens mij kruipt dat lijk vanzelf weg op een bepaald moment ...

Anna List 14 juli 2015 12:13

mss zat t in bubble wrap

manta 14 juli 2015 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7739863)
sorry, Marie, maar zo gemakkelijk kom je niet weg hoor.

het blijft achterlijkheid gezaaid door religieuzen en gevolg van religie.

religie kan niet vrijblijvend mensen verhaaltjes wijsmaken en als er iets mis loopt doen of ze er niks mee te maken hebben.

Religie religie... 't komt mss door gebrekkig onderwijs.
Hoe weten die mensen nu of die vent wel echt dood is... :-D

Indomitable 14 juli 2015 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7739880)
6 maanden ... ik weet niet of wierook dan nog verschil maakt ...

dat moet nogal een zicht geweest zijn ... volgens mij kruipt dat lijk vanzelf weg op een bepaald moment ...

Marie van de koster 14 juli 2015 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7739819)
Dat heeft wèl met geloof te maken.

Als ge de mensen wijsmaakt dat het goed is om vis te eten op vrijdag, dat er engelbewaarders bestaan, dat er wonderen kunnen gebeuren (en nog wel meer in Lourdes dan in Aalst), dat ge zonder sperma, onbevlekt dus, zwanger kunt worden, dat mediteren (naar een mis gaan) op zondag meer waard is dan op woensdag, dat van masturberen je decennia later gestraft kunt worden als dode mens met x jaren vagevuur - zonder commissie of enkelbandaffaires - ....

dan moet je niet verschieten dat mensen rare dingen gaan doen.

Eén woord: oplichting.

.

Die mensen zijn er door oplichters van overtuigd geraakt dat hun echtgenoot/vader zou verrijzen als ze lang genoeg bidden?
Of staat dat in de bijbel van die oplichters? Dan hebben ze toch een andere bijbel dan ik en de andere christenen :roll:

manta 14 juli 2015 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7740055)
Die mensen zijn er door oplichters van overtuigd geraakt dat hun echtgenoot/vader zou verrijzen als ze lang genoeg bidden?
Of staat dat in de bijbel van die oplichters? Dan hebben ze toch een andere bijbel dan ik en de andere christenen :roll:

Als ze nog een beetje langer konden bidden was 'em mss terug geweest... :-(

:-P

omaplop 14 juli 2015 16:46

Ze hebben gelijk gekregen: de dode begon weer te bewegen!!

De schoofzak 14 juli 2015 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7739874)
ik denk dat Xeno de zaak nuchterder benaderde dan jij ... zij het dan ironisch.

enige wat die mensen wettelijk misdaan hebben is adminstratief ... een overlijden niet gemeld.
maar wel kinderen getraumatiseerd wsl ... maar dat is wellicht niet onwettig, zeker niet als er met de term "geloof" gezwaaid wordt ...

Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat er wel degelijk voorschriften inzake openbare gezondheid zijn, meer dan alleen maar de melding van het overlijden, die moeten nageleefd worden bij een overlijden.

Stel je voor dat het zomaar zou kunnen: je meldt dat opa dood is, en je laat hem maar in de tuin liggen.
Dat mag zelfs niet met een hond, want daarvoor ben je verplicht om het vilbeluik te laten komen.
Boeren moeten voor varkens zelfs een speciale ijzeren bak hebben daarvoor, maar dat is om te vermijden dat ratten aan de varkenslijken gaan peuzelen, en zo de varkenspest verspreiden.

Edit: Xeno is nooit nuchterder als er gesproken wordt over mensen die in aanraking komen met het gerecht.

.

Indomitable 14 juli 2015 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7740172)
Ze hebben gelijk gekregen: de dode begon weer te bewegen!!

Hoax! Het waren slechts enkele maden die in zijn piemel zaten te woelen, de vrouw des huizes dacht dat hij zin kreeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be