![]() |
Vakbondscursus: Hoe uw dopgeld behouden?
En ondertussen de werkende mensen aan de poorten tegenhouden of het verkeer lamleggen. Kwestie van "sociaal" te zijn, nietwaar.
https://www.linkedin.com/pulse/nieuw...daniel-stepman |
Wat is er mis met informatiesessies over nieuwe regelgeving?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor het verlof moest ik dopbrieven gaan ophalen bij de persooneelsdienst voor mij en de collega's van mijn dienst. Daar zat ook een brief bij voor een collega die al sinds begin april (!) dit jaar op pensioen is... |
Citaat:
Nergens zie ik iets staan in de zin van: "beste werkloze, blijf op uw gat zitten want wij helpen u sociale fraude te plegen" zoals de auteur wil laten uitschijnen |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In die sessies wordt uitgelegd waaraan men moet voldoen en welke bewijzen men zal moeten kunnen voorleggen om de uitkering te behouden. Wat dat met het systeem omzeilen te maken heeft, mag je wel eens uitleggen... :roll: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nietwaar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie gebruikt letterlijk de woorden 'hoe kan je de RVA omzeilen'? Wie zijn die 'ze'? De vakbond die die brief verstuurt of degene die dat artikeltje heeft geschreven? :roll: Eén of andere gast schrijft een artikel omdat hij blijkbaar een brief niet begrijpt - of omdat die die héél goed begrijpt, maar moedwillig die vakbond in een slecht daglicht wil plaatsen - en gebruikt daarbij bewoordingen die mensen als jij dan weer in de mond leggen van de vakbond. Hoe intellectueel oneerlijk (en beperkt?) kun je eigenlijk zijn. Hetzelfde met de volgende quote uit dat artikel: Citaat:
Trouwens, denk je dat het 'toevallig' is dat het een brief in het Frans is? Met de adresgegevens van het ACLVB en niet die van CGSLB? Om nog maar te zwijgen van de openingszin van het artikel... :roll: |
Citaat:
Inderdaad, de vakbonden (syndicaten) zijn belast met de bedeling van het vervangingsinkomen (dopgeld). En inderdaad. Zoals de bestaansreden en functionaliteit van de mutualiteit ( CM) in vraag worden gesteld, zal hetzelfde moeten gebeuren bij de vakbonden (ACOD, ABVV ..). Hoe meer doppers, hoe meer leden van de vakbonden. En dit om de eenvoudige reden dat de overheids "Hulpkas" niet in staat is haar werk te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je bent toch niet toevallig een vakbondsman? |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, met zoveel idioterie kan ik niet om. Jouw reactie is geen voorbeeld meer van intellectuele oneerlijkheid, maar intellectuele tekortkoming. |
Citaat:
Er zijn al incidenten geweest waarbij werkgevers dergelijke bewijzen niet willen verschaffen (hoewel wettelijk verplicht). Bovendien is het bij sommige, minder begaafde of minder taalvaardige groepen belangrijk om hun rechten en plichten herhaaldelijk te benadrukken. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be