![]() |
Belastingsregering loog over diesel
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis. Liegen en bedriegen! |
Het is me niet duidelijk wie de verkeerde berekening gemaakt heeft.
(in het krantenartikel waar de ts naar linkt, spreekt men van "een raming van de regering" ...) En wat men juist vergeleken heeft, want ook hier speel een shift, namelijk van minder taks op benzine naar meer op diesel. (uit de link: Tegelijkertijd wil de regering de accijnzen op gewone benzine doen dalen. ) Veel gekwaak maar weinig preciesheid, in het Laagste Nieuws dus. . |
Citaat:
moeilijk te zeggen ik heb gisteren getankt aan 1.075 de prijsstijging zal wel significant moeten zijn om de kloof met benzine dicht te rijden en aangezien 90% (zou het nog eens moeten opzoeken bij de beroepsorganisatie van brandstoffen) van het verbruik diesel is, is het natuurlijk een tax lift Iets moet die tax shift financieren dat is duidelijk? Noteer echter, dat die tax lift ten laste valt van de bedrijven hoofdzakelijk en niet zoals zo gemakkelijk beweerd wordt ten laste van de gewone burger... De gewone burger zal natuurlijk meer betalen, maar de bedrijven een veelvoud meer omdat bedrijfswagens weldegelijk niet voor de fun gekocht worden maar bedrijfskilometers rijden. ![]() |
Demonen is zeker geen milieubewuste jongen. Zijn groene vrienden zullen hem zijn kritiek niet in dank afnemen. Zoals Schoof terecht aanhaalde kadert dit volledig in een taxshift naar milieu.
|
Citaat:
|
Citaat:
Op termijn gaan de ambtenaren en werknemerspensioenen gelijk zijn maar niemand op dit forum gaat dat meemaken. Op termijn komt alles goed, of niet, wie zal het zeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik begrijp dat jij in je verzuurdheid dat anders ziet. |
Citaat:
Dat is een taxLIFT! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel! |
Citaat:
er zullenw el altijdv oorbeelden te vinden zijn van mensen waar het een lift is, maar als jehet in totaal van de begroting bekijkt en 1miljard lastenstijging gecompenseerd worden met 1miljard loonlastverlaging is het een shift |
Citaat:
|
Citaat:
Wat een verrassing! :lol: Jij kijkt toch wel onder je bed voor je erin kruipt om er zeker van te zijn dat de N-VA-er niet onder zit? |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen uit de prive die veel en ver Moeten rijden hebben een bedrijfswagen. Indien van niet kan naar je overheidsdienst rijden of naar je bedrijf even ver of even dichtbij zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Een linkje dat bewijst dat de ambtenaren, die van ver moeten komen om te gaan werken, geen dieselrijders zijn maar het openbaar vervoer nemen heb je niet, zeker? :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be