Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Onbekwaamheid van telenet helpdesk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222000)

fabianen 14 augustus 2015 17:15

Onbekwaamheid van telenet helpdesk

Je houd het niet voor mogelijk.
Zijn allemaal Nederlanders die je aan de lijn krijgt.
Je houdt het niet voor mogelijk!Ze kennen maar dan ook niets op die helpdesk,laat staan wanneer je hulp krijgt.Voor mij is de maat vol!Minuten wachten voor hulp en die weten totaal echt niets!Wie pakken ze daar aan op telenet?Blinden?Doofstommen?
Telenet mag van geluk spreken dat er geen concurrentie is in Belgie!

Eduard Khil 14 augustus 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7779898)
Je houd
Je houdt

jamaar, wat ist nu?

Eduard Khil 14 augustus 2015 17:24

excuseer? Was dat een persoonlijke aanval?

fabianen 14 augustus 2015 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7779914)
excuseer? Was dat een persoonlijke aanval?

Ja,op je taaluiting,en laat me verder mee gerust,want ik reageer hier niet meer op.

Eduard Khil 14 augustus 2015 17:29

als je zo bent aan de telefoon, moet je niet vreemd opkijken dat ze u niet willen helpen hé.

cookie monster 14 augustus 2015 17:34

Al die helpdeskers zijn niet allemaal techneuten ,
ze hebben vaak de website voor hun neus , en daar gaan ze op voort !!
Je kan ze dus vastlullen !!

Alhoewel , toen ik voor ons ma belde , tja , ik had alles al uitgepluisd , dus ....
dan kan je ze wel bijsturen , indien nodig !!

fabianen 14 augustus 2015 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7779922)
als je zo bent aan de telefoon, moet je niet vreemd opkijken dat ze u niet willen helpen hé.

Heeft niets te maken met taalfouten of wat dan ook.
Ze kennen echt amper iets op telenet.Iedere keer als ik geholpen wil worden moet ik eigenlijk hun helpen.En als ze het echt niet weten hangen ze gewoon op!En ze zijn Nederlanders allemaal!Maandloon?

Eduard Khil 14 augustus 2015 17:41

bij telenet heb je feitelijk twee helpdesks: nummer één voor de leken die de pries van de modem toevallig hebben uitgetrokken en bellen om te zeggen "internet is kapot"; en een tweede voor de echte technische problemen.
Het is kwestie om rap voorbij die eerste te geraken (daar zitten enkel mensen die zo'n flowchart vragen stellen) Gewoon direct als je ze aan de lijn hebt zeggen: "ja ik heb dit probleem, ik heb dit dit dit dit en dit al geprobeerd, niets werkt. Verder zie ik dit dit dit dit en dit. O ja en dit dit en dit werkt wel, dus is het zeker niet dat en dat. Ik vermoed dat het ligt aan dit dat en nog iets anders." Vooral de nodige technische termen ertegengooien. Met wat geluk zit je binnen de twintig seconden bij een technische mens.

fabianen 14 augustus 2015 17:49

Aub zeg.Al goed dat Telenet geen concurrentie heeft,anders was ik in 3 seconden naar honderd vertrokken.

Eduard Khil 14 augustus 2015 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7779952)
Aub zeg.Al goed dat Telenet geen concurrentie heeft,anders was ik in 3 seconden naar honderd vertrokken.

telenet heeft concurrentie. Dus doet u gerust

fabianen 14 augustus 2015 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7779954)

Ja,wie?Prijzen?

fabianen 14 augustus 2015 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7779954)

Ik werd gewoon opgehangen juist.Gewoon foert!Dat is tegenwoordig telenet!Ikke en er is geen concurrentie in de straat!

hamac 14 augustus 2015 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7779935)
Heeft niets te maken met taalfouten of wat dan ook.
Ze kennen echt amper iets op telenet.Iedere keer als ik geholpen wil worden moet ik eigenlijk hun helpen.En als ze het echt niet weten hangen ze gewoon op!En ze zijn Nederlanders allemaal!Maandloon?

Ik heb in die 15 jaar dat ik bij TN ben nog nooit de helpdesk moeten bellen. Heb je dan zo"n speciale installatie?

Scherven A. Mok 14 augustus 2015 18:22

Fuck Telenet, stront amerikaans bedrijf dat de kabel heeft gestolen waar we jaren kijk en luistergeld hebben voor betaald en een raad van bestuur vol nva'ers heeft. Dieven !

fabianen 14 augustus 2015 18:30

SimpelSimkaart dat ik gekregen heb past niet in een 4 iphone,krijg een simkaart van een 6 ihone.10 tal keer vraag ik of dat voor een 4 iphone voorradig is.Geen probleem. hoor ik.Wat krijg ik toegestuurd?Blijkbaar weet niemand echter te antwoorden of er nog simkaarten zijn voor een 4 iphone!
Over naar Mobistar!Als er daar een probleem is direct geholpen!

Ratatosk 15 augustus 2015 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7779940)
bij telenet heb je feitelijk twee helpdesks: nummer één voor de leken die de pries van de modem toevallig hebben uitgetrokken en bellen om te zeggen "internet is kapot"; en een tweede voor de echte technische problemen.
Het is kwestie om rap voorbij die eerste te geraken (daar zitten enkel mensen die zo'n flowchart vragen stellen) Gewoon direct als je ze aan de lijn hebt zeggen: "ja ik heb dit probleem, ik heb dit dit dit dit en dit al geprobeerd, niets werkt. Verder zie ik dit dit dit dit en dit. O ja en dit dit en dit werkt wel, dus is het zeker niet dat en dat. Ik vermoed dat het ligt aan dit dat en nog iets anders." Vooral de nodige technische termen ertegengooien. Met wat geluk zit je binnen de twintig seconden bij een technische mens.

Er is maar één technische dienst die telefonisch bereikbaar is. Het andere is gewoon een technische back office (telefonisch voor de klant niet bereikbaar). Nadeel is dat mensen bij het bellen de keuzemenu's negeren en dus zo bij de verkeerde dienst uitkomen.

Het is inderdaad wel zo dat de technische kennis aan de telefoon zeer beperkt is.

Het Verzet 15 augustus 2015 15:45

Ik ben ook mijn carriere begonnen op zo'n helpdesk (Belgacom dan wel).
Nooit meer, ik ga nog liever beerputten leegtrekken met een rietje.

Scherven A. Mok 15 augustus 2015 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 7781004)
Er is maar één technische dienst die telefonisch bereikbaar is. Het andere is gewoon een technische back office (telefonisch voor de klant niet bereikbaar). Nadeel is dat mensen bij het bellen de keuzemenu's negeren en dus zo bij de verkeerde dienst uitkomen.

Het is inderdaad wel zo dat de technische kennis aan de telefoon zeer beperkt is.

De mensen negeren de keuzemenu's he :D
Het zal nooit aan de keuzemenu's liggen natuurlijk ...

Ratatosk 15 augustus 2015 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7781024)
De mensen negeren de keuzemenu's he :D
Het zal nooit aan de keuzemenu's liggen natuurlijk ...

Soms is het aan de telefoonnummer zelf :D

JeeBee 15 augustus 2015 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7780015)
SimpelSimkaart dat ik gekregen heb past niet in een 4 iphone,krijg een simkaart van een 6 ihone.10 tal keer vraag ik of dat voor een 4 iphone voorradig is.Geen probleem. hoor ik.Wat krijg ik toegestuurd?Blijkbaar weet niemand echter te antwoorden of er nog simkaarten zijn voor een 4 iphone!
Over naar Mobistar!Als er daar een probleem is direct geholpen!

In elke telenetshop overal te lande zal met de glimlach en onmiddellijk de foute sim kaart worden ingewisseld voor de juiste. Zo is toch mijn ervaring. Zo staat ook op de telenet site te lezen. Daarvoor moet ik geen 'onbekwame' helpdesk voor opbellen. Dat getuigt eerder van de eigen onbekwaamheid. Zeker na 10 keer vragen en het juiste antwoord 'geen probleem' te hebben gekregen.

Ik zie overigens het probleem ook niet. Er zijn maar 3 soorten sim kaarten en de microsimkaart die ook in de 4iphone zit is zo veel gebruikt en wijd verspreid dat die wel overal voorradig zal zijn.

Veel geblaat om weinig wol zo vrees ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be