Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   CD&V wil de facto 90 km/u op snelweg en 70 op alle gewestwegen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221196)

SanderK 17 juli 2015 12:15

CD&V wil de facto 90 km/u op snelweg en 70 op alle gewestwegen
 
CD&V wilt het snelheidsbeleid "duidelijker" maken, aka algemene snelheidsverlaging.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2393510

Citaat:

De christendemocraten lanceren een nieuw principe om de bestuurder duidelijk te maken hoe snel hij mag rijden: op een niet verharde weg geldt 30 kilometer per uur, op een verharde weg 50, op een verharde weg met belijning en dikke witte strepen langs de weg 70, en op wegen met een middenberm 90.

Dit betekent dat men op de snelweg ook maar 90 zou mogen, tenzij anders aangegeven.
En overal op gewestwegen maar 70.



Belachelijk! https://www.facebook.com/TegenTrajec...68628876651057

Scorpio 17 juli 2015 12:19

Da's helemaal niet wat daar staat. Ze willen helemaal geen 90 op autosnelwegen, maar op gewone wegen met een middenberm.

Vrijheideerst 17 juli 2015 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7743471)
Da's helemaal niet wat daar staat. Ze willen helemaal geen 90 op autosnelwegen, maar op gewone wegen met een middenberm.

Wat nu ook al is.

Ik zou eerder iets doen aan de wildgroei van borden, als het ergens 70 is moet ik dat niet elke 5 meter weten.

Scorpio 17 juli 2015 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7743486)
Wat nu ook al is.

Ik zou eerder iets doen aan de wildgroei van borden, als het ergens 70 is moet ik dat niet elke 5 meter weten.

Laat dat nu exact de bedoeling zijn van dit voorstel. De reden waarom er nu elke 5 meter een bord van 70 staat is omdat die 70 een uitzondering is op de algemene regel. De algemene regel is 90 buiten de bebouwde kom, is er een uitzondering dan moet die aangegeven worden.

Eduard Khil 17 juli 2015 13:04

op zich is het geen slecht voorstel van die tsjeven. Ik stel voor overal in de bebouwde kom 50 aan te houden (schrappen zone 30) en overal buiten de bebouwde kom 90 (schrappen 70). Veel plakkaten mogen dan weg, en het zal voor iedereen duidelijk zijn.

SanderK 17 juli 2015 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7743471)
Da's helemaal niet wat daar staat. Ze willen helemaal geen 90 op autosnelwegen, maar op gewone wegen met een middenberm.

De verkeerswet nu
Op een baan met 4 baanvakken, gescheiden door een middenberm, is het 120.

CD&V wilt dat een baan, gescheiden door een middenberm, standaard 90 wordt.
Dus dan moet men bij elke oprit een bord plaatsen van 120 OF men mag maar 90.

SanderK 17 juli 2015 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7743541)
op zich is het geen slecht voorstel van die tsjeven. Ik stel voor overal in de bebouwde kom 50 aan te houden (schrappen zone 30) en overal buiten de bebouwde kom 90 (schrappen 70). Veel plakkaten mogen dan weg, en het zal voor iedereen duidelijk zijn.

LOL, dat is net mijn kritiek op dit voorstel.

De verkeerswet NU schrijft voor dat het buiten de bebouwde kom 90 is, tenzij anders aangegeven. OF 120 wnr 4 baanvakken + middenberm
De tsjeven willen dat nu veranderen naar 70 OF 90 wnr + middenberm.

Dit is een algemene snelheidsverlaging. Ik weet niet waarom u dit voorstel dan ook goed zou vinden.

30-50-70-zonitis is wat CD&V nu wilt.

SanderK 17 juli 2015 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7743486)
Wat nu ook al is.

Ik zou eerder iets doen aan de wildgroei van borden, als het ergens 70 is moet ik dat niet elke 5 meter weten.

Tjah, dat is de verkeerswet nu eenmaal. Na elke zijstraat, moet de snelheid terug staan indien afwijkend.

En aangezien iemand uit de zijstraat kan komen, en dan geflitst kan worden door een flitsauto, moet die snelheid aangegeven staan.

Scorpio 17 juli 2015 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7743582)
De verkeerswet nu
Op een baan met 4 baanvakken, gescheiden door een middenberm, is het 120.

CD&V wilt dat een baan, gescheiden door een middenberm, standaard 90 wordt.
Dus dan moet men bij elke oprit een bord plaatsen van 120 OF men mag maar 90.

Helemaal niet. Je maakt de wet gewoon zo dat men op de snelweg 120 mag. Punt.

Eduard Khil 17 juli 2015 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7743586)
LOL, dat is net mijn kritiek op dit voorstel.

De verkeerswet NU schrijft voor dat het buiten de bebouwde kom 90 is, tenzij anders aangegeven. OF 120 wnr 4 baanvakken + middenberm
De tsjeven willen dat nu veranderen naar 70 OF 90 wnr + middenberm.

Dit is een algemene snelheidsverlaging. Ik weet niet waarom u dit voorstel dan ook goed zou vinden.

30-50-70-zonitis is wat CD&V nu wilt.

lees nog eens goed wat ik zeg.

Micele 17 juli 2015 14:28

Dan zal de CD&V de verkeerswetten moeten veranderen, kunnen ze dat wel ?

Met met de verkeersbordenboeren die maatjes zijn van de CD&V ?

Eduard Khil 17 juli 2015 14:34

gewoon 50-90-no limit invoeren.

Dadeemelee 17 juli 2015 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7743464)
CD&V wilt het snelheidsbeleid "duidelijker" maken, aka algemene snelheidsverlaging.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2393510

Dit betekent dat men op de snelweg ook maar 90 zou mogen, tenzij anders aangegeven.
En overal op gewestwegen maar 70.

Belachelijk! https://www.facebook.com/TegenTrajec...68628876651057

Dat is bij mijn weten nu ook al zo. Op vierbaanswegen met middenberm mag je soms nog eens negentig rijden. Al de rest is 70.

Edit: uitzondering de autostrades

SanderK 17 juli 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7743657)
gewoon 50-90-no limit invoeren.

U zegt: 'Ik vind dit een goed voorstel' en 'ik wil buiten de kom 90'
Terwijl het voorstel zegt 30-50 binnen de kom en buiten de kom 70.

Klopt toch niet ?


Al ben ik wel met UW voorstel akkoord.

Bobke 17 juli 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7743582)
De verkeerswet nu
Op een baan met 4 baanvakken, gescheiden door een middenberm, is het 120.

CD&V wilt dat een baan, gescheiden door een middenberm, standaard 90 wordt.
Dus dan moet men bij elke oprit een bord plaatsen van 120 OF men mag maar 90.

Meestal mag men daar maar 90, vandaar het voorstel.
Nu moet men aan elke zijweg een bord plaatsen 90.

SanderK 17 juli 2015 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7743714)
Dat is bij mijn weten nu ook al zo. Op vierbaanswegen met middenberm mag je soms nog eens negentig rijden. Al de rest is 70.

Edit: uitzondering de autostrades

Dan heeft u het volledig fout. Heeft u nog een examen moeten afleggen voor uw rijbewijs of heeft u het zo gekregen?

http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11

Al die 70's zijn uitzonderingen op de wegcode.

Dadeemelee 17 juli 2015 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7743734)
Dan heeft u het volledig fout. Heeft u nog een examen moeten afleggen voor uw rijbewijs of heeft u het zo gekregen?

http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11

Al die 70's zijn uitzonderingen op de wegcode.

Ik wil maar zeggen dat op alle vierbaanswegen met middenberm die ik ken er een limiet van 90 is (soms zelfs 70...).

Op de 'steenwegen' is het maximum practisch altijd 70.

Bobke 17 juli 2015 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderK (Bericht 7743734)
Dan heeft u het volledig fout. Heeft u nog een examen moeten afleggen voor uw rijbewijs of heeft u het zo gekregen?

http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/170-art11

Al die 70's zijn uitzonderingen op de wegcode.

En toch heeft hij het juist maar drukt zich slecht uit.
Op de meeste van die wegen wordt de snelheid mbv borden beperkt tot 90 of 70.

Dadeemelee 17 juli 2015 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7743752)
En toch heeft hij het juist maar drukt zich slecht uit.
Op de meeste van die wegen wordt de snelheid mbv borden beperkt tot 90 of 70.

Dit dus ;-)

Vrijheideerst 19 juli 2015 18:30

130 op de autostrade, minder maar beter geplaatste trajectcontroles. Minder controles in het algemeen op autosnelwegen, maar wel juist méér op gewestwegen.

Rijbewijs met punten.

De limieten van 70 en 90 worden overal 80.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be