Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   In het najaar komt de Troika regering helpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221909)

demonen 12 augustus 2015 07:59

In het najaar komt de Troika regering helpen

België kende de sterkste toename van de staatsschuld, met 4,5 procent tot een forse 111 procent van het bbp (447,8 miljard euro).
Volgens de regering is dat een momentopname en moeten er nog veel belastingensopbrengsten binnenvloeien.
De belastinginkomsten stromen dit jaar veel minder snel binnen dan verwacht. Vooral de voorafbetalingen van vennootschappen baren zorgen, blijkt uit cijfers van Financiën.

Na zeven maanden is de groei van die voorafbetalingen slechts 2,8 procent, terwijl de regering bij de begrotingscontrole eind vorige maand uitging van 15,2 procent groei dit jaar. Als die evolutie de rest van het jaar aanhoudt, dreigt een gat van ruim 1,2 miljard euro in de begroting.
De Tijd

Another Jack 12 augustus 2015 08:03

Had je dat eerst niet voor het voorjaar voorspeld?

Zeus 12 augustus 2015 08:04

Ik blij mij toch afvragen waar ons geld naartoe vloeit onder De Wever I: austeriteitsmaatregelen, onveranderde belastingsdruk en de laagste rentestand in decennia.

vlijmscherp 12 augustus 2015 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7775571)

voorjaar 2013?

demonen 12 augustus 2015 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7775571)

Wat verkiest U : de Troika die maatregelen oplegt die beroepspolitici niet durven nemen of confiscatie van spaargeld?
Waarom heeft U angst voor de Troika?
Schrik dat die drastisch gaan ingrijpen in de ambtenarij?

Another Jack 12 augustus 2015 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7775578)
Wat verkiest U : de Troika die maatregelen oplegt die beroepspolitici niet durven nemen of confiscatie van spaargeld?

Ik verkies niet hysterisch te doen.

vlijmscherp 12 augustus 2015 08:09

Citaat:

je antwoordt niet op de vraag. je voorspelt dit nu al jaren. waarom is dat nog altijd niet gebeurd?

demonen 12 augustus 2015 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7775581)
je antwoordt niet op de vraag. je voorspelt dit nu al jaren. waarom is dat nog altijd niet gebeurd?

Omdat Leterme, Van Rompuy, Di Rupo en Michel steeds beloofden om de afgesproken begrotingsdoelstellingen te halen of uit te stellen.
Geen enkele begrotingsdoelstelling is gehaald!
De staatsschuld is ONDANKS een historisch lage rentestand, steeds hogere belastingdruk, ... blijven toenemen.
Wij zijn nu op het punt gekomen dat de maatregelen die genomen moeten worden van die omvang zijn dat dit electorale zelfmoord is voor beroepspolitici. Enkel de Troika kan die opleggen!

demonen 12 augustus 2015 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spreken is goud (Bericht 7775587)
Ik hoop dat je eindelijk gaat beseffen wat een ramp decennialang ps-bestuur heeft veroorzaakt. En wat die politieke stakingen ebben gekost en nog zullen kosten.
Of had je verwacht dat die kankerperiode na enkele maanden geschiedenis zou zijn?

En, weet dat het ergste nog moet komen. Hou je vast aan de takken van de bomen, zou ik zeggen.

Die maatregelen zullen niet genomen worden door Dewever en co want die mensen hun inkomsten komen VOLLEDIG uit de schatkist.
Deze uierhangers zijn met handen en voeten gebonden om hun hele leven aan de staatsuier te hangen en zij zullen geen financiële zelfmoord plegen!

Pandareus 12 augustus 2015 08:18

Citaat:

Je hoeveelste doemscenario is dit ?
Vraag je je nooit af hoe het komt dat jouw voorspellingen NOOIT uitkomen ?

Johan Bollen 12 augustus 2015 08:30

Mijn indruk is dat de Belg niet liever heeft dan gecommandeerd te worden. Verantwoordelijkheid opnemen is niet iets dat je als verkozene wil doen in België (of Vlaanderen)...blijkbaar.

demonen 12 augustus 2015 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7775599)
Je hoeveelste doemscenario is dit ?
Vraag je je nooit af hoe het komt dat jouw voorspellingen NOOIT uitkomen ?

U kunt 10duizenden werklozen schorsen maar is de werkgelegenheid dan toegenomen?

Another Jack 12 augustus 2015 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7775606)
U kunt 10duizenden werklozen schorsen maar is de werkgelegenheid dan toegenomen?

De uitgaven verminderen wel.

Another Jack 12 augustus 2015 08:38

De trojka zal de IS wel een lesje leren, nadat ze eerst Griekenland, alle energie-, schuld, kern-, monetaire- en vluchtelingen problemen hebben aangepakt...

Nu zijn ze nog even bezig Griekenland aan het omtoveren tot een modelstaat.

Pandareus 12 augustus 2015 08:38

Citaat:

Dat beweer ik niet. Ik wijs er enkel op dat je wekelijks met minstens één nieuw doemscenario afkomt. En dat al meerdere jaren lang. Een optelsom maken van het aantal keren dat de trojka de boel volgens jou ging overnemen is onbegonnen werk.

Niet één van jouw scenario's is uitgekomen...

Spitting Image 12 augustus 2015 08:40

Citaat:

We kunnen wel SWT'ers gaan saus op de aardappelen laten scheppen in de asielcentra.

tandem 12 augustus 2015 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7775619)
Dat beweer ik niet. Ik wijs er enkel op dat je wekelijks met minstens één nieuw doemscenario afkomt. En dat al meerdere jaren lang. Een optelsom maken van het aantal keren dat de trojka de boel volgens jou ging overnemen is onbegonnen werk. Niet één van jouw scenario's is uitgekomen...

Wellicht heb je het niet door dat je al in dat doemscenario zit? Niet moeilijk dat je zo ageert. :-):-)

tandem 12 augustus 2015 08:42

Citaat:

Daar is niet genoeg geld voor, de rationele gekte compleet. :-):-)

vlijmscherp 12 augustus 2015 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7775624)
Wellicht heb je het niet door dat je al in dat doemscenario zit? Niet moeilijk dat je zo ageert. :-):-)

ah? zit de trojka hier al?? dat is nieuws! je hebt toch al de VRT en VTM verwittigd?

tandem 12 augustus 2015 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7775628)
ah? zit de trojka hier al?? dat is nieuws! je hebt toch al de VRT en VTM verwittigd?

Die zitten er al lang, ook hier zijn er een aantal werkzaam. :-):-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be