Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Syrische vluchtelingen welkom in Slowakije voor opvang... behalve moslims (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222163)

Drukazz 20 augustus 2015 11:48

Syrische vluchtelingen welkom in Slowakije voor opvang... behalve moslims

Bs'd

VLUCHTELINGENCRISIS Slowakije wil alleen christelijke vluchtelingen uit Syrië opvangen. Moslims zijn niet welkom. Ze zouden zich niet thuis voelen. "We hebben geen enkele moskee, dus hoe kunnen ze integreren als ze het hier niet leuk vinden?'', verklaarde het ministerie van Binnenlandse Zaken in Bratislava tegen de BBC. Volgens een woordvoerder is het niet discriminerend.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-moslims.dhtml

Goed idee, of discriminatie?

Mindset 20 augustus 2015 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7787292)
Bs'd

VLUCHTELINGENCRISIS Slowakije wil alleen christelijke vluchtelingen uit Syrië opvangen. Moslims zijn niet welkom. Ze zouden zich niet thuis voelen. "We hebben geen enkele moskee, dus hoe kunnen ze integreren als ze het hier niet leuk vinden?'', verklaarde het ministerie van Binnenlandse Zaken in Bratislava tegen de BBC. Volgens een woordvoerder is het niet discriminerend.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-moslims.dhtml

Goed idee, of discriminatie?

eindelijk eens een regering en een volk met verstand en zelfrespect

Drukazz 20 augustus 2015 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 7787318)
eindelijk eens een regering en een volk met verstand en zelfrespect

Bs'd

Robert Fico (Topoľčany, 15 september 1964) is een Slowaaks politicus en de huidige premier van Slowakije. Fico is aangesloten bij de linkse partij Richting - Sociaaldemocratie.

Het komt zelfs van een linkse. Zie ik in België nog niet snel gebeuren.

Jan van den Berghe 20 augustus 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7787396)
Robert Fico (Topoľčany, 15 september 1964) is een Slowaaks politicus en de huidige premier van Slowakije. Fico is aangesloten bij de linkse partij Richting - Sociaaldemocratie.

Het komt zelfs van een linkse. Zie ik in België nog niet snel gebeuren.

Toch opletten met het etiket "links" als je te maken krijgt met Oost-Europa. Bij ons zou Smer eerder als een centrumpartij worden omschreven. Smer werd trouwens uit de PES gezet.

Patrick M. 20 augustus 2015 17:13

Moskeeke bouwen, hebben ze in België toch ook gedaan en ik dacht dat Europa één was. Duidelijk niet.

Jan van den Berghe 20 augustus 2015 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7787785)
Moskeeke bouwen, hebben ze in België toch ook gedaan en ik dacht dat Europa één was. Duidelijk niet.

Er bestaan nog gezonde reflexen in Oost-Europa, terwijl we hier in het Westen vaak als platgewalst zijn door het politiek correcte denken.

Maori 21 augustus 2015 08:18

Ik kan me de hysterische reacties van Europa al voorstellen!

Nietzsche 21 augustus 2015 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7788597)
Ik kan me de hysterische reacties van Europa al voorstellen!

En terecht, belachelijke discriminatie dit.

Maori 21 augustus 2015 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7788689)
En terecht, belachelijke discriminatie dit.

Of gezond verstand.

Thuleander 21 augustus 2015 11:30

Let op hoe Slowakije op zijn blote billen gaat krijgen van de EU en de VN.

Het is namelijk ontzettend belangrijk voor een blank, christelijk land om grote hoeveelheden moslims binnen te halen.
Waarom wordt niet precies toegelicht, maar het is ontzettend belangrijk.

Drukazz 21 augustus 2015 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7788939)

Het is namelijk ontzettend belangrijk voor een blank, christelijk land om grote hoeveelheden moslims binnen te halen.

Bs'd

Volgens neonazi's (stormfronters) zitten joden/zionisten erachter die door rassenvermenging een genocide willen plegen op het blanke volk.

Iemand die weet of dat klopt of is dit jodenhaat?

Nietzsche 21 augustus 2015 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7788702)
Of gezond verstand.

Alles behalve.

Maori 21 augustus 2015 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7789068)
Alles behalve.

Waarom niet?

SDX 21 augustus 2015 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7788939)

Zeker weten dat de EU bandietenbende er zich mee zal gaan moeien.

Nietzsche 21 augustus 2015 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7789071)
Waarom niet?

Omdat het onderscheiden van moslims en christenen geen meerwaarde heeft. Waarom zou je de christenen wel toelaten?

Deze christenen komen nog steeds uit een compleet andere cultuur. De grenzen moeten tijdelijk helemaal dicht, pas wanneer wij (het westen) alles goed op orde hebben, dan kunnen wij immigratie selectief toepassen (bijv, selecteren op wie nuttig kan zijn voor de arbeidsmarkt).

Maori 21 augustus 2015 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7789082)
Omdat het onderscheiden van moslims en christenen geen meerwaarde heeft. Waarom zou je de christenen wel toelaten?

Deze christenen komen nog steeds uit een compleet andere cultuur. De grenzen moeten tijdelijk helemaal dicht, pas wanneer wij (het westen) alles goed op orde hebben, dan kunnen wij immigratie selectief toepassen (bijv, selecteren op wie nuttig kan zijn voor de arbeidsmarkt).

Oh jij wil nog verder gaan! Ok, dan ben ik mee.

Volledig mee eens.

Nietzsche 21 augustus 2015 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7789085)
Oh jij wil nog verder gaan! Ok, dan ben ik mee.

Volledig mee eens.

Het zijn nogal twee verschillende dingen , he. Moslims niet toelaten en christenen wel, is walgelijke discriminatie.

Maori 21 augustus 2015 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7789089)
Het zijn nogal twee verschillende dingen , he. Moslims niet toelaten en christenen wel, is walgelijke discriminatie.

Of geleerd hebben uit het verleden en heel goed beseffen dat samenleven met moslims niet gaat.

Nietzsche 21 augustus 2015 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7789102)
Of geleerd hebben uit het verleden en heel goed beseffen dat samenleven met moslims niet gaat.

Dat is een simplistische constatering. Wij kunnen deze "vluchtelingen" niet aan omdat ze :

1: Met teveel zijn.

2: Uit een compleet andere cultuur komen en ze 9 van de 10 keer niet kunnen aanpassen aan onze normen en waarden.

Uiteraard is het zo dat in de praktijk de islam de meeste problemen met zich meebrengt, het is alleen niet zo dat een christen uit Afrika per definitie een meerwaarde gaat leveren in het westen , integendeel.

Nee, tijdelijk moeten de grenzen dicht en na verloop van tijd kunnen wij een selectieprocedure toepassen op ons immigratiebeleid.

Maori 21 augustus 2015 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7789115)
Dat is een simplistische constatering. Wij kunnen deze "vluchtelingen" niet aan omdat ze :

1: Met teveel zijn.

2: Uit een compleet andere cultuur komen en ze 9 van de 10 keer niet kunnen aanpassen aan onze normen en waarden.

Uiteraard is het zo dat in de praktijk de islam de meeste problemen met zich meebrengt, het is alleen niet zo dat een christen uit Afrika per definitie een meerwaarde gaat leveren in het westen , integendeel.

Nee, tijdelijk moeten de grenzen dicht en na verloop van tijd kunnen wij een selectieprocedure toepassen op ons immigratiebeleid.

Waarom bevecht je mij? Ik denk er net hetzelfde over.

Voor mij mogen de grenzen dicht. Sowieso.
En de deur op een kier voor hoogopgeleiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be