Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   België draaischijf moslimterrorisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222266)

demonen 23 augustus 2015 13:12

België draaischijf moslimterrorisme

- Een anonieme bron nabij het onderzoek vertelde aan het Franse persagentschap AFP dat dader Ayoub El Khazzani zijn wapen "zo goed als zeker" in België kocht. Ook The New York Times noemt ons land zondag in een artikel over het incident "al jaren een draaischijf voor illegale wapens" en herinnert eraan dat ook het spoor van de wapens gebruikt bij de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo naar ons land is teruggeleidt.
- Volgens de eerste elementen van het onderzoek ‘leefde El Khazzani in België en is hij in België op een trein gestapt met wapens die hij ongetwijfeld in België heeft gekocht’, vertelde een bron nabij het onderzoek aan het Franse persagentschap AFP.
- geen of lakse controles in belgische stations
- etc etc

Sukkelaar 23 augustus 2015 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7791682)
- Een anonieme bron nabij het onderzoek vertelde aan het Franse persagentschap AFP dat dader Ayoub El Khazzani zijn wapen "zo goed als zeker" in België kocht. Ook The New York Times noemt ons land zondag in een artikel over het incident "al jaren een draaischijf voor illegale wapens" en herinnert eraan dat ook het spoor van de wapens gebruikt bij de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo naar ons land is teruggeleidt.
- Volgens de eerste elementen van het onderzoek ‘leefde El Khazzani in België en is hij in België op een trein gestapt met wapens die hij ongetwijfeld in België heeft gekocht’, vertelde een bron nabij het onderzoek aan het Franse persagentschap AFP.
- geen of lakse controles in belgische stations
- etc etc

Waarom verbaast dit bericht mij niet?

Zeus 23 augustus 2015 13:37

Gewoon een draaischijf voor wapenhandel dus. Niet noodzakelijk van moslimterrorisme.

DewareJakob 23 augustus 2015 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7791713)
Waarom verbaast dit bericht mij niet?

Omdat links hier decennia aan de macht was met een desastreus pamperpolitiek.

Libro 23 augustus 2015 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7791718)
Gewoon een draaischijf voor wapenhandel dus. Niet noodzakelijk van moslimterrorisme.

Misschien dat ik iets gemist heb maar het gaat hier over een moslimterrorist die een tijdje in België verbleef en die hier in België gemakkelijk aan wapens kon geraken.

Zeus 23 augustus 2015 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7791740)
Misschien dat ik iets gemist heb maar het gaat hier over een moslimterrorist die een tijdje in België verbleef en die hier in België gemakkelijk aan wapens kon geraken.

Dus? Denk jij dat het illegale wapenhandelaars kan schelen of hun klant een autochtone beroepscrimineel is of een fundamentalistisch kutmarokkaantje?

2 terroristen kopen een wapen in België en we zijn plots een terroristische draaischijf...

Xenophon 23 augustus 2015 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7791754)
Dus? Denk jij dat het illegale wapenhandelaars kan schelen of hun klant een autochtone beroepscrimineel is of een fundamentalistisch kutmarokkaantje?

2 terroristen kopen een wapen in België en we zijn plots een terroristische draaischijf...

Zo is het, twee kromme geweren maken geen terroristische draaischijf.

Zucht 23 augustus 2015 14:35

Kalasnikovs in de straten van Molenbeek zijn maar een faits divers hoor. Iemand moet dat eens aan die Amerikanen uitleggen. Mr. Moureaux misschien.

Xenophon 23 augustus 2015 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7791796)
Kalasnikovs in de straten van Molenbeek zijn maar een faits divers hoor. Iemand moet dat eens aan die Amerikanen uitleggen. Mr. Moureaux misschien.

Die geloven dat immers niet, die liegen over Belgie omdat ze jaloers zijn.

Omdat we hier een land zijn dat de hele wereld benijdt.

Charlie don't Surf 23 augustus 2015 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7791718)

Zipper 23 augustus 2015 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7791796)

Kom, kom, Kalashnikovs dienen immers om fazanten mee te schieten.

Spitting Image 23 augustus 2015 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7792028)
Kom, kom, Kalashnikovs dienen immers om fazanten mee te schieten.

Of gewoon om Dalton te spelen op een trein. En straks geloven ze dat nog.

Hypochonder 23 augustus 2015 17:40

België is altijd al een toevluchtsoord geweest voor maffiosi, moordenaars, terroristen en allerhande tuig van de richel. Met dank aan de PS die dit mogelijk heeft gemaakt.

Zucht 23 augustus 2015 17:46

PS en al de rest. Remember Eyskens en de affaire Walid Khaled.

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/19...-draad-6955155

Zeus 23 augustus 2015 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf (Bericht 7792007)

Inderdaad nog een zeldzame industriële parel.

DucDEnghien 23 augustus 2015 18:19

Veel verstand van wapens had hij duidelijk niet. Een kalashnikov heeft de reputatie om in alle omstandigheden feilloos en schietklaar te zijn maar volgens de Amerikanen die hem overmeesterden bleek zijn magazijn niet te werken.

Mindset 23 augustus 2015 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7792062)
PS en al de rest. Remember Eyskens en de affaire Walid Khaled.

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/19...-draad-6955155

onckelix...
http://www.hbvl.be/cnt/eid24142/exte...tte-onkelinx-3

Xenophon 23 augustus 2015 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7792102)
Veel verstand van wapens had hij duidelijk niet. Een kalashnikov heeft de reputatie om in alle omstandigheden feilloos en schietklaar te zijn maar volgens de Amerikanen die hem overmeesterden bleek zijn magazijn niet te werken.

Er is toch geschoten?

DucDEnghien 23 augustus 2015 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7792123)
Er is toch geschoten?

Standaard :

"Stone gaf zondagavond samen met zijn vrienden en medehelden Anthony Sadler en Alek Skarlatos een persconferentie op de Amerikaanse ambassade in Parijs. Sadler en Skaralatos hadden eerder al hun verhaal gedaan, maar Spencer lag tot vandaag in het ziekenhuis. Hij was de eerste die vrijdag op de schutter sprong en raakte zwaargewond aan de duim.

Dit is zijn kant van het verhaal: ‘Ik werd wakker uit een diepe slaap. Mijn vriend Alek zat naast mij, Anthony zat rechts voor mij. Ik keek achterom en zag dat hij (de schutter, red.) een wapen vasthad dat een AK-47 leek te zijn. Het magazijn bleek niet te werken en hij probeerde zijn wapen te laden. Alek tikte me op de schouder en zij: “Let’s go”. Ik tackelden hem, we vielen op de grond en Alek kwam eraan en pakte hem zijn wapen af. Ik nam hem in een wurghouding. Het leek erop dat hij maar wapens bleef bovenhalen. Hij had een handwapen, Alek nam het hem af. Hij pakte een cuttermes en haalde ermee uit. Ik liet hem los, waarna we hem begonnen te slaan terwijl hij zich te midden van ons drieën bevond. En dan kon ik hem weer grijpen en hem bewusteloos wurgen, terwijl Alek hem met zijn wapen sloeg.’

Xenophon 23 augustus 2015 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7792148)
Standaard :

"Stone gaf zondagavond samen met zijn vrienden en medehelden Anthony Sadler en Alek Skarlatos een persconferentie op de Amerikaanse ambassade in Parijs. Sadler en Skaralatos hadden eerder al hun verhaal gedaan, maar Spencer lag tot vandaag in het ziekenhuis. Hij was de eerste die vrijdag op de schutter sprong en raakte zwaargewond aan de duim.

Dit is zijn kant van het verhaal: ‘Ik werd wakker uit een diepe slaap. Mijn vriend Alek zat naast mij, Anthony zat rechts voor mij. Ik keek achterom en zag dat hij (de schutter, red.) een wapen vasthad dat een AK-47 leek te zijn. Het magazijn bleek niet te werken en hij probeerde zijn wapen te laden. Alek tikte me op de schouder en zij: “Let’s go”. Ik tackelden hem, we vielen op de grond en Alek kwam eraan en pakte hem zijn wapen af. Ik nam hem in een wurghouding. Het leek erop dat hij maar wapens bleef bovenhalen. Hij had een handwapen, Alek nam het hem af. Hij pakte een cuttermes en haalde ermee uit. Ik liet hem los, waarna we hem begonnen te slaan terwijl hij zich te midden van ons drieën bevond. En dan kon ik hem weer grijpen en hem bewusteloos wurgen, terwijl Alek hem met zijn wapen sloeg.’

Citaat:

Een gewapende man heeft gisteravond op een Thalys-trein van Amsterdam naar Parijs het vuur geopend.
http://www.hln.be/hln/nl/34482/Schie...e-Thalys.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be