Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kleine De Croo op ramkoers met Peeters - ACW op ramkoers met Peeters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221655)

Nr.10 2 augustus 2015 10:01

Kleine De Croo op ramkoers met Peeters - ACW op ramkoers met Peeters

Wat Kleine De Croo betreft, de brokken zouden niet meer te lijmen zijn. Het klikt van geen kanten met Peeters. In die mate dat er sprake is van een val van de regering. Ten eerste.

Ten tweede, intern bij de CVP. Peeters is en blijft een UNIZO-mannetje. Dat haal je er nooit meer uit. De ACW-vleugel van de CVP is niet opgezet met de onderhandelde akkoorden.

De breuklijnen zijn zo stilletjes aan tectonische platen aan het worden. Je ziet het, je merkt het.

Zeus 2 augustus 2015 10:17

Linkje over De Croo - Peeters?

Nr.10 2 augustus 2015 10:20

Sommigen beweren ook dat Peeters het lijden zou verheerlijken. Op die manier zou hij delen in het lijden van Christus.

Nr.10 2 augustus 2015 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7761653)
Linkje over De Croo - Peeters?

Ik heb geen linkje. Het stond in de gazet. ;-)

dalibor 2 augustus 2015 10:25

Heb het ook gelezen. Blijkt dat De Croo en Peeters voortdurend overhoop liggen, en dat ze bij CD&V één en ander persoonlijk verwijten aan De Croo. Onder meer zou hij luttele uren na het bereikte begrotingsakkoord tegen de afspraken over communicatie in een lijstje van niet goedgekeurde CD&V-voorstellen naar de pers gelekt hebben.

Vrijheideerst 2 augustus 2015 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7761660)
Heb het ook gelezen. Blijkt dat De Croo en Peeters voortdurend overhoop liggen, en dat ze bij CD&V één en ander persoonlijk verwijten aan De Croo. Onder meer zou hij luttele uren na het bereikte begrotingsakkoord tegen de afspraken over communicatie in een lijstje van niet goedgekeurde CD&V-voorstellen naar de pers gelekt hebben.

Haha, omdat ze niet graag hadden dat de wereld zag hoe hun alternatieven nog veel erger waren zeker.

dalibor 2 augustus 2015 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7761681)
Haha, omdat ze niet graag hadden dat de wereld zag hoe hun alternatieven nog veel erger waren zeker.

Erger? Hoe bedoel je?

Rahowa 2 augustus 2015 11:06

Een grashalm,een sprankeltje hoop,we kunnen alleen hopen dat dit non-gouvernement vlug naar de analen van de geschiedenis wordt verwezen.

demonen 2 augustus 2015 11:28

De CD&V wil uit een leeglopend bad de stop uittrekken om dan van te stellen dat het bad nog sneller leegloopt.

stuyckp 2 augustus 2015 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7761681)

CD&V was bereid om verder te gaan in de richting van een vermogen belasting. Maar als die er dan uiteindelijk niet komt is het niet netjes om zo'n lijstje vrij te geven. Degenen die ervoor zijn, gaan denken dat CD&V niet genoeg gestreden heeft en degenen die ertegen zijn gaan uiteraard niet voor CD&V stemmen. Dus CD&V verliest in zo'n geval altijd.

Ik ga nooit van mijn leven voor CD&V stemmen, maar in deze heb ik meer sympathie voor CD&V dan voor de liberalen of N-VA. Die taxshift stelt niks voor.

Xenophon 2 augustus 2015 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7761885)
CD&V was bereid om verder te gaan in de richting van een vermogen belasting. Maar als die er dan uiteindelijk niet komt is het niet netjes om zo'n lijstje vrij te geven. Degenen die ervoor zijn, gaan denken dat CD&V niet genoeg gestreden heeft en degenen die ertegen zijn gaan uiteraard niet voor CD&V stemmen. Dus CD&V verliest in zo'n geval altijd.

Ik ga nooit van mijn leven voor CD&V stemmen, maar in deze heb ik meer sympathie voor CD&V dan voor de liberalen of N-VA. Die taxshift stelt niks voor.

Wat had je gedacht, dat ze Belgie gingen veranderen?

4x10E6 2 augustus 2015 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7761634)
Wat Kleine De Croo betreft, de brokken zouden niet meer te lijmen zijn. Het klikt van geen kanten met Peeters. In die mate dat er sprake is van een val van de regering. Ten eerste.

Ten tweede, intern bij de CVP. Peeters is en blijft een UNIZO-mannetje. Dat haal je er nooit meer uit. De ACW-vleugel van de CVP is niet opgezet met de onderhandelde akkoorden.

De breuklijnen zijn zo stilletjes aan tectonische platen aan het worden. Je ziet het, je merkt het.

.. kries zou vervangen worden door dienen van vanakkers .. kries zou vervangen worden door dienen genen gewonen van geens .. allemaal theater zoals te voorzien en te verwachten .. lees wat het ACW bij monde van ielde hierover te melden hebben (weliswaar in een andere draad maar wel nog in hetzelfde parallelle universum) ..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7761951)
.. niet alleen een kluchtpartijtje maar ook een partij van kluchtigaardjes .. ene ielde crevits - renommée bewegingsdotnetster - laat in de papieren versie van DM optekenen : "de taxshift leunt nauw aan bij wat in ons verkiezingsprogramma staat. wij hebben moedige beslissingen genomen. we wisten dat 2015 moeilijk zou worden. we mogen het hoofd nu niet laten hangen" .. ielde zet hiermee de puntjes op de ie, djust in kees men nog mocht denken dat de kaloten uit de regering de wévère ie zouden stappen.

Max van Dietschland 2 augustus 2015 19:37

Ik verwacht ten laatste in mei-juni volgend jaar vervroegde verkiezingen, met daarna een rooms-rode regering eventueel aangevuld met de groenen. Niet dat deze linkse regering beter zal zijn. Er moet gewoon een solidaristische Vlaamse partij opgericht worden met een politieke en militaire vleugel.

Jan van den Berghe 2 augustus 2015 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7761634)

Onzin. De CD&V trekt de stekker niet uit een regering. Daarvoor is die partij iets te veel belust op de macht.

Jan van den Berghe 2 augustus 2015 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7762213)
Ik verwacht ten laatste in mei-juni volgend jaar vervroegde verkiezingen, met daarna een rooms-rode regering eventueel aangevuld met de groenen. Niet dat deze linkse regering beter zal zijn. Er moet gewoon een solidaristische Vlaamse partij opgericht worden met een politieke en militaire vleugel.

Ik ga er dan uit van uit dat u de eerste stap zet in de verwezenlijking van dit project?! Of blijft het bij woorden?

TV-verslaafde 3 augustus 2015 00:52

Die partij speel wel veel de rol van de geslagen hond.

Doomy 3 augustus 2015 04:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7761660)

Daaruit blijkt dat al die eerzuchtige superego's van Open-VLD gewoonweg niet te vertrouwen zijn. Kleine De Croo heeft al eens de stekker uit een regering getrokken, maar het heeft hem veel verlies aan stemmen gekost.

Vrijheideerst 3 augustus 2015 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 7762565)
Daaruit blijkt dat al die eerzuchtige superego's van Open-VLD gewoonweg niet te vertrouwen zijn. Kleine De Croo heeft al eens de stekker uit een regering getrokken, maar het heeft hem veel verlies aan stemmen gekost.

En met CD&V zal dat niet gebeuren zeker?

Supe®Staaf 3 augustus 2015 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7762503)
Ik ga er dan uit van uit dat u de eerste stap zet in de verwezenlijking van dit project?! Of blijft het bij woorden?

Hij heeft zijn pinhelm al opgezet.

Hypochonder 3 augustus 2015 06:39

Het lijkt er op dat flutpartijtje CD&V in hetzelfde straatje als spa zit. EINDELIJK zullen hun die hard kiezers misschien doorhebben wat voor partij dat is en als ze het nu niet doorhebben dan zullen ze het nooit doorhebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be