Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ça y est, ze zijn nu echt zot geworden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221954)

E. Gidius 13 augustus 2015 19:33

Ça y est, ze zijn nu echt zot geworden

http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-593463.html

Compleet gaga? Of doen ze maar alsof? Wat is uw mening?

E. Gidius 13 augustus 2015 19:36

Of zijn ze aan het bewijzen dat ze de PS-staat ook zonder de PS kunnen handhaven?

E. Gidius 13 augustus 2015 19:36

Breaking news: nieuwe N-VA partijlijn ligt vast!

Supe®Staaf 13 augustus 2015 19:57

Kijk eens aan, wie we daar hebben!
E. Gidius!
Komt ge toegeven dat het vehikel waarop ge de vorige kiezing uw hoop stelde (en waarmee ge in de regering geraakte, waarvoor proficiat) geen koers naar Vlaamse onafhankelijkheid op de GPS instelde?
Ik weet dat ge geen emotionele binding met politieke voertuigen hebt, maar ik ben nu wel benieuwd.
Wat zal uw volgende voertuig worden?
Het tot tweedehandskarretje gedegradeerde VB opnieuw proberen opstarten?
De sysiphos-arbeid aanvatten van een eigen stootkar te bouwen?
Of gedégouteerd het hele politieke reilen en zeilen de rug toe keren omdat het niet wil vlotten in de door u geambieerde richtingen?

Supe®Staaf 13 augustus 2015 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 7778377)

Ik denk dat de N-Va incluis Theo F., politiek correcter de aars toeknijpt dan ooit tevoren.
Nu ze hun objectieve bondgenoot niet alleen buitenspel hebben gezet, maar zelfs gedecimeerd, moeten ze natuurlijk oppassen dat ze niet in een of ander cordonachtig weefsel verzeilen of ze zijn de macht en de daaraan verbonden voordelen kwijt.
Dus maar snel de mouw gefrot van de bruine Belgen, en vooral van hun machtige beschermheren.
:twisted::twisted::twisted:

E. Gidius 13 augustus 2015 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7778420)
Kijk eens aan, wie we daar hebben!
E. Gidius!
Komt ge toegeven dat het vehikel waarop ge de vorige kiezing uw hoop stelde (en waarmee ge in de regering geraakte, waarvoor proficiat) geen koers naar Vlaamse onafhankelijkheid op de GPS instelde?

Mis poes, E. Gidius heeft niks met een Vlaamse republiek. :-)

Citaat:

Ik weet dat ge geen emotionele binding met politieke voertuigen hebt, maar ik ben nu wel benieuwd.
Wat zal uw volgende voertuig worden?
Het tot tweedehandskarretje gedegradeerde VB opnieuw proberen opstarten?
De sysiphos-arbeid aanvatten van een eigen stootkar te bouwen?
Of gedégouteerd het hele politieke reilen en zeilen de rug toe keren omdat het niet wil vlotten in de door u geambieerde richtingen?
Na het slopen van de CD&V en de VLD, zullen we nu ook de N-VA slopen. Dat zal een pak makkelijker gaan dan de twee vorige.

Verder beschouw ik me persoonlijk voorlopig wat partijpolitiek dakloos, maar als er nu plots verkiezingen zouden zijn, en het mes me dus op de keel zou gezet worden, stem ik Piraat. En gij?

E. Gidius 13 augustus 2015 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7778424)
Ik denk dat de N-Va incluis Theo F., politiek correcter de aars toeknijpt dan ooit tevoren.
Nu ze hun objectieve bondgenoot niet alleen buitenspel hebben gezet, maar zelfs gedecimeerd, moeten ze natuurlijk oppassen dat ze niet in een of ander cordonachtig weefsel verzeilen of ze zijn de macht en de daaraan verbonden voordelen kwijt.
Dus maar snel de mouw gefrot van de bruine Belgen, en vooral van hun machtige beschermheren.
:twisted::twisted::twisted:

Geen goed nieuws hé, Staaf.

Zeus 13 augustus 2015 20:31

Ik hoop dat die quote morgenvroeg op de voorpagina's staat. De carapilsvlaming in zijn donkerbruine hart geraakt.

E. Gidius 13 augustus 2015 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7778487)
Ik hoop dat die quote morgenvroeg op de voorpagina's staat.

Welke quote?

vlijmscherp 13 augustus 2015 20:39

Dat zegt hij al jaren, nog nooit iets anders gezegd.

Libro 13 augustus 2015 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7778487)
Ik hoop dat die quote morgenvroeg op de voorpagina's staat. De carapilsvlaming in zijn donkerbruine hart geraakt.

Tegenwoordig drinkt die 365 of Buval. In elk geval valt die quote van TF tegen-en Theo was dan nog de enige Niveaan die ik kon luchten.

Supe®Staaf 13 augustus 2015 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 7778479)
Mis poes, E. Gidius heeft niks met een Vlaamse republiek. :-)

Jaja, ik weet waar ge naartoe wilt.
Ik zou er me ook op die manier vantussenuit wringen.
Maar je zal niet ontkennen dat je voor het betere bestuur wat je wil toch heil zag in een apart Vlaanderen als een door Vlaanderen gedomineerd België geen haalbare kaart was (laat ons uw hilarische fantasmagorie van Halve-Grote-en-Hele Nederlanden even vertikaal klasseren)

Citaat:

Na het slopen van de CD&V en de VLD, zullen we nu ook de N-VA slopen. Dat zal een pak makkelijker gaan dan de twee vorige.
Dat VLD er niet florissant voorstaat, akkoord, maar CD&V gesloopt?
Ze zitten weerom op hun vertrouwde plaats midden van het regeringsbed, vanwaaruit ze zoetjesaan via de geëigende technieken hun machtsbasis opnieuw uitbouwen en verstevigen.
De arco-pil is geslikt, de pedeepastoors houden zich gedeisd, binnen drie jaar staat de katholieke zuil weer als een huis, wat zeg ik: als een fort!

Citaat:

Verder beschouw ik me persoonlijk voorlopig wat partijpolitiek dakloos, maar als er nu plots verkiezingen zouden zijn, en het mes me dus op de keel zou gezet worden, stem ik Piraat. En gij?
Een anti-Europese, pro Belgische, pro-referenda partij wat betreft staatsinrichting.
Economisch zo libertair mogelijk
Ideologisch anti-islam, pro euthanasie, pro abortus, pro kernenergie, pro individuele mobiliteit, nog meer onderwijsvrijheid (homeschooling), geen dure groene onzin...
Tsja, je kent mijn dada's hee.

Thuleander 14 augustus 2015 09:31

Gecontroleerde en selectieve migratie van waardevolle, hooggeschoolde Europese migranten binnen Europa kan waardevol zijn.

Supe®Staaf 14 augustus 2015 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7779183)
Gecontroleerde en selectieve migratie van waardevolle, hooggeschoolde Europese migranten binnen Europa kan waardevol zijn.

Zelfs ongecontroleerde, massale, migratie van waardeloze niet- of laag-opgeleide Oost-Europese of Afrikaanse migranten uit Europa weg, kan waardevol zijn.

DebianFox 14 augustus 2015 10:19

Ik ben ook ferm ontgoocheld in de N-VA. Het communautaire - vroeger de core business - hebben ze naar de prullenmand verwezen. De prijs die ze betaald hebben om de PS uit de regering te houden was veel te hoog. De N-VA is allang geen Vlaams-nationalistische anti-establishment partij meer. Ik stem er sowieso niet meer voor.

De tax shift trekt ook al op niets. Ik viseer daarbij vooral de BTW-verhoging op elektriciteit (opnieuw 21 %) voor particulieren, de verhoogde roerende voorheffing (27 %) en de speculatietaks op aandelen. Zeker de laatste twee zijn nefast voor de economie en brengen een administratieve rompslomp met zich mee.

In het programma van de N-VA stond ook een verlaging van de vennootschapsbelasting, maar daar is niets van in huis gekomen.

lupus 14 augustus 2015 14:30

Citaat:

Voer voor de N-VA-papegaaien ?

Zipper 14 augustus 2015 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7779196)
Zelfs ongecontroleerde, massale, migratie van waardeloze niet- of laag-opgeleide Oost-Europese of Afrikaanse migranten uit Europa weg, kan waardevol zijn.

op voorwaarde dat het geen islamieten zijn.

Pandareus 14 augustus 2015 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 7779248)
Ik ben ook ferm ontgoocheld in de N-VA. Het communautaire - vroeger de core business - hebben ze naar de prullenmand verwezen. De prijs die ze betaald hebben om de PS uit de regering te houden was veel te hoog. De N-VA is allang geen Vlaams-nationalistische anti-establishment partij meer. Ik stem er sowieso niet meer voor.

De tax shift trekt ook al op niets. Ik viseer daarbij vooral de BTW-verhoging op elektriciteit (opnieuw 21 %) voor particulieren, de verhoogde roerende voorheffing (27 %) en de speculatietaks op aandelen. Zeker de laatste twee zijn nefast voor de economie en brengen een administratieve rompslomp met zich mee.

In het programma van de N-VA stond ook een verlaging van de vennootschapsbelasting, maar daar is niets van in huis gekomen.

Je weet duidelijk niet wat je wil : in 2013 ging je zelfs al het forum voorgoed verlaten. Dat kwam je toch met veel bombarie aankondigen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...73&postcount=1

:mrgreen:

De schoofzak 14 augustus 2015 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 7779248)

Daar zijn er nog zoals gij, die ontgoocheld zijn in hun lezing van het nva-programma van destijds.
Hun lezing, door hun eigen gekleurde bril.

Let op, er zijn ook tegenstrevers die dik ontgoocheld zijn. Die tegenstrevers dachten, zoals La Laurette, dat wij allemaal bottines gingen dragen zoals haar grootvader destijds.
Die tegenstrevers zien nu met lede ogen toe dat wij redelijke centrum-rechtse mensen zijn.

.

Henri1 16 augustus 2015 08:28

Citaat:

Goed voorbeeld van "De Kracht van de Verandering".

De vorige regeringen probeerden de vluchtelingen te beperken.
Deze N-VA regering doet er alles aan om ze binnen te halen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be