Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Koelkasten tegen voedselverspilling al na halve dag gestolen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221718)

De schoofzak 5 augustus 2015 08:05

Koelkasten tegen voedselverspilling al na halve dag gestolen

Geêngageerd en actiebereid, of naïef ?

titel: Koelkasten tegen voedselverspilling al na halve dag gestolen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150805_01805182

Citaat:

Twee koelkasten, die sinds maandagavond in de Leuvense bibliotheek Tweebronnen opgesteld stonden in het kader van de actie ‘N-ICEBOX’ tegen voedselverspilling, zijn al na een halve dag door onbekenden ontvreemd. Dat melden de initiatiefnemers.

Zo’n ‘N-ICEBOX’ bestaat uit een koelkast, een warmhoudkast en een schaal voor groenten en fruit. Eenieder kan er zijn maaltijdoverschotten in komen deponeren zodat andere mensen met kleine of grote honger eruit kunnen meenemen wat ze nodig hebben. De initiatiefnemers wilden hiermee op een creatieve en vooral positieve manier voedselverspilling tegengaan.

Op klaarlichte dag?

Beide tweedehandskoelkasten, die men had aangekocht, bleken een halve dag na de lancering van het project maandagavond al verdwenen. De initiatiefnemers begrijpen niet hoe men in deze bibliotheek op klaarlichte dag met deze toestellen aan de haal is kunnen gaan zonder dat iemand iets opgemerkt heeft. De betrokkenen zijn reeds op zoek naar nieuwe tweedehandskoelkasten, want het project wordt ondanks deze tegenslag voortgezet, luidt het.

vrijzinnige 5 augustus 2015 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7765705)

En WAT wil jij nu aantonen schoof ?

De schoofzak 5 augustus 2015 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7765726)

Wat bedoel je met jouw wat in hoofdletters ?

Maar voor de rest, zoals het staat in de openingspost, wil ik aan'tonen' dat je kan filosoferen over de balans tussen geëngageerd en actiebereid zijn enerzijds, en anderzijds naïviteit.

Was dat niet duidelijk misschien ?

Daar staat ge nu met uw klein pietje hé.

.

vrijzinnige 5 augustus 2015 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7765980)

Maar voor de rest, zoals het staat in de openingspost, wil ik aan'tonen' dat je kan filosoferen over de balans tussen geëngageerd en actiebereid zijn enerzijds, en anderzijds naïviteit.

.

De zon heeft al goed haar werk gedaan zo te zien !

Zeus 5 augustus 2015 12:26

Schoof identificeert zich meer met dit soort grijze rechtse zakken uit N-VA bastion Schilde http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150804_01804191

Xenophon 5 augustus 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7765705)

- lol -

Je ziet dat we nog ondernemende mensen hebben.

Rudy 5 augustus 2015 12:58

Citaat:

Zo’n ‘N-ICEBOX’ bestaat uit een koelkast, een warmhoudkast en een schaal voor groenten en fruit.
Kan je die koelkasten kopen ?

Xenophon 5 augustus 2015 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7766135)
Kan je die koelkasten kopen ?

Ik weet er twee staan voor 'een preske.'

:D

SMI94 5 augustus 2015 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7765980)

.

Met andere woorden: passiviteit troef? Wat een 'boeiend' leven moet jij hebben zeg :roll:

LETSPANIC 5 augustus 2015 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7765726)

Hierna iets helemaal off topic, waarvoor verschoning!

Beroepshalve geregeld in aanraking met Allochtone Marokkanen. Lag eens in een bed in het Bruggmann ziekenhuis en kon maar niet inslapen. De verveling nabij besloot ik maar in de wachtkamer naar de tévé te gaan kijken.

Groot was mijn verbazing (alhoewel, ten opzichte van mijn ervaringen) in plaats van het begeerde toestel een bericht te vinden met volgende tekst: Nadat de derde televisie werd ontvreemd, werd er besloten deze niet meer te vervangen???.

De pot, met exotische plant, lag reeds aan ketting.

Men zou soms zeggen: hoe is zulks nu in 'godsnaam' mogelijk? :twisted:

SMI94 5 augustus 2015 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC (Bericht 7766174)
Hierna iets helemaal off topic, waarvoor verschoning!

Beroepshalve geregeld in aanraking met Allochtone Marokkanen. Lag eens in een bed in het Bruggmann ziekenhuis en kon maar niet inslapen. De verveling nabij besloot ik maar in de wachtkamer naar de tévé te gaan kijken.

Groot was mijn verbazing (alhoewel, ten opzichte van mijn ervaringen) in plaats van het begeerde toestel een bericht te vinden met volgende tekst: Nadat de derde televisie werd ontvreemd, werd er besloten deze niet meer te vervangen???.

De pot, met exotische plant, lag reeds aan ketting.

Men zou soms zeggen: hoe is zulks nu in 'godsnaam' mogelijk? :twisted:

Wat heeft uw beroep te maken met die traumatische ervaring in de wachtkamer van het Bruggmanziekenhuis?

Rudy 5 augustus 2015 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7766142)

Xeno. Een beetje respect aub voor initiatieven met zeer goede bedoelingen.

IanVD 5 augustus 2015 14:41

Inderdaad zeer naïef om 2 grote (?) koelkasten te zetten in een drukke plaats die enkel overdag toegankelijk is. Gelukkig zijn de echte bibliotheken niet zo kortzichtig om waardevolle spullen beschikbaar te stellen. Als ze al een koelkast meenemen, zullen computers,drankautomaten, aanraakschermen,dvd's,... zeker niet veilig zijn.

Xenophon 5 augustus 2015 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7766227)
Xeno. Een beetje respect aub voor initiatieven met zeer goede bedoelingen.

Goede bedoelingen, we weten ondertussen waar die dingen toe leiden.

Anna List 5 augustus 2015 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7766142)

ik ook, maar intussen zijn ze al weg ... :/ :p

Rudy 5 augustus 2015 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7766278)
Goede bedoelingen, we weten ondertussen waar die dingen toe leiden.

Tja. Ik ben wantrouwig tegenover goede bedoelingen. Ze hoeven daarom niet steeds politiek geëngageerd te zijn. Groene naïeve vlechtjes die flyers uitdelen, bijvoorbeeld.

In Woodstock liep het vol met goede bedoelingen.

De schoofzak 5 augustus 2015 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7766088)
Schoof identificeert zich meer met dit soort grijze rechtse zakken uit N-VA bastion Schilde http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150804_01804191

Ja zeg, gij weet niet wat dat is zeg, op mijne leeftijd zo geconfronteerd worden met mensen die uitgaan en potverteren tot een kot in de nacht ....

en je moet daar niet zo mee lachen.

.

Xenophon 5 augustus 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7766316)
Tja. Ik ben wantrouwig tegenover goede bedoelingen. Ze hoeven daarom niet steeds politiek geëngageerd te zijn. Groene naïeve vlechtjes die flyers uitdelen, bijvoorbeeld.

In Woodstock liep het vol met goede bedoelingen.

Woodstock ja, lang geleden ondertussen. Het stukje waar een paar prospecten met biljartkeu's een beetje plaats maken tussen de hippies blijft een klassieker.

De schoofzak 5 augustus 2015 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7766156)
Met andere woorden: passiviteit troef? Wat een 'boeiend' leven moet jij hebben zeg :roll:

Ik vond het net boeiend worden: ik wist nooit vijf minuten op voorhand wat ik zou te eten krijgen. Uit die koelkasten.

Pas op, in ruil legde ik wel altijd een appel terug. Een appel uit mijn hof hier.

.

Xenophon 5 augustus 2015 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7766341)
Ik vond het net boeiend worden: ik wist nooit vijf minuten op voorhand wat ik zou te eten krijgen. Uit die koelkasten.

Pas op, in ruil legde ik wel altijd een appel terug. Een appel uit mijn hof hier.

.

Ja, typisch N-VA, de zure appel is voor iemand anders... ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be