Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221775)

Nebur 7 augustus 2015 00:25

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Straks staat het eerste Republikeinse debat op het programma. Op dit moment zijn er 17 Republikeinse kandidaten. Wie zouden jullie het liefst als presidentskandidaat zien (dus niet: wie maakt het meeste kans om de Democraten te verslaan of wie zal het halen)?

(De kandidaten staan in alfabetische volgorde.)

Sukkelaar 10 augustus 2015 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7768551)
Straks staat het eerste Republikeinse debat op het programma. Op dit moment zijn er 17 Republikeinse kandidaten. Wie zouden jullie het liefst als presidentskandidaat zien (dus niet: wie maakt het meeste kans om de Democraten te verslaan of wie zal het halen)?

(De kandidaten staan in alfabetische volgorde.)

Zonder twijfel : Jeb Bush

fox 10 augustus 2015 14:53

Zonder twijfel Ted Cruz. Complete wacko.

Nietzsche 10 augustus 2015 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7772822)
Zonder twijfel Ted Cruz. Complete wacko.

Valt wel mee, toch? :-D

Lof der Zotheid 10 augustus 2015 15:02

Prins Lorre for President.

Pandareus 10 augustus 2015 15:13

Donald Trump ! :-D

fox 10 augustus 2015 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7772838)
Valt wel mee, toch? :-D

Als ik dat lijstje nog eens goed bekijk moet ik je wel gelijk geven. Er staat daar nogal wat tussen eigenlijk.

Nietzsche 10 augustus 2015 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7772949)
Als ik dat lijstje nog eens goed bekijk moet ik je wel gelijk geven. Er staat daar nogal wat tussen eigenlijk.

Ben jij anti republikein?

fox 10 augustus 2015 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7772951)
Ben jij anti republikein?

Ik heb geen al te hoge pet op van bepaalde stromingen binnen de republikeinse partij. Stromingen die echter heel erg belangrijk geworden zijn. ik kan niet zo goed om met de sociaal conservatieven binnen de partij die voorstander zijn van een sterk leger, de vrouw aan de haard, ongebreideld wapenbezit, standpunten tov homoseksualiteit, abortus, etc etc. De George Bushes en Sarah Palins van deze wereld dus. Dat deze dan ook nog eens zo dom als een achterdeur zijn, doet mijn vertrouwen in de republikeinse partij niet meteen toenemen.

Laat ons dus maar zeggen dat de Republikeinse partij voor mij dringend aan een grondige hervorming toe is. Ik zie ze echter meer en meer opschuiven naar het oerconservatisme en dat moet ik niet. Guliani en Romney bijvoorbeeld kunnen wel op enige bijval rekenen bij mij, maar hun invloed rijkt niet al te ver meer.

Nebur 10 augustus 2015 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7772993)
Ik heb geen al te hoge pet op van bepaalde stromingen binnen de republikeinse partij. Stromingen die echter heel erg belangrijk geworden zijn. ik kan niet zo goed om met de sociaal conservatieven binnen de partij die voorstander zijn van een sterk leger, de vrouw aan de haard, ongebreideld wapenbezit, standpunten tov homoseksualiteit, abortus, etc etc. De George Bushes en Sarah Palins van deze wereld dus. Dat deze dan ook nog eens zo dom als een achterdeur zijn, doet mijn vertrouwen in de republikeinse partij niet meteen toenemen.

Laat ons dus maar zeggen dat de Republikeinse partij voor mij dringend aan een grondige hervorming toe is. Ik zie ze echter meer en meer opschuiven naar het oerconservatisme en dat moet ik niet. Guliani en Romney bijvoorbeeld kunnen wel op enige bijval rekenen bij mij, maar hun invloed rijkt niet al te ver meer.

Veel Europeanen hebben een verkeerd beeld van Bush. Niet dat ik hem wil verdedigen - ik ben een non-interventionist, dus zijn oorlogen in Irak en Afghanistan kan ik bijzonder weinig appreciëren - maar Bush is echt niet de oerconservatief die in een rijtje met Sarah Palin thuishoort. Hij hoort eerder in het rijtje Romney thuis.

Daarnaast kan en ik enkel op Rand Paul wijzen. Niet zo radicaal als zijn vader - en daardoor ook een breder publiek - en alle polls wijzen uit dat hij van alle huidige kandidaten bij diegenen zit die het meeste kans hebben om Clinton te verslaan.

Rand Paul probeert de Republikeinse Partij ook te verbreden naar minderheden die door de meeste kopstukken net niet voor rotte vis worden uitgescholden (en waardoor die kopstukken geen enkele kans maken om verkozen te worden). Zo wil hij marihuana verbieden o.a. omdat de War on Drugs de Afro-Amerikaanse families harder treft dan blanke families. Ook wil hij justitie hervormen, ging hij naar Ferguson om te praten met de mensen uit zulke buurten om, wil hij de immigratiewetgeving hervormen, ...

Lof der Zotheid 11 augustus 2015 10:47

Per slot van rekening is het allemaal één pot nat. Of ze zich nu democraten of republikeinen noemen, het zijn allemaal vulgaire en luidruchtige imperialisten. Iets dat de standaard schijnt te zijn bij de yankees over het algemeen. Dus de yankee-bevolking krijgt wat ze verdient: een weerspiegeling van de eigen luie, vadsige, ordinaire, vulgaire en imperialistische mentaliteit. Een fait divers, meer niet.

C2C 11 augustus 2015 19:35

Dit is een no-brainer van jewelste: Jeb Bush.

De man heeft alles mee:
  • een netwerk en kapitaal uit de dynastie waarmee hij elke stemmer kan kopen
  • de CIA die hij met een afstandsbediening kan bedienen en die elke verkiezing ter wereld kan sturen naar het gewenste doel
  • de nietzeggende, brave retoriek die niet controversieel is en een compromis tussen de ordinaire waanzin van het republikeinse gedachtegoed en een meer liberale, moderne versie van conservatisme
  • de saaie, staatsmansachtige allure van zijn vader
  • een negerin als vrouw, wat ook de zwarte republikeinen goed stemt
Als het Bush tegen Clinton wordt, dan wint gegarandeerd Bush. Vooral door die afstandsbediening.

Gipsy 12 augustus 2015 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7775061)

De man heeft alles mee:
  • de CIA die hij met een afstandsbediening kan bedienen en die elke verkiezing ter wereld kan sturen naar het gewenste doel
  • de nietzeggende, brave retoriek die niet controversieel is en een compromis tussen de ordinaire waanzin van het republikeinse gedachtegoed en een meer liberale, moderne versie van conservatisme
Als het Bush tegen Clinton wordt, dan wint gegarandeerd Bush. Vooral door die afstandsbediening.

Tiens ik dacht dat Jeb Bush met een Mexicaanse was getrouwd.

C2C 12 augustus 2015 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7775430)
Tiens ik dacht dat Jeb Bush met een Mexicaanse was getrouwd.

Voor Amerikanen is iedereen over de grens een negorij.

TheFourHorsemen 12 augustus 2015 09:03

Donald Trump. Puur voor de lol.

Sukkelaar 12 augustus 2015 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 7773066)
Veel Europeanen hebben een verkeerd beeld van Bush. Niet dat ik hem wil verdedigen - ik ben een non-interventionist, dus zijn oorlogen in Irak en Afghanistan kan ik bijzonder weinig appreciëren - maar Bush is echt niet de oerconservatief die in een rijtje met Sarah Palin thuishoort. Hij hoort eerder in het rijtje Romney thuis.

Daarnaast kan en ik enkel op Rand Paul wijzen. Niet zo radicaal als zijn vader - en daardoor ook een breder publiek - en alle polls wijzen uit dat hij van alle huidige kandidaten bij diegenen zit die het meeste kans hebben om Clinton te verslaan.

Rand Paul probeert de Republikeinse Partij ook te verbreden naar minderheden die door de meeste kopstukken net niet voor rotte vis worden uitgescholden (en waardoor die kopstukken geen enkele kans maken om verkozen te worden). Zo wil hij marihuana verbieden o.a. omdat de War on Drugs de Afro-Amerikaanse families harder treft dan blanke families. Ook wil hij justitie hervormen, ging hij naar Ferguson om te praten met de mensen uit zulke buurten om, wil hij de immigratiewetgeving hervormen, ...

Je hebt het over vader en zoon Bush. Maar er is nog een Bush in de running die zoals Rand zijn partij verbreedt naar minderheden. Hij heeft dit trouwens bewezen tijdens zijn gouverneurschap van Florida.

Sukkelaar 12 augustus 2015 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7775061)

De man heeft alles mee:

Vergeet ook niet zijn openheid naar Spaanstaligen.

Gipsy 12 augustus 2015 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7775664)

Kromme manier om uw kemel recht te trekken.
De anti-racisme wetten in de US zijn trouwens bij de strengste in de wereld.

Lof der Zotheid 12 augustus 2015 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7775664)

Geldt dat ook voor Canadezen?

Drukazz 12 augustus 2015 15:57

Bs'd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be