Jonas Elossov |
17 oktober 2004 01:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Jawel hoor, dat u alles behalve een voorstander van democratie - laat staan individuele vrijheden - bent, dat wist dit ganse forum al wel langer dan vandaag. Leve de revolutie hé, wij zullen het volk wel eens duidelijk maken wat goed voor hen is!
En dan vraagt u zich af waarom mensen hun maag spontaan omkeert wanneer ze de term communisme horen!
|
De vraag is of u wel weet wat democratie is... democratie wil eigelijk zeggen de macht of dictatuur van het volk (dictatuur wil trouwens in zijn oorspronkelijke betekenis gewoon beleid zeggen en heeft niets te maken met het woord dat mensen nu als dictatuur geruiken) en gaat er dus over dat een meerderheid van de samenleving de volledige maatschappij controleert...
Hieruit volgt onmiddelijk dat onder een democratie zowiezo geen vrij markt kan zijn, dit is geen democratie.
En wij gaan absoluut het volk niets duidelijk maken, zoals jij het zegt... Indien het volk ooit macht zal krijgen zal het het volk zelf zijn die het veroverd zal hebben, en het zullen haar ideeën zijn die doorgevoerd zullen worden...
Het is een verkeerde visie dat het marxistische staat een eenpartijstaat is, het is niet omdat het stalinisme daar zon over dacht dat dat marxisme is!
Ik weet een ding, ik sta met mij ideeën veel dichter bij democratie dan jij! En als mensen slecht worden van het woord communisme, is het omdat in het westen word wijsgemaakt dat Rusland, Korea, Vietnam, China... Communistische regimes waren... Bullshit... Hun systeem was ook een dictatuur van een minderheid (de partij) over een meerderheid (het volk).
|