![]() |
Migratie - vluchtelingenproblematiek
Mij valt op dat in de media de zaken eenzijdig belicht worden. Europa moet ontvangen en opvangen, maar wat met de plichten van de Afrikaanse landen?
Nergens een slecht woord over Afrikaanse leiders die oogluikend toezien op het feit dat significante hoeveelheden van jonge en beloftevolle mannen het land verlaten? Ten tweede valt me op dat men het overal heeft over rechten, maar nergens over plichten. Is het zo moeilijk om al deze mensen onmiddellijk bij aankomst een charter te laten onderteken (voor analfabeten voorlezen in gesproken taal en zelf laten verklaren): Waarom ontvlucht je je land? Welke familieleden blijven er thuis achter? Waarom Europa? Wat kom je doen in Europa? Hoe ga je dat verwezenlijken? Wat is de cultuur, taal, politieke partijen, ... van je thuisland, wat is je godsdienstige overtuiging, ... Testen op kennis van het thuisland is niet gek want bij afwezigheid geboorte-akte? Alsook onderstaand charter. - ik aanvaard en onderschrijf de mensenrechten, gelijkwaardigheid van man en vrouw, homoseksueel of heteroseksueel, jongen en meisje, oud en jong, ... - ik aanvaard de EU-rechten - ik onthoud me van elke terroristische activiteit, indien niet word ik onmiddellijk de EU uitgezet, als mijn land me niet wil heropnemen beland ik in de gevangenis waar ik zal werken voor hetgeen ik verbruik - idem dito voor alle vormen van criminele activiteiten, of het nu over tasjesdiefstallen of zinloos geweld gaat - ik aanvaard dat ik andere culturen zal tegenkomen in Europa dan de mijne - ik zal deze culturen aanvaarden en respecteren en niet mijn cultuur proberen op te dringen - ik aanvaard dat europa anders is dan mijn herkomstland - ik zal de europeanen in de uitoefening van hun cultuur niet verstoren - verstoring van hun cultuur (bv naroepen van vrouwen) of onaangepast gedrag leidt tot verwijdering uit het land (gevangenschap indien land herkomst niet heropneemt) Indien ik permanent wil verblijven zorg ik ervoor dat ik binnen de 2 jaar een job heb en zelfvoorzienend ben en in de volgende vijf jaar actief deelneem aan de werkende bevolking (bijvoorbeeld). In elk geval geen passieve migratie waarbij er een onevenredige belasting op de sociale zekerheid wordt gelegd in het gastland. Tijdelijke opvang moet de regel worden en niet de uitzondering. Migranten in wiens thuisland de situatie verbeterd is moeten solidair zijn met andere migranten en plaats maken in opvangcentra voor mensen met dringender noden. Is dit nu zo moeilijk of onmogelijk? Een dergelijk systeem zal niet alle problemen oplossen, maar zal wel culturele inspanningen in de kiem kunnen smoren? Het lijkt me vrij logisch dat de EU er ook rekening mee houdt niet enkel burgers van overzeese gebieden te beschermen, maar ook zijn eigen volkeren te beschermen? |
Dat ze het allemaal eens proberen in Australië of Canada.
Ze zullen dezelfde dag weer thuis zijn. Wij zijn zwak op dat punt. |
Het wordt eens tijd dat Europa consensus bereikt en aan 1 touw trekt.
Hervorm de politiek en bouw met hun geld aldaar kampen. En stuur er naar die kampen als hulpverlener wanneer ZE solidaire naspasmes krijgen. |
Citaat:
Dus, een internationale strijdkracht die iedereen daar ontwapent ( rebellen zowel als reguliere troepen, dat zijn toch dezelfden naargelang het regime verandert ), en aan het werk. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat ons wachten tot Ebola of een andere vieze ziekte zijn werk heeft gedaan, Japanse robots kunnen dan aan de opkuis beginnen. |
Ik vraag mij af als ik morgen naar Frankrijk ga en daar asiel aanvraag wat er dan gaat gebeuren?
Ik denk dat ik rap in België terug zal staan. |
Citaat:
Jij mag trouwens in Frankrijk verblijven zolang je wil. |
Hoeveel van die beloftevolle jonge mensen hebben een diploma, zijn geschoold, kennen een vak?
|
Mag ik ook in Frankrijk blijven als ik in Frankrijk financiële steun vraag gelijk hier de mensen bij het ocmw steun vragen?
|
Vandaag in het nieuws dat vorige maand 2960 mensen asiel hebben aangevraagd in België.Dat zijn er ongeveer 96 per dag. Probeer daar eens opvang voor te vinden.
En nu stelt men voor om de kazernes terug te openen voor opvang. Hoe gaan ze dat doen met de besparingen in het leger. Het was afgesproken toen de kazernes die werden gebruikt voor opvang van illegale vreemdelingen sloten om de kazernes gesloten te houden. deze regering doet niks anders dan afspraken en beloftes breken en de werkende Vlaming zal wel alles betalen, dit kan niet blijven duren. Eens gaat de Vlaming in opstand komen en ik hoop eerder vlug dan later. |
Citaat:
|
Citaat:
NVA Koningstraat 47 bus 6 1000 Brussel |
Citaat:
http://nos.nl/artikel/2031039-duitsl...elzoekers.html Frankrijk is al niet beter daar staan ze zelf machteloos tegen de honderden migranten (zelfs tweeduizend op één nacht) die op de treinen willen springen of de tunnel inrennen om in England te geraken. Laat het plat flamingantisme hier buiten. Francken staat ook machteloos. |
Citaat:
|
AUB zeg,Vlaanderen zit al dicht met de bevolking.
|
Citaat:
Ik dacht dat gebrek aan water en armtierige bodem dè redenen waren waarom niets leeft in afrika en alles wat wel leeft honger lijdt. |
Citaat:
|
Enkele vragen die niemand zich lijkt te stellen:
- 2cijferige groei in vele Afrikaanse landen moet jobs creëren, waarom vertrekken er dan zoveel jonge mannen? - zijn deze jonge mannen een zgn vrijgezellenoverschot door 1 of andere bevolkingspolitiek? Zijn het vrijgelaten gevangenen? Zijn het criminelen? Wie zijn ze? - Hoe komen deze mensen aan zoveel geld nodig om de middellandse zee over te steken? Waarom steken ez deze zee over en trekken ze niet naar een buurland waar de integratie per definitie makkelijker is wegens het kleinere culturele verschil? - Is iemand die zoveel geld kan op tafel leggen voor de oversteek per definitie wel een vluchteling? Is het niet iemand die geld gespaard heeft voor een betere toekomst in Europa? Tenzij de mensen dat bedrag gewoon thuis hebben liggen, is er gespaard en is er dus sprake van voorbedachtheid en lange termijn denken: geld verdienen om te sparen voor de tocht naar Europa. Dat is strijdig met de idee achter vluchtelingen, nl mensen die plotsklaps hun land moeten verlaten en heel hun hebben en houden achterlaten op vlucht voor honger, oorlog, geweld, ... - Zijn deze mannen allen alleenstaand of gehuwd? Indien gehuwd waarom lieten zij vrouwen en kinderen achter? Wensen zij gescheiden te leven of komt er een gezinshereniging? Me dunkt is al die door aanbetalingen de zee kan oversteken geen vluchteling. De conventie van Genève dient om vluchtelingen op te vangen. Niet voor allerhande misbruiken van mensen die via zwartwerk onze economie willen fnuiken en/of jobs afnemen van lagergeschoolden. Hard, maar de waarheid. Onze beschaving en politiek correchtheid kan onze ondergang vormen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be