![]() |
Cecil de leeuw is gewoon één van de honderden vermoorde leeuwen in Zuid-Afrika
Ze worden gefokt op speciale boerderijen en daar mogen kindertjes knuffelen met de welpen.
Helaas als ze groter worden wacht hen een wrede dood. Vermoord door rijke gefrustreerde rijke westerlingen die duizenden dollars neerleggen om er één te mogen schieten. http://nos.nl/artikel/2049888-in-zui...doodstraf.html |
Die leeuwen hebben nog een luxeleven vergeleken met de dieren uit de bio-industrie.
Overigens gaat het in europa net zo uiteraard met fazanten, everzwijnen en ander wild. Die worden gekweekt, losgelaten en grotendeels afgeschoten. De overlevers halen meestal de lente niet en verhongeren of creperen in barre omstandigeden, wat weken kan duren. Het is niet altijd fijn een dier te zijn, jaja. |
Citaat:
|
![]() |
Het beest had een naam en was fotogeniek. En plotseling is iedereen een fanatieke WWF'er.
Als er morgen een Cubaanse solenodon wordt neergehageld, kraait er geen haan naar wegens te lelijk en dus onbekend. We hebben allen medelijden met beesten die we kennen uit de Lion King. |
Citaat:
Is dat een sollicitatie om mijn posts te redigeren? :-D |
Citaat:
|
Cecil zijn broer is ook doodgeschoten.
|
nu zijn nageslacht nog!
|
Citaat:
|
Citaat:
Er mag wel wat meer druk komen staan op die elitaire hobby dieren af te knallen voor het 'plezier'. |
Citaat:
|
Citaat:
Ben er 1 maal geweest op everzwijnenjacht een jaar of 10 geleden, blijkbaar wel een bloeiende sector.... Maar ik ben natuurlijk nog niet in elk bos in elke gemeente in frankrijk geweest... |
Citaat:
|
![]() |
Citaat:
Gewoon "idc", had volstaan. |
Citaat:
(cynisme om een punt te maken, mocht je het niet doorhebben). |
Ik vraag mij af hoe ziek in je hoofd je moet zijn om tienduizenden dollars te betalen om voor de lol een beest dood te schieten en er mee op de foto te gaan. Het verbaast mij helemaal niet dat dan blijkt dat die pervert ook zijn personeel seksueel lastig valt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar is het kortstondige lijden van één leeuw (die dan ook nog eens vrijheid heeft gekend) niets tegen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be