Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De vennootschappers hoeven nu helemaal geen belastingen meer te betalen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221370)

Scherven A. Mok 23 juli 2015 14:23

De vennootschappers hoeven nu helemaal geen belastingen meer te betalen

bron

Vrije beroepen, zelfstandigen, ondernemers, politici, ... mogen nu gelijk wat als beroepskosten onderbrengen en aftrekken in hun vennootschappen. Zin in een appartementje aan zee, nieuwe dakloze bolide of een Harley, ... De gewone werkende man zal het wel allemaal ophoesten. Mijn maag keert van de wind die waait in onze maatschappij. De overgrote meerderheid van de loontrekkenden worden gewoon langzaamaan de armoede in gedrukt.

Eduard Khil 23 juli 2015 14:26

tijd dat ze daar wetmatig iets aan doen. Vreemde uitspraak van cassatie

Vrijheideerst 23 juli 2015 14:29

Staat dat er zo?

Wiley E Coyote 23 juli 2015 14:37

Heb ik ook in de gazet gelezen en vind het maar een vreemde uitspraak. Ze draaien een bocht van 180° en herroepen hun oude rechtspraak. Zelfs Michel Maus vond het een onverklaarbare en moeilijk verdedigbare bocht, en dat wil wat zeggen!

pajoske 23 juli 2015 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7749951)
bron

Vrije beroepen, zelfstandigen, ondernemers, politici, ... mogen nu gelijk wat als beroepskosten onderbrengen en aftrekken in hun vennootschappen. Zin in een appartementje aan zee, nieuwe dakloze bolide of een Harley, ... De gewone werkende man zal het wel allemaal ophoesten. Mijn maag keert van de wind die waait in onze maatschappij. De overgrote meerderheid van de loontrekkenden worden gewoon langzaamaan de armoede in gedrukt.

Het gaat dus enkel over vennootschappen. Niet over de gewone zelfstandige zonder vennootschap zoals ikzelf er een ben.
Waarom men het krantenartikel het voorbeeld van de dokters neemt verbaast mij. Die mensen werken nog zelf voor hun inkomen. Voor anderen die geld of voordelen halen uit een vennootschap is dat helemaal niet altijd het geval.
Het lijkt me een beetje logisch dat de belastingcontroleur niet echt kan beslissen wat nuttig is voor de vennootschap. De economie kan er wel bij varen als er veel geïnvesteerd wordt.

Als men nu ernstig gaat controleren, en correct belasten op voordelen in natura gaat er nogal belastingen geïnd worden. ;)

Nierika 23 juli 2015 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7749951)
bron

Inderdaad totaal onbegrijpelijk.
Een appartementje als advocaat of dokter aan zee om te ontstressen van de zware werkdruk, geen probleem. Jan met de pet zal het wel betalen...

dalibor 23 juli 2015 15:04

Het Hof van Cassatie durft al eens wereldvreemd uit de hoek komen. Alweer.

Libro 23 juli 2015 15:07

Zeer vreemde uitspraak én totaal onverantwoord (ik kan me zelfs niet voorstellen dat hier een wettelijke basis voor bestaat).

pajoske 23 juli 2015 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kulderwappertje (Bericht 7749993)
Jij een kleine zelfstandige? :lol:

Jij doet toch reuze zaken met China? En met Waalse bedrijven.

Ik dacht dat je een kleine multinational was.

???

Waar haalt ge dat?

Nierika 23 juli 2015 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7749995)
Zeer vreemde uitspraak én totaal onverantwoord (ik kan me zelfs niet voorstellen dat hier een wettelijke basis voor bestaat).

Dat is het hem nu net.
Het Hof van Cassatie heeft er net een wettelijke basis voor geschapen...

pajoske 23 juli 2015 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7749989)
Inderdaad totaal onbegrijpelijk.
Een appartementje als advocaat of dokter aan zee om te ontstressen van de zware werkdruk, geen probleem. Jan met de pet zal het wel betalen...

Wat is het verschil met de bedrijfswagen van Jan met de pet?

TheFourHorsemen 23 juli 2015 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7749986)
Het gaat dus enkel over vennootschappen. Niet over de gewone zelfstandige zonder vennootschap zoals ikzelf er een ben.
Waarom men het krantenartikel het voorbeeld van de dokters neemt verbaast mij. Die mensen werken nog zelf voor hun inkomen. Voor anderen die geld of voordelen halen uit een vennootschap is dat helemaal niet altijd het geval.
Het lijkt me een beetje logisch dat de belastingcontroleur niet echt kan beslissen wat nuttig is voor de vennootschap. De economie kan er wel bij varen als er veel geïnvesteerd wordt.

Als men nu ernstig gaat controleren, en correct belasten op voordelen in natura gaat er nogal belastingen geïnd worden. ;)

Men haalt er dokters bij omdat het in het verleden vaak dokters waren die een villa aan zee in hun vennootschap staken.

Nierika 23 juli 2015 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7750003)
Wat is het verschil met de bedrijfswagen van Jan met de pet?

In een gemiddeld bedrijf van 300 werknemers lopen er zo'n 15, 20 rond met een bedrijfswagen. Directie, Warehouse managers, IT en wat verkopers.
De rest, de gewone arbeider en bediende heeft die niet.
Dat is Jan met de pet.

TheFourHorsemen 23 juli 2015 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7750007)
In een gemiddeld bedrijf van 300 werknemers lopen er zo'n 15, 20 rond met een bedrijfswagen. Directie, Warehouse managers, IT en wat verkopers.
De rest, de gewone arbeider en bediende heeft die niet.
Dat is Jan met de pet.

Er zijn in België meer dan 600.000 bedrijfswagens. Heel wat gewone arbeiders en bedienden hebben dus wel degelijk een bedrijfswagen. Anders geraak je niet aan zo'n aantal.

Eduard Khil 23 juli 2015 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7750012)
Er zijn in België meer dan 600.000 bedrijfswagens. Heel wat gewone arbeiders en bedienden hebben dus wel degelijk een bedrijfswagen. Anders geraak je niet aan zo'n aantal.

inderdaad.
Dat is bij zeer veel mensen gewoon een deel van hun loon, omdat de loonkosten zo gigantisch hoog zijn

Nierika 23 juli 2015 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7750012)

Ik ken er alleszins geeneen die als gewone werkmens in een fabriek werken én een bedrijfswagen hebben als onderdeel van hun loon.
Effe serieus blijven aub!

Nierika 23 juli 2015 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7750015)
inderdaad.
Dat is bij zeer veel mensen gewoon een deel van hun loon, omdat de loonkosten zo gigantisch hoog zijn

Maar niet bij de gewone werkmens.
Vergeet dat echt maar!

pajoske 23 juli 2015 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7750015)
inderdaad.

Citaat:

Aantal bedrijfswagens blijft toenemen': nu 650.000
bron: http://trends.knack.be/economie/bele...al-577421.html

Wie wil protesteren tegen belastingvrij voordeel voor de ene, moet dat ook doen voor de andere.

pajoske 23 juli 2015 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7750022)
Vergeet dat echt maar!

Evenmin als alle eigenaren van vennootschappen een appartement aan zee kunnen bekostigen om hun vennoten te plezieren.

Eduard Khil 23 juli 2015 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7750022)
Vergeet dat echt maar!

ik ken verschillende mensen die een auto hebben en absoluut geen verkoper of manager zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be