Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Charles Michel moet het vertrouwen in de kern herstellen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222217)

demonen 22 augustus 2015 08:38

Charles Michel moet het vertrouwen in de kern herstellen.

Ondanks de vakantierust blijkt dat de zaak voor Peeters allesbehalve is afgehandeld, integendeel zegt hij meermaals in Le Soir: "Dit is nooit gezien, een vicepremier die amper twee uur nadat we een delicate oplossing hebben gevonden dergelijke verklaringen aflegt."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...heel-erg.dhtml

De vraag is niet of maar wanneer er vervroegde verkiezingen komen.
De taxshift is nog niet eens uitgewerkt en er moeten dienaangaande nog belangrijke beslissingen genomen worden waar de verschillende partijen diametraal verschillen.

vlijmscherp 22 augustus 2015 08:51

Storm in een glas water. Geen enkele partij kan het zich permitteren om de stekker eruit te trekken. Vooral niet omdat het economisch herstel er aan staat te komen.

Zeus 22 augustus 2015 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7790143)
Vooral niet omdat het economisch herstel er aan staat te komen.

Denk je? De chinese economie laat de slechtste cijfers optekenen in jaren, andere groeilanden kampen met zware problemen door de commoditiescrash, de bedrijfsresultaten in de VS vallen tegen en de beurzen corrigeren sterk ondanks quantitative easing.

De wereldeconomie ziet er niet al te best uit.

demonen 22 augustus 2015 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7790143)
Storm in een glas water. Geen enkele partij kan het zich permitteren om de stekker eruit te trekken. Vooral niet omdat het economisch herstel er aan staat te komen.

Welk economisch herstel?

Spitting Image 22 augustus 2015 09:24

Het zou al fair zijn als je een uitspraak -van Peeters in dit geval - gebruikt, dat je die ook in de titel tussen aanhalingstekens zet. Maar het hoort natuurlijk tot de achterbaksheid bij sommigen om dat niet te doen en die uitspraak als een feit voor te stellen.

Verderverschiet ik ervan dat demonen een topic start waarin de N-VA oorspronkelijk niet de kop van jut is.
Maar geloof me, eer dat we tien reacties verder zijn, zal het wel weer van dattem zijn.

Voor de rest is Peeters een klein kind. Als het beslist is, mag het bekend gemaakt worden.

Another Jack 22 augustus 2015 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7790176)
Welk economisch herstel?

Het economisch herstel dat na elke crisis vroeg of laat terugkomt.

Pandareus 22 augustus 2015 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7790130)
Ondanks de vakantierust blijkt dat de zaak voor Peeters allesbehalve is afgehandeld, integendeel zegt hij meermaals in Le Soir: "Dit is nooit gezien, een vicepremier die amper twee uur nadat we een delicate oplossing hebben gevonden dergelijke verklaringen aflegt."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...heel-erg.dhtml

De vraag is niet of maar wanneer er vervroegde verkiezingen komen.
De taxshift is nog niet eens uitgewerkt en er moeten dienaangaande nog belangrijke beslissingen genomen worden waar de verschillende partijen diametraal verschillen.

Het is bijzonder naïef om te geloven dat een regering zal vallen over een gekwetst ego van een tsjeef.

Spitting Image 22 augustus 2015 16:31

Ik denk dat Kris zich zelf veel meer schaadt door daar nu nog eens op terug te komen.

Stormram 22 augustus 2015 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7790765)
Ik denk dat Kris zich zelf veel meer schaadt door daar nu nog eens op terug te komen.

Gauleiter Bart Koch dankt je voor je bedingungs- und bedenkenlose Treue.

Hypochonder 22 augustus 2015 17:20

Peeters heeft een probleem met verschillende NVAers, nu heeft Peeters een probleem met een VLDer,... Ik denk dat Peeters niet beseft dat hij zelf het probleem is. Zijn frustratie omdat niet hij zowel naast het premierschap en het postje van Eurocommissaris heeft gegrepen speelt hem nog altijd parten. En CD&V wentelt zich verder in de slachtofferrol.

Vrijheideerst 22 augustus 2015 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7790802)
Peeters heeft een probleem met verschillende NVAers, nu heeft Peeters een probleem met een VLDer,... Ik denk dat Peeters niet beseft dat hij zelf het probleem is. Zijn frustratie omdat niet hij zowel naast het premierschap en het postje van Eurocommissaris heeft gegrepen speelt hem nog altijd parten. En CD&V wentelt zich verder in de slachtofferrol.

Dit is erger dan kleuterstreken.

Karel Martel B 22 augustus 2015 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7790185)
Het economisch herstel dat na elke crisis vroeg of laat terugkomt.

Zolang ge mensen walgelijk hoge bedragen geeft om niks te doen, gaat het herstel uitblijven.

Spitting Image 22 augustus 2015 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 7790774)
Gauleiter Bart Koch dankt je voor je bedingungs- und bedenkenlose Treue.

Heil Philippe!

Max van Dietschland 22 augustus 2015 22:04

Peeters zaagt en zeurt veel omdat hij van zijn eigen partij geen eerste minister is mogen worden, maar hij heeft wel een punt dat het met Open VLD zeer moeilijk regeren is. De VLD is een partij vol egotrippers die er altijd op uit zijn om een mes in de rug te steken. Leterme kan er ook over meespreken.

Een rooms-rode regering, eventueel aangevuld met de groenen wordt in een volgende legislatuur steeds waarschijnlijker.

Gwylan 23 augustus 2015 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7790192)
Het is bijzonder naïef om te geloven dat een regering zal vallen over een gekwetst ego van een tsjeef.

Ik heb hier vroeger al enkele keren de draak gestoken met Peeters (toen nog minister-president), meer bepaald met de zelfingenomen nietszeggendheid van zijn politiek handelen, met zijn volkomen gebrek aan politieke feeling, en met de lachwekkend opgeblazen omvang van zijn vermeend fotogeniek ego.

Ik had toen moeten vermoeden dat voormelde opvallende kenmerken enkele jaren later volkomen overschaduwd zouden worden door zijn immense frustratie om door eigen schuld gemiste kansen : de man is er overduidelijk nog steeds niet goed van dat de wereld gewoon blijft draaien zonder dat de postjes van minister-president of eerste minister hem werden gegund, en daarom vertoont hij voortdurend het gedrag van een verwaand kind dat een stuk speelgoed werd ontnomen.

Aldus komt Peeters nu dus voor de dag met zijn argumentje dat een regeringslid bewust één en ander gelekt zou hebben uit de taxshiftonderhandelingen om CD&V te beschadigen.

Ik denk dat het tijd wordt dat één of andere collega van de CD&V Peeters diets maakt dat zijn argumentje volstrekt ongeloofwaardig is omdat geen enkel regeringslid momenteel baat kan hebben bij een mogelijke beschadiging van de CD&V, vermits er helemaal geen verkiezingen in zicht zijn.

En het ware tevens niet helemaal onnuttig om Peeters er op te wijzen dat van een minister van Werk, Economie en Consumenten, belast met Buitenlandse Handel, duidelijk méér mag verwacht worden dan wat partijpolitiek gekibbel om zijn persoonlijke frustratie te luchten wegens onvoldane ambities.

Om het eenvoudig te stellen : als het de bedoeling van Peeters was om (wat rest van) zijn politieke relevantie verder om zeep te helpen, dan is hij goed bezig.

hamac 23 augustus 2015 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7791033)
Een rooms-rode regering, eventueel aangevuld met de groenen wordt in een volgende legislatuur steeds waarschijnlijker.

Dan kan CD&V haar rechterwang aanbieden om petsen tegen te geven.

Eduard Khil 23 augustus 2015 07:52

kan kriske peeters het weer niet verkroppen dat hij op zijn gezicht gegaan is? Kaaiman zal weer weten wat geschreven in de gazet :lol:

Vrijheideerst 23 augustus 2015 08:56

Intussen, bij de Arco-gedupeerden.

graaf de bethune 23 augustus 2015 10:10

Ik moet bij deze Max van Dietschland volledig bijtreden. Het is eveneens mijn mening dat er achter de schermen opnieuw toenadering is tussen CDV, PS, SPA, CDH met eventuele versterking van Groen/Ecolo, om bij de volgende eventuele vervroegde verkiezingen een Rooms/Rode+eventuele Groene, regering te vormen. Die Tsjeven zijn voor niks te betrouwen, en dan mag Kriske Peeters uiteraard premier worden(dat hebben de walen graag) want een Vlaamse premier danst altijd volledig naar de pijpen van de walen ( ik hoor Di Rupo nog zeggen tijdens Paars1 en 2, iek kan de regerinke doen val met ene viengerkniepe).

Sukkelaar 24 augustus 2015 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7791033)

Je wensen niet voor werkelijkheid nemen.
Moest dit waar worden dan zijn alle inspanningen die wij allen reeds gedaan hebben op de kortste tijd verloren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be