Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belastingsregering loog over diesel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221716)

demonen 5 augustus 2015 07:30

Belastingsregering loog over diesel
 
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!

De schoofzak 5 augustus 2015 07:49

Het is me niet duidelijk wie de verkeerde berekening gemaakt heeft.
(in het krantenartikel waar de ts naar linkt, spreekt men van "een raming van de regering" ...)
En wat men juist vergeleken heeft, want ook hier speel een shift, namelijk van minder taks op benzine naar meer op diesel.
(uit de link: Tegelijkertijd wil de regering de accijnzen op gewone benzine doen dalen. )

Veel gekwaak maar weinig preciesheid, in het Laagste Nieuws dus.

.

brother paul 5 augustus 2015 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765675)
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!

hmmm

moeilijk te zeggen ik heb gisteren getankt aan 1.075
de prijsstijging zal wel significant moeten zijn om de kloof met benzine dicht te rijden en aangezien 90% (zou het nog eens moeten opzoeken bij de beroepsorganisatie van brandstoffen) van het verbruik diesel is, is het natuurlijk een tax lift
Iets moet die tax shift financieren dat is duidelijk?

Noteer echter, dat die tax lift ten laste valt van de bedrijven hoofdzakelijk en niet zoals zo gemakkelijk beweerd wordt ten laste van de gewone burger... De gewone burger zal natuurlijk meer betalen, maar de bedrijven een veelvoud meer omdat bedrijfswagens weldegelijk niet voor de fun gekocht worden maar bedrijfskilometers rijden.


Spitting Image 5 augustus 2015 07:54

Demonen is zeker geen milieubewuste jongen. Zijn groene vrienden zullen hem zijn kritiek niet in dank afnemen. Zoals Schoof terecht aanhaalde kadert dit volledig in een taxshift naar milieu.

fred vanhove 5 augustus 2015 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765675)
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!

En voor welke reden moet Diesel goedkoper blijven dan Benzine ?

demonen 5 augustus 2015 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7765688)
Tegelijkertijd wil de regering de accijnzen op gewone benzine doen dalen. )


.

OP TERMIJN en dat betekent in nva-jargon 100 jaar!
Op termijn gaan de ambtenaren en werknemerspensioenen gelijk zijn maar niemand op dit forum gaat dat meemaken.
Op termijn komt alles goed, of niet, wie zal het zeggen?

demonen 5 augustus 2015 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7765693)
Demonen is zeker geen milieubewuste jongen. Zijn groene vrienden zullen hem zijn kritiek niet in dank afnemen. Zoals Schoof terecht aanhaalde kadert dit volledig in een taxshift naar milieu.

TaxLift!

demonen 5 augustus 2015 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7765703)
En voor welke reden moet Diesel goedkoper blijven dan Benzine ?

WIJ ZIJN GEEN BELASTINGSPARTIJ!

Spitting Image 5 augustus 2015 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765713)
WIJ ZIJN GEEN BELASTINGSPARTIJ!

Als de belasting voor het ene stijgt om de belasting voor het andere te kunnen laten dalen en alzo een nivellering te weeg te brengen, kun je enkel van een taxshift spreken.
Maar ik begrijp dat jij in je verzuurdheid dat anders ziet.

demonen 5 augustus 2015 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7765717)
Als de belasting voor het ene stijgt om de belasting voor het andere te kunnen laten dalen en alzo een nivellering te weeg te brengen, kun je enkel van een taxshift spreken.
Maar ik begrijp dat jij in je verzuurdheid dat anders ziet.

In 2018 moet de VERHOGING vd tax op diesel 300 miljoen Euro OPBRENGEN staat te lezen.
Dat is een taxLIFT!

Blue Sky 5 augustus 2015 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765675)
Die wordt 2 keer duurder dan eerst meegedeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-geraamd.dhtml

Op dit moment kost diesel 1,287euro per liter, en tegen 2018 zal dat 1,393 euro per liter zijn. Dat is een stijging van 0,106 euro in drie jaar. De federale regering had de verhoging geraamd op 2,5 �* 3 euro voor een tank van 50 liter. Maar uit het document blijkt dat het dus om dubbel zo veel gaat. Voor een Belg die jaarlijks 20.000 kilometer aflegt - en daarbij zes liter per 100 kilometer verbruikt - betekent dat vanaf 2018 een stijging van 127 euro op jaarbasis.
Liegen en bedriegen!

Amai is de diesel zo goedkoop tegenwoordig? Met het feit in het achterhoofd dat auto's steeds zuiniger worden is het geen wonder dat de mensen hier voor de lol hele dagen rondjes rond de kerktoren rijden.

Spitting Image 5 augustus 2015 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765720)
In 2018 moet de VERHOGING vd tax op diesel 300 miljoen Euro OPBRENGEN staat te lezen.
Dat is een taxLIFT!

Het staat je vrij een benzinewagen aan te schaffen om de regeringsdoelstellingen tegen te werken. Ik heb al langer een benzinewagen uit ecologische overwegingen. Maarja, sommigen zijn al wat vrekkiger dan anderen.

demonen 5 augustus 2015 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7765728)
Het staat je vrij een benzinewagen aan te schaffen om de regeringsdoelstellingen tegen te werken. Ik heb al langer een benzinewagen uit ecologische overwegingen. Maarja, sommigen zijn al wat vrekkiger dan anderen.

Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel!

brother paul 5 augustus 2015 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765713)
WIJ ZIJN GEEN BELASTINGSPARTIJ!

een tax shift is geen lift
er zullenw el altijdv oorbeelden te vinden zijn van mensen waar het een lift is, maar als jehet in totaal van de begroting bekijkt en 1miljard lastenstijging gecompenseerd worden met 1miljard loonlastverlaging is het een shift

Spitting Image 5 augustus 2015 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765730)
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel!

Ik neem nooit het openbaar vervoer en al zeker niet als het gratis is. Ik leef niet graag op kap van een ander, zie je?

Knuppel 5 augustus 2015 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765706)
OP TERMIJN en dat betekent in nva-jargon 100 jaar!

D�*�*r zit de hond dus gebonden.
Wat een verrassing! :lol:

Jij kijkt toch wel onder je bed voor je erin kruipt om er zeker van te zijn dat de N-VA-er niet onder zit?

vrijzinnige 5 augustus 2015 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7765737)
Ik neem nooit het openbaar vervoer en al zeker niet als het gratis is. Ik leef niet graag op kap van een ander, zie je?

Dan gebruik jij ZEKER niet de gratis wifi netwerken in Mechelen, Kortrijk en....ANTWERPEN !

fred vanhove 5 augustus 2015 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765730)
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
[b]Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een [/B]diesel!

Gratis vervoer voor ambtenaren ?

Mensen uit de prive die veel en ver Moeten rijden hebben een bedrijfswagen.

Indien van niet kan naar je overheidsdienst rijden of naar je bedrijf even ver of even dichtbij zijn.

Spitting Image 5 augustus 2015 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7765744)
Dan gebruik jij ZEKER niet de gratis wifi netwerken in Mechelen, Kortrijk en....ANTWERPEN !

Neen hoor, ik betaal mijn internetkosten plichtsbewust. Jij niet?

Knuppel 5 augustus 2015 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7765730)
Een ambtenaar mag gratis reizen met het openbaar vervoer.
Mensen uit de privé moeten veel en ver rijden en daarom nemen zij een diesel!

Daar hebben we de ambtenaren foby van demonen weer. :lol:

Een linkje dat bewijst dat de ambtenaren, die van ver moeten komen om te gaan werken, geen dieselrijders zijn maar het openbaar vervoer nemen heb je niet, zeker? :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be