![]() |
Waarvan leven illegalen?
Ik neem aan dat iemand die het papiertje: "bol het af" heeft ontvangen de daag daarna niet naar het OCMW zal moeten stappen.
Die mensen verblijven hier dus nog, maar hebben geen inkomen. Laten we even de criminaliteit buiten beschouwing laten, maar gezien het ontzettend grote aantal illegalen: waarvan leven die mensen dan? Ik vermoed dat er een soort van zwartwerk circuit is, misschien zelfs ruilhandel. In ieder geval ontstaat er zo een parallelle maatschappij en economie, waar wij (de staat) totaal geen inkomsten uit heeft (geen BTW geen belasting geen RIZIV). Hoe lang zou dit nog kunnen voortduren? |
Citaat:
De horeca en de werkgevers hebben nochtans de belofte gedaan dat zij NIET aan zwartwerk doen ? Of was dat maar om te lachen, zoals Jan Jambon kwam te zeggen in de Cercle de Wallonie. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ja...al-570011.html |
We zouden circe gewoon minister van migratie moeten maken.
Zo een doordachte analyse. |
Welvaartsstaat of ongecontroleerde migratie.
Pick one. |
Das bullshit. Doe gwn de grenzen toe en zet kampen in Libië.
Wie stripte daar het regime en creëerde het open gat? Dat die ze dan opvangt. Egality fraternite et liberte? |
Citaat:
|
Sarkozy was er eerst.
|
Citaat:
Of bedelen. |
Ik weet van mensen in Nederland, illegalen, die gewoon in de plaatselijke kaasfabriek gemalen kaas inpakken. Lijkt me raar dat zulke bedrijven mensen in het zwart aanwerven. In de fruit en groententeelt zullen er ook wel illegale seizoensarbeiders worden ingezet? Maar zoveel kunnen er dan toch niet meer bijkomen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier in Spanje staan die negers op elke hoek & kant v.d. straten, op elk pleintje, op elke markt, op elke rambla, 'n doek op de grond met nep handtassen, T-shirts, zonnebrillen, horloges, kettingen etc., aan de 4 hoeken van dat doek zijn koorden vastgemaakt die ze in 't midden steeds vasthouden, kwestie van 't hele handeltje snel te kunnen samen trekken, over hun schouder te gooien en 't op 'n lopen te zetten voor politie.
Dat is overdag, 's nachts is 't drugs e.d. Deze zaakjes zijn niet voor eigen rekening, maar voor 'n soort van organisatie waaraan ze vaak nog 'n redelijk hoge som voor hun overtocht moeten betalen. In België en Frankrijk in de grote steden; Brussel, Antwerpen, Parijs doen ze massaal auto's naar Afrika versturen, die auto's zijn vaak niet meer dan wrakken en worden volledig volgepropt met weet ik veel wat allemaal, ik weet dit van iemand die 'n auto transport bedrijf heeft, die krijgt 't werk niet gedaan. Wij denken misschien dat die arme uitgewezen asielzoekertjes helemaal alleen rondzwerven in onze landen en ocharmkes zelf hun plan moeten trekken, maar die gasten weten maar al te goed waarheen, heelder organisaties wachten hen op. Dat weten ze zelfs al op voorhand. |
Citaat:
Jan Janbon dacht volgens mij aan die asociale kapitalistische uitbuiters. |
Citaat:
Het moet wel degelijk "georganiseerd" zijn, want anders zouden er hier en daar opvallende zaken gebeuren: echt verhongeren op straat edm. Idem dito voor de zigeuners of hoe je ze ook kan noemen (Roma is volgens mij nog iets anders). . |
Citaat:
Zal wel veel van waar zijn. Veel van die illegalen weten hun plan wel te trekken en pakken alles aan wat ze kunnen. |
Men zou de werkgevers die illegalen tewerk stellen ook kunnen aanpakken. Gigantische boetes om de nationale put te dempen.
|
Citaat:
Da's een gemakkelijke. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be