![]() |
Vanaf wanneer is men alcoholieker volgens jullie ?
Ik lees hier veel over mensen die drinken, die het hebben over pinten gaan pakken, een goede fles ontstoppen enz
De meeste Belgen vinden het blijkbaar normaal om elke dag 3,4 of 5 pinten te drinken. En dat is lang overal niet zo. Zelf zit ik aan een gemiddelde van 20 pinten per dag. Wat minder als ik aan speciale bieren zit te snoepen, zoals Duvel, Orval of Trappist bvb die ik heel graag lust, maar die sneller naar het hoofd stijgen. Wijn mag ik ook graag, als ik daarmee begin is het snel een fles of drie op een dag. Bier en wijn mengen vermijd ik, daar word ik te rap zat van, en mijn darmen moeten daar ook niet van hebben. Whisky, Vodka, Cognac, Grappa, ik mag het allemaal, en heb dan ook een welgevulde bar. Gewoonlijk drink ik altijd een borrel of twee vooraleer naar mijn bed te gaan, of s'morgens bij het opstaan, juist na de koffie, als ik s'avonds te veel feest gevierd heb ( = als er bezoek is drink ik altijd wat meer dan gewoonlijk :-) ) Toch beschouw ik mezelf niet als alcoholieker, want ik kan stoppen wanneer ik wil, zonder ziek te zijn, en zonder handjebeven.:-) Wat zijn jullie drankgewoontes, en hoe zien jullie jezelf daartegenover ? En wat vinden jullie naasten er van ? :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Niks kwalijk ondervonden daarvan. Ik heb het ooit eens aan een dokter gevraagd wanneer je dan eigenlijk alcoholieker bent, en die zei dat dat van mens tot mens afhangt. Zo zijn er alcoholiekers die enkel 5 glazen per dag drinken, maar als ze DIE niet hebben, ho maar ! En anderen, zoals een cafébaas die ik ken, die dronk 40 pinten per dag, die is moeten stoppen met drinken omdat hij een maagzweer had, en dat heeft hem niet de minste moeite gekost... |
De eerste maal dat ik stopte met drinken heb ik tien jaar niet gedronken.
Toen - na die tien jaar droog, dacht ik, een paar Carlsbergen bij een BBQ zal nu wel geen kwaad kunnen. En zo dronk ik dan na zes weken weer alle dagen, weer tijd om te stoppen voor een paar jaar. Nu drink ik nog een of twee keer per jaar. Oh, ja, wie alle dagen drinkt is verslaafd aan de alcohol. |
Vanaf wanneer is men alcoholieker volgens jullie ?
Als ge naar de voetbal gaat om naar de inbev-reclames te kijken?
|
Citaat:
Dus ik zie niet in waar of wat er een probleem zou zijn ? Of heb jij dan niet meer vertrouwen in onze beleidsmensen ?;-) |
Citaat:
Als vb: mijn grootouders dronken vroeger elke dag 1 biertje bij hun lunch. Echt 1. Daarbuiten heb ik hen nooit zien drinken, uitzonderingen zoals nieuwjaar of een communiefeest niet meegeteld. Dat ene biertje behoorde tot hun dagelijkse routine. Ik zou het heel vreemd vinden moest er nu iemand zeggen dat zij "verslaafden" waren. Ander vb: heel vaak wanneer een 100-jarige gevierd wordt krijgt die de vraag: Hoe komt het dat u zo oud geworden bent? En wat antwoorden de meesten van die eeuwelingen? Awel meneer, da komt door mijn dagelijks "druppelke"/ "likeurtje" he. Zijn die dan ook verslaafden? 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zolang je anderen niet ten laste bent zie ik geen enkel probleem in een verslaving....en ook zolang je het zelf niet beleeft als een probleem en of het je verhinderd normaal te funtioneren.Verslaving is eigen aan het menszijn |
Citaat:
|
Citaat:
Is dat iets nieuws dat iedereen hier naar hartelust mijn puntjes in teksten gaat gebruiken... :evil: 's Wel een merkproduct hé. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be