Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA heeft antwoord tegen armoede klaar! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221480)

demonen 27 juli 2015 13:59

N-VA heeft antwoord tegen armoede klaar!

N-VA Kamerlid Zuhal Demir : ‘De beste bescherming tegen armoede? Blijven werken!’.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150727_0...blijven-werken

Hoe rijmt dat met grote werkloosheid en weinig werkaanbod?
Neem nu dat dat ammoniakfabriek van dewever er toch komt (wat ik niet geloof), dan nog blijven er bijna 650.000 werkloos. Waar moeten die gaan werken?

Bierke 27 juli 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7754988)
N-VA Kamerlid Zuhal Demir : ‘De beste bescherming tegen armoede? Blijven werken!’.

Neem nu dat dat ammoniakfabriek van dewever er toch komt (wat ik niet geloof), dan nog blijven er bijna 650.000 werkloos. Waar moeten die gaan werken?

Bij de overheid, er is toch werkvolk te weinig !

demonen 27 juli 2015 14:38

Het probleem van de huidige personenbelasting is dat deze onvoorstelbaar complex blijft door de ontelbare aftrekposten, uitzonderingen, vrijstellingen, enz… België heeft hierdoor 30.000 fiscale ambtenaren, dat zijn er 28 per 10.000 inwoners: dit is een Europees record! En bovendien kan fiscale fraude gewoonweg niet bestreden worden in een stelsel dat niemand nog begrijpt. Vooral de fiscale druk op arbeid is te hoog en de hoge marginale tarieven remmen de economische groei af.
De fiscale druk is de op twee na hoogste ter wereld, na Frankrijk en China. Ongeveer 80% van de gezinnen heeft een marginaal tarief van 40% of meer. Alle studies (OESO, IMF, ECB) tonen aan dat de hoge lasten op arbeid en de hoge tarieven de tewerkstelling afremmen en toch deed of doet geen enkele regering hier structureel iets aan. Ook de recente poging van de taxshift zijn niets meer dan gepruts in de marge, zonder verlaging van de fiscale druk, zonder vereenvoudiging, zonder structurele sanering van de overheidsfinanciën en zonder verhoging van de tewerkstelling.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2401609

Kallikles 27 juli 2015 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7755039)
Het probleem van de huidige personenbelasting is dat deze onvoorstelbaar complex blijft door de ontelbare aftrekposten, uitzonderingen, vrijstellingen, enz… België heeft hierdoor 30.000 fiscale ambtenaren, dat zijn er 28 per 10.000 inwoners: dit is een Europees record! En bovendien kan fiscale fraude gewoonweg niet bestreden worden in een stelsel dat niemand nog begrijpt. Vooral de fiscale druk op arbeid is te hoog en de hoge marginale tarieven remmen de economische groei af.
De fiscale druk is de op twee na hoogste ter wereld, na Frankrijk en China. Ongeveer 80% van de gezinnen heeft een marginaal tarief van 40% of meer. Alle studies (OESO, IMF, ECB) tonen aan dat de hoge lasten op arbeid en de hoge tarieven de tewerkstelling afremmen en toch deed of doet geen enkele regering hier structureel iets aan. Ook de recente poging van de taxshift zijn niets meer dan gepruts in de marge, zonder verlaging van de fiscale druk, zonder vereenvoudiging, zonder structurele sanering van de overheidsfinanciën en zonder verhoging van de tewerkstelling.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2401609

Touché.

Kallikles 27 juli 2015 15:03

Het is toch nog ff wennen, hé. Al dat gedaas tegen het "establishment" en "Belgique" en nu blijkt de N-VA synoniem met dat gehate "establishment" en "Belgique", waarin de Vlaamse burgerij, verenigd in VOKA, de "baas" van N-VA, al lang geïntegreerd is.

Spitting Image 27 juli 2015 15:07

Het werkwoord 'werken' maakt sommige gemoederen duidelijk oververhit. :roll:

Henri1 27 juli 2015 15:27

Citaat:

Ik had gisteren de eer die Zuhal Demir op TV bezig te zien.
Lager kun je volgens mij niet vallen in een samenleving.

Kallikles 27 juli 2015 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7755123)

²

pajoske 27 juli 2015 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rode Kmer (Bericht 7755052)
Zet die ploat af. Waarom toch steeds de vorige ps-regeringen aanvallen?

Vereenvoudiging zou de kosten en het aantal ambtenaren dat controle doet sterk verminderen. Ook de bedrijven zijn daarvoor vragende partij. Want de ingewikkelde structuur van dit land is zeker zo slecht voor die bedrijven en dus de werkgelegenheid als de hoge loonkost.

Als de regering echt begaan is met de welvaart in dit land zou ze best werk maken van de vereenvoudiging van de belastingaangifte.

Dubbel voordeel: Minder ambtenarenlonen + minder nodeloze kosten voor bedrijven en werknemers.

Natuurlijk hebt ge in dit land het probleem van die oogklepdragers die denken dat ge met 3 of 4 verschillende aparte wetgevingen te maken aan vereenvoudiging doet. De democratische keuze van de (domme) kiezer zullen we maar schrijven.

Tavek 27 juli 2015 15:38

Dat madammake dat niet verder komt als een publicatie in de P-Magazine getiteld "mijn tetten" kan beter zwijgen.

Spitting Image 27 juli 2015 15:40

Citaat:

Haar niveau was waarschijnlijk te hoog. Niet erg. Je bent niet alleen.

pajoske 27 juli 2015 15:41

Citaat:

Ik kan u in deze zin volgen: haar woorden kun je interpreteren als: De Walen en Brusselaars kunnen de pot op. Apart beleid? zever. Werkloos is werkloos en minder welvaart. Of ge nu Frans , Vlaams of Swahili praat.

hamac 27 juli 2015 15:44

Citaat:

Als ze goed mikt dan vang jij haar wel op. Zet je schrap!

Pericles 27 juli 2015 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7755146)
Haar niveau was waarschijnlijk te hoog. Niet erg. Je bent niet alleen.

Soms zou ze beter wat nadenken alvorens iets te zeggen.
En, de tetten schouwen in één of ander boekske ? :roll:

Spitting Image 27 juli 2015 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7755154)
Soms zou ze beter wat nadenken alvorens iets te zeggen.
En, de tetten schouwen in één of ander boekske ? :roll:

Tettenzotten als jij en Henri komen genoeg aan hun trekken in K&K. ;-)

Pericles 27 juli 2015 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7755159)
Tettenzotten als jij en Henri komen genoeg aan hun trekken in K&K. ;-)

Ik bedoel maar : niet iedereen bij de N-VA is geniaal hé.
En door het verkiezingssucces zit er nogal wat pulp tussen.
Je mag nu nog zo'n grote fan van de N-VA zijn als je wil , dat valt niet te ontkennen.

Libro 27 juli 2015 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7755143)
Dat madammake dat niet verder komt als een publicatie in de P-Magazine getiteld "mijn tetten" kan beter zwijgen.

Ze zou haar naam beter veranderen in Zuhal Domir. Nog nooit zoveel ingetrapte open deuren en onzin bij mekaar gezien als in de interviews met Demir.

Spitting Image 27 juli 2015 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7755166)
Ik bedoel maar : niet iedereen bij de N-VA is geniaal hé.
En door het verkiezingssucces zit er nogal wat pulp tussen.
Je mag nu nog zo'n grote fan van de N-VA zijn als je wil , dat valt niet te ontkennen.

Dat ontkent niemand, ik ook niet. Maar aan Zuhal stoort me enkel haar scherpe stem. Maar die doet voor een normale mens niets af haar andere bekwaamheden.

Spitting Image 27 juli 2015 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7755143)

Met jouw fantasie kom je spontaan bij de tettenzotten van het forum terecht hoor!

griezel 27 juli 2015 16:00

Citaat:

Meer flikken aannemen, om al die werklozen in het oog te houden ! Als men achter elke dopper een flik zet, kan men het aantal doppers met de helft verminderen !!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be