Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Handbagage afgeven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222162)

Guinevere 20 augustus 2015 11:05

Handbagage afgeven

Phara de Aguirre is boos op Ryanair. http://www.standaard.be/cnt/dmf20150819_01824693

Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Mag een luchtvaartmaatschappij je wel vragen om je handbagage af te geven omdat er te weinig plaats is boven de passagierszetels??
Hangbagage kan toch ook onder de zetel voor je worden gestopt.

Of misschien moet de Aguirre zich nog realiseren dat ze is beroofd... ?
Personeel kan soms zeer vuil zijn.

coro 20 augustus 2015 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7787225)
Phara de Aguirre is boos op Ryanair. http://www.standaard.be/cnt/dmf20150819_01824693

Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Mag een luchtvaartmaatschappij je wel vragen om je handbagage af te geven omdat er te weinig plaats is boven de passagierszetels??

Ja, dat mogen ze zeker!

Nee, dat mag niet!

Hypochonder 20 augustus 2015 11:34

Tuurlijk mag een luchtvaartmaatschappij vragen om handbagage af te geven. Zij mogen alles beslissen in het kader van de veiligheid op hun vliegtuigen. Een gezagvoerder van een vliegtuig zou ook passagiers kunnen weigeren puur omdat hun gezicht hem niet aanstaat, en daar kan je op het moment zelf niks tegen inbrengen.

Dat het personeel van Ryanair onderbetaald is is geen geheim en sommigen zullen dan een al dan niet legale bijverdienste zoeken. Phara de Aguirre beroven is natuurlijk geen goed idee maar hoe kan een buitenlands personeelslid van Ryanair nu weten dat zij de giftigste slang van de VRT nieuwsdienst is?

Aurora_Borealis 20 augustus 2015 12:14

Citaat:

Natuurlijk mag dat. Al vaak voor gehad op kleinere vliegtuigen (Dash-8, ERJ's,..)

Je bagage moet je wel onmiddellijk na het landen terugkrijgen (of terugvragen) op de tarmac of aan de gate, want bagage die je afgeeft bij het instappen krijgt geen barcode-label en is dus niet traceerbaar...

circe 20 augustus 2015 12:26

Sedert de beperking op gratis bagage, neemt iedereen zoveel mogelijk handbagage mee in zo'n mini-valiesje. Ik denk dat het schering en inslag is dat die handbagage rekken bomvol zitten en zo'n valiesje kan je dus niet aan je voeten zetten Geneviève.

Wat me meer verbaast is dat Phara met zo'n goedkope vluchtenfirma reist. Ik zou toch denken dat zij een dikbetaalde job heeft?

coro 20 augustus 2015 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7787343)
Sedert de beperking op gratis bagage, neemt iedereen zoveel mogelijk handbagage mee in zo'n mini-valiesje. Ik denk dat het schering en inslag is dat die handbagage rekken bomvol zitten en zo'n valiesje kan je dus niet aan je voeten zetten Geneviève.

Wat me meer verbaast is dat Phara met zo'n goedkope vluchtenfirma reist. Ik zou toch denken dat zij een dikbetaalde job heeft?

Zij is een ambtenaar hoor circe!

Scorpio 20 augustus 2015 13:53

Citaat:

LOL! Onder de zetel voor je? Jij gaat zo'n rollaboard op de een of andere manier onder de zetel voor je wringen? Veel succes!

Natuurlijk mag een maatschappij dat vragen! Als er onvoldoende plaats is in de bagagerekken is dat een zeer vaak voorkomende maatregel. Vorige week nog met Brussels Airlines gevlogen, en toen ik opstapte stonden daar ook al een 15-tal koffertjes aan de deur te wachten om in het ruim geladen te worden.

Normaal krijg je deze terug bij het afstappen, en moet je niet helemaal tot aan de bagageband lopen om die terug te krijgen. Mijns inziens zijn er twee mogelijkheden: ofwel wist Phara niet dat ze die koffer aan de vliegtuigdeur moest ophalen en is ze naar de bagageband gegaan, ofwel heeft iemand haar koffer gepikt. Ik gok op dat laatste.

Scorpio 20 augustus 2015 13:56

Citaat:

Buiten dat ik denk dat je haar loon een beetje overschat, is het de normaalste zaak van de wereld dat mensen met low-costmaatschappijen vliegen. Ook bekende / rijkere mensen.

Deze week is zelfs David Cameron nog gesignaleerd op een easyJet-vlucht: https://www.youtube.com/watch?v=q1oV7FR-n1A

Aurora_Borealis 20 augustus 2015 13:57

Citaat:

Meer nog, bij Ryanair moet je bijbetalen om bagage in het ruim in te checken. Om aan die meerkost te ontkomen probeert het merendeel dan maar al hun bagage te proppen in een trolley die nog nauwelijks in het overhead bagagecompartiment past. Tjah, zo goedkoop mogelijk willen vliegen...

Scorpio 20 augustus 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 7787488)
Meer nog, bij Ryanair moet je bijbetalen om bagage in het ruim in te checken.

Da's bij de meeste maatschappijen tegenwoordig hoor, niet alleen bij Ryanair, en niet alleen bij lagekostenmaatschappijen.

Aurora_Borealis 20 augustus 2015 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7787496)
Da's bij de meeste maatschappijen tegenwoordig hoor, niet alleen bij Ryanair, en niet alleen bij lagekostenmaatschappijen.

Als je voor de goedkoopste ticketformule kiest...

Scorpio 20 augustus 2015 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis (Bericht 7787532)
Als je voor de goedkoopste ticketformule kiest...

Inderdaad. Komt dus op hetzelfde neer.

Johan Bollen 20 augustus 2015 14:44

Citaat:

Is me meermaals overkomen met Iberia. Zeer vervelend. Zeker aangezien er totaal geen respect voor getoond werd. En dat zijn dan geen budgetvluchten. Meer nog. Men target daar (onbedoeld?) juist mensen die lange afstandsvluchten doen en dus al een paar vliegtuigen achter de rug hebben en hun handbagage meer van doen hebben dan de businessmaan/vrouw die een kort vluchtje binnen Europa doet. Is de klant koning of vee? kan je je dan afvragen.

Wapper 20 augustus 2015 14:50

Citaat:

Perfect mogelijk en toegelaten.
Onlangs nog voorgehad op een binnenlandse vlucht Madrid-Jerez, met een CRJ200.
Op de tarmac, net voor het instappen iedereen alle handbagage(behalve normale handtassen) afgeven.
Bij het uitstappen wordt alles netjes teruggegeven.

PORSCHE 20 augustus 2015 15:23

Sterker nog : dat wordt zelfs aan het grondpersoneel aanbevolen om regelmatig te doen. Hun percentage bij ryanair weet ik niet maar zal wel heel hoog liggen. Omdat dan juist mensen in de toekomst gaan bijbetalen. Want als je betaalt mag je handbagage wel met jou mee. Ze mogen het dan nog vragen om in de cargoruimte te plaatsen maar je mag dan weigeren. Op intercontinentale vluchten en bij volle vluchten maakt men zo nog eens het onderscheid tussen First Class (de dikst betalende), Business (bedrijven die voor hun werknemers betalen) en Economy (het gepeupel). En ben je een arme drommel in Economy en maak je wat van je oren = complete check van en je handbagage en van jezelf. Dan begeleiden ze je even naar een aparte ruimte waar ze je grondig fouilleren en je handbagage helemaal uitladen en screenen. En dan mag je handbagage mooi als gewone bagage in het cargoruim gaan. Protesteer je dan nog dan mag je op de luchthaven blijven.

Dus wat madam BV hier zit te melken = pure dikke nekkerij. Ik heb nog eens zo een BV (Mijnheer Clouseau) bijna door de security begeleidt zien worden. Spijtig dat hij op het juiste moment dimde. Anders had hij in ook in "Dag Allemaal" weer eens kunnen blèten :D

maddox 20 augustus 2015 15:24

Ik zie het punt niet.
Als de handbagage meer weg heeft van een volwassen reiskoffer vind ik het zelfs normaal.

Langs de andere kant, er zijn zo van die dingen die ik toch liever bij me houd.
Maar ik denk dat een impromtu zakje samenstellen en dat als kleine handbagage mee te nemen geen probleem mag vormen.

circe 20 augustus 2015 15:42

Ik denk natuurlijk niet dat het over haar handtas gaat, maar over die "handbagage" dat dikwijls een klein valiesje is. Ga je voor kort dan hoef je niet te wachten tot het ruim met de bagage is uitgeladen, en kan je zo vertrekken van de luchthaven.

Ze hebben dus dat kleine valiesje in het ruim gestopt - gebeurt wel meer. Probleem is dat ze het niet heeft teruggekregen, want idd. niet gelabeled.

Johan Bollen 20 augustus 2015 17:00

Het gaat natuurlijk om handbagage die wél aan de voorschriften voldoet qua omvang en gewicht (met niet legale handbagage geraak je normaal zelfs niet voorbij de check in). Ook die 'confisceert' men soms net voor het opstappen, waardoor eigenlijk de term 'hand'bagage vervalt. Daar mag wel wat meer protest opkomen m.i.

Eduard Khil 20 augustus 2015 17:25

Citaat:

.

ja. En bovendien: enkel losers vliegen met Ryanair. Dat is de Lijn van het luchtruim. Ze moet niet boos zijn, you get what you pay for.

Ze krijgen mij daar met geen stokken binnen. Bij mijn eerste werkgever hebben ze dat nog geprobeerd om ons met Ryanair te doen vliegen. Onze baas was toen snel op andere gedachten gebracht :lol:

kiko 20 augustus 2015 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7787812)
ja. En bovendien: enkel losers vliegen met Ryanair. Dat is de Lijn van het luchtruim. Ze moet niet boos zijn, you get what you pay for.

Ja want enkel Ryanair raakt bagage kwijt... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be