Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Cecil de leeuw is gewoon één van de honderden vermoorde leeuwen in Zuid-Afrika (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221639)

Derk de Tweede 1 augustus 2015 18:28

Cecil de leeuw is gewoon één van de honderden vermoorde leeuwen in Zuid-Afrika

Ze worden gefokt op speciale boerderijen en daar mogen kindertjes knuffelen met de welpen.
Helaas als ze groter worden wacht hen een wrede dood. Vermoord door rijke gefrustreerde rijke westerlingen die duizenden dollars neerleggen om er één te mogen schieten.
http://nos.nl/artikel/2049888-in-zui...doodstraf.html

parcifal 1 augustus 2015 19:44

Die leeuwen hebben nog een luxeleven vergeleken met de dieren uit de bio-industrie.

Overigens gaat het in europa net zo uiteraard met fazanten, everzwijnen en ander wild.
Die worden gekweekt, losgelaten en grotendeels afgeschoten. De overlevers halen meestal de lente niet en verhongeren of creperen in barre omstandigeden, wat weken kan duren.

Het is niet altijd fijn een dier te zijn, jaja.

Nietzsche 1 augustus 2015 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7761106)
Die leeuwen hebben nog een luxeleven vergeleken met de dieren uit de bio-industrie.

Overigens gaat het in europa net zo uiteraard met fazanten, everzwijnen en ander wild.
Die worden gekweekt, losgelaten en grotendeels afgeschoten. De overlevers halen meestal de lente niet en verhongeren of creperen in barre omstandigeden, wat weken kan duren.

Waarom post je niet gewoon: ""het interesseert mij geen moer"?

Indomitable 1 augustus 2015 20:08

Zeus 1 augustus 2015 20:20

Het beest had een naam en was fotogeniek. En plotseling is iedereen een fanatieke WWF'er.

Als er morgen een Cubaanse solenodon wordt neergehageld, kraait er geen haan naar wegens te lelijk en dus onbekend.

We hebben allen medelijden met beesten die we kennen uit de Lion King.

parcifal 1 augustus 2015 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7761109)

Waarom laat je mij dat niet gewoon formuleren zoals ik wil?
Is dat een sollicitatie om mijn posts te redigeren? :-D

parcifal 1 augustus 2015 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7761136)

het is allemaal de schuld van Walt Disney. :evil:

Indomitable 1 augustus 2015 20:45

Cecil zijn broer is ook doodgeschoten.

djoebidoebidoe 1 augustus 2015 20:46

nu zijn nageslacht nog!

DucDEnghien 1 augustus 2015 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7761106)

U hoeft wat in Vlaanderen meestal gebeurt niet te projecteren op alle andere Europese landen. Waar ik woon in Frankrijk wordt er nooit wild uitgezet. Er is hier meer dan genoeg wild aanwezig.

Johan Bollen 1 augustus 2015 21:07

Citaat:

Het beest had een naam en was fotogeniek. En plotseling is iedereen een fanatieke WWF'er.

Dat is een garantie voor niks tegenwoordig. Hoe cynisch het ook mag klinken de Spaanse koning Juan Carlos ging regelmatig olifanten jagen in Afrika met zijn gouden geweer ondertussen dat hij erelid was van het WWF. Krijg je dan niet een beetje de indruk dat de elite met ons lacht? Ik denk echt niet dat het Nederlandse of Belgische koningshuis een haar beter is dan het Spaanse.

Er mag wel wat meer druk komen staan op die elitaire hobby dieren af te knallen voor het 'plezier'.

Johan Bollen 1 augustus 2015 21:08

Citaat:

Is dat waar uw avatar vandaan komt misschien? Fan van goeden tegen slechten tekenfilms?

parcifal 1 augustus 2015 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7761164)
U hoeft wat in Vlaanderen meestal gebeurt niet te projecteren op alle andere Europese landen. Waar ik woon in Frankrijk wordt er nooit wild uitgezet. Er is hier meer dan genoeg wild aanwezig.

Ik heb familie in De buurt van Poitiers die wild kweken en uitzetten voor jacht.
Ben er 1 maal geweest op everzwijnenjacht een jaar of 10 geleden, blijkbaar wel een bloeiende sector....

Maar ik ben natuurlijk nog niet in elk bos in elke gemeente in frankrijk geweest...

Jan van den Berghe 1 augustus 2015 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7761109)

Waarom al die verontwaardiging over een neergeschoten leeuw? In Afrika maakt men daar geen drama over, wel integendeel!

Indomitable 1 augustus 2015 23:04

Nietzsche 1 augustus 2015 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 7761155)
Waarom laat je mij dat niet gewoon formuleren zoals ik wil?
Is dat een sollicitatie om mijn posts te redigeren? :-D

Nee, jij wil graag apathie in een intellectueel sausje stoppen. Dat is nogal triest. :-D

Gewoon "idc", had volstaan.

Nietzsche 1 augustus 2015 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7761320)
Waarom al die verontwaardiging over een neergeschoten leeuw? In Afrika maakt men daar geen drama over, wel integendeel!

Waarom überhaupt verontwaardiging? ik heb altijd al helemaal waus willen gaan op bepaalde mensen.

(cynisme om een punt te maken, mocht je het niet doorhebben).

Thomas- 1 augustus 2015 23:43

Ik vraag mij af hoe ziek in je hoofd je moet zijn om tienduizenden dollars te betalen om voor de lol een beest dood te schieten en er mee op de foto te gaan. Het verbaast mij helemaal niet dat dan blijkt dat die pervert ook zijn personeel seksueel lastig valt.

Nietzsche 1 augustus 2015 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7761408)
Ik vraag mij af hoe ziek in je hoofd je moet zijn om tienduizenden dollars te betalen om voor de lol een beest dood te schieten en er mee op de foto te gaan. Het verbaast mij helemaal niet dat dan blijkt dat die pervert ook zijn personeel seksueel lastig valt.

Tja, het zit hier ook vol met mensen die het bagatelliseren. Er zit hier zelfs een die het doden van wild in België vergelijkt met dit geval.

Thuleander 2 augustus 2015 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7761408)

Hoe ziek moet je zijn om zo weinig mogelijk te willen betalen voor een stuk vlees, wetende dat door jouw gierigheid miljoenen dieren ontzettend ellendige levens leiden?
Daar is het kortstondige lijden van één leeuw (die dan ook nog eens vrijheid heeft gekend) niets tegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be