![]() |
De vennootschappers hoeven nu helemaal geen belastingen meer te betalen
bron
Vrije beroepen, zelfstandigen, ondernemers, politici, ... mogen nu gelijk wat als beroepskosten onderbrengen en aftrekken in hun vennootschappen. Zin in een appartementje aan zee, nieuwe dakloze bolide of een Harley, ... De gewone werkende man zal het wel allemaal ophoesten. Mijn maag keert van de wind die waait in onze maatschappij. De overgrote meerderheid van de loontrekkenden worden gewoon langzaamaan de armoede in gedrukt. |
tijd dat ze daar wetmatig iets aan doen. Vreemde uitspraak van cassatie
|
Staat dat er zo?
|
Heb ik ook in de gazet gelezen en vind het maar een vreemde uitspraak. Ze draaien een bocht van 180° en herroepen hun oude rechtspraak. Zelfs Michel Maus vond het een onverklaarbare en moeilijk verdedigbare bocht, en dat wil wat zeggen!
|
Citaat:
Waarom men het krantenartikel het voorbeeld van de dokters neemt verbaast mij. Die mensen werken nog zelf voor hun inkomen. Voor anderen die geld of voordelen halen uit een vennootschap is dat helemaal niet altijd het geval. Het lijkt me een beetje logisch dat de belastingcontroleur niet echt kan beslissen wat nuttig is voor de vennootschap. De economie kan er wel bij varen als er veel geïnvesteerd wordt. Als men nu ernstig gaat controleren, en correct belasten op voordelen in natura gaat er nogal belastingen geïnd worden. ;) |
Citaat:
Een appartementje als advocaat of dokter aan zee om te ontstressen van de zware werkdruk, geen probleem. Jan met de pet zal het wel betalen... |
Het Hof van Cassatie durft al eens wereldvreemd uit de hoek komen. Alweer.
|
Zeer vreemde uitspraak én totaal onverantwoord (ik kan me zelfs niet voorstellen dat hier een wettelijke basis voor bestaat).
|
Citaat:
Waar haalt ge dat? |
Citaat:
Het Hof van Cassatie heeft er net een wettelijke basis voor geschapen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De rest, de gewone arbeider en bediende heeft die niet. Dat is Jan met de pet. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is bij zeer veel mensen gewoon een deel van hun loon, omdat de loonkosten zo gigantisch hoog zijn |
Citaat:
Effe serieus blijven aub! |
Citaat:
Vergeet dat echt maar! |
Citaat:
Citaat:
Wie wil protesteren tegen belastingvrij voordeel voor de ene, moet dat ook doen voor de andere. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be