Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CD&V stapt uit regering na de zomer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221630)

demonen 1 augustus 2015 09:18

CD&V stapt uit regering na de zomer

'Onze limiet is overschreden. Ik wil nog in de spiegel kunnen kijken'
"Als het zo doorgaat, dan stappen we beter uit de regering."
"Mensen aanvaarden dat het moeilijke tijden zijn, op voorwaarde dat je een rechtvaardig beleid voert. Maar deze tax shift is niet rechtvaardig. Te onevenwichtig."
"Er is een bodem en daar kunnen we niet onder blijven gaan. Dan moet het maar zonder ons. Ook al zullen we daarvoor allicht niet worden bedankt."
POLL Kan de CD&V beter uit de regering stappen?
73% JA

http://www.demorgen.be/binnenland/cd...ring-a2410026/

Another Jack 1 augustus 2015 09:21

Ja, de CD&V staat nog steeds bekend als een partij die altijd doet wat ze zegt.

4x10E6 1 augustus 2015 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7760662)
"Mensen aanvaarden dat het moeilijke tijden zijn, op voorwaarde dat je een rechtvaardig beleid voert. Maar deze tax shift is niet rechtvaardig. Te onevenwichtig."
"Er is een bodem en daar kunnen we niet onder blijven gaan. Dan moet het maar zonder ons. Ook al zullen we daarvoor allicht niet worden bedankt."
73% JA

.. rollend over de moquette .. het raison d'être van de tsjeven sinds Dehaene's dioxinekiekens is : weer in de regering geraken ..

Zeus 1 augustus 2015 09:24

Praat voor de vaak. Uiteindelijk komen Beke en Peeters toch aandraven met dure woorden als 'staatsmanschap' en 'engagement' om vrolijk verder de middenklasse fijn te knijpen.

dalibor 1 augustus 2015 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7760669)
Praat voor de vaak. Uiteindelijk komen Beke en Peeters toch aandraven met dure woorden als 'staatsmanschap' en 'engagement' om vrolijk verder de middenklasse fijn te knijpen.

rentmeesterschap vind ik ook een heel mooie

hamac 1 augustus 2015 09:31

Stel dat ze uit de regering stappen, waarom zouden de liberale partijen of N-VA die nu op de rem hebben gestaan wat betreft het wenslijstje van CD&V, na een nieuwe samenstelling dan wel gretig het tjevenlijstje afwerken?

N-VA en de liberalen in de oppositie?
Dat wordt lachen.

Dan kan CD&V nog eens onderhandelen over het Arco-dossier. :-)

4x10E6 1 augustus 2015 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7760669)

.. dure woorden .. u doet hiermee wel mevrouw griet smaers onrecht aan .. wat dacht u van : gezinsondersteuner .. ik meende dat dit de fles sherry was , edoch neen ..

Vette Pois(s)on 1 augustus 2015 10:03

Wie gelooft die mensen nog?

Witte Kaproen 1 augustus 2015 10:05

Citaat:

73% JA

Zeker doen zou ik zo zeggen ,
dan komt het communautaire terug aan bod ;-)

Another Jack 1 augustus 2015 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7760702)

Dat is alleen wanneer het verkiezingen zijn...

Drukazz 1 augustus 2015 10:29

Bs'd

Dat ze die partij maar opdoeken, totaal nutteloos.

Henri1 1 augustus 2015 10:30

Citaat:

73% JA

+ De zwarte piet naar De Wever.

demonen 1 augustus 2015 10:35

Als de staatschuld echt aan het ontsporen is dan valt deze regering met zekerheid.
De besparingen die nodig zijn zijn van ongekende grootheid en betekenen politieke zelfmoord.
Ik gok een technocratenregering die bijgestaan worden door de Troika.

Xenophon 1 augustus 2015 10:36

Ik heb ja gestemd. :D

Hun woorden doen me denken aan de zatlap in het café, 'hou me tegen...'

demonen 1 augustus 2015 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7760727)
+ De zwarte piet naar De Wever.

Zijn zus is 30 jaar werkloos maar wordt met rust gelaten.
Mensen die 40 jaar gewerkt hebben worden vervolgd.
Dit is een uitschotpartij die moet verdwijnen.
Democratisch als het kan ...

djoebidoebidoe 1 augustus 2015 10:40

Citaat:

73% JA

Niks van. Binnen de partij zullen de criticasters de oren gewassen worden. Wie meedraait wordt lekkers beloofd, wie blijft volharden in de boosheid zal naar zijn carriere in de hogere regionen van de politiek mogen fluiten.

De cd&v gaat na de zomer zijn kaarten op tafel leggen! Er moet opnieuw gepraat worden over ethische kwesties; euthanasie, abortus. Dan gaat men dreigen met uit de regering te stappen. Hopelijk gaan de nva en vld hier geen toegevingen doen.

kelt 1 augustus 2015 10:40

Laat ons het er momenteel maar op houden dat een deel van de pers op zoek is naar relletjes(om de persen draaiend te houden) en alvast wat uitspraken van backbenchers aan het opstoven is....met pepers en paprika's erbij,desnoods verzonnen of uit zijn context gerukt(waar ze extreem goed in zijn,onze "pers")

We WETEN dat een deel van de CD&V dat zich eerder links van het midden bevindt niet gelukkig is.Er is een reden waarom geen enkele van deze lui in geen enkele van de regeringen opgenomen is....Zoals ook,ongetwijfeld, menige radikalere N-VA-er, niet in een uitvoerend mandaat zit.

Zoiets is bij IEDERE regering.Ook de Di-Rupo regeringspartners hadden dit voor.

Zelfs deze "Zweedse" coalitie zit met rechter- en linkerflanken....:?

kelt 1 augustus 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alex Sanders (Bericht 7760753)
Ik vind dat de burgemeester van Antwerpen en voorzitter van de grootste partij zijn verantwoordelijkheid moet nemen en die broodnodige besparingen van ongekende grootheid de eerste week na het politiek verlof volledig moet uitvoeren.

Urgente haast is niet nodig en zou enkel maar onnodige potten breken.
Het traject naar begrotingsevenwicht van de NV-Belgie is al groot genoeg als project.
We moeten,als kiezer,onze verkozenen hun ganse mandaat tijd geven om hun deel van het schema te vervullen.

hamac 1 augustus 2015 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe (Bericht 7760745)
De cd&v gaat na de zomer zijn kaarten op tafel leggen! Er moet opnieuw gepraat worden over ethische kwesties; euthanasie, abortus. Dan gaat men dreigen met uit de regering te stappen. Hopelijk gaan de nva en vld hier geen toegevingen doen.

Hier zie, een echte tjevenoplossing ivm abortus.
Voorstanders hebben recht op de uitvoering van een abortus en tegenstanders hebben het recht om de foetus te houden.

Sukkelaar 1 augustus 2015 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7760702)

Ah! Want volgens jou ging het communautaire in de koelkast omwille van de CD&V? En ik die dacht dat dit was omwille van de Franstaligen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be