![]() |
België draaischijf moslimterrorisme
- Een anonieme bron nabij het onderzoek vertelde aan het Franse persagentschap AFP dat dader Ayoub El Khazzani zijn wapen "zo goed als zeker" in België kocht. Ook The New York Times noemt ons land zondag in een artikel over het incident "al jaren een draaischijf voor illegale wapens" en herinnert eraan dat ook het spoor van de wapens gebruikt bij de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo naar ons land is teruggeleidt.
- Volgens de eerste elementen van het onderzoek ‘leefde El Khazzani in België en is hij in België op een trein gestapt met wapens die hij ongetwijfeld in België heeft gekocht’, vertelde een bron nabij het onderzoek aan het Franse persagentschap AFP. - geen of lakse controles in belgische stations - etc etc |
Citaat:
|
Gewoon een draaischijf voor wapenhandel dus. Niet noodzakelijk van moslimterrorisme.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 terroristen kopen een wapen in België en we zijn plots een terroristische draaischijf... |
Citaat:
|
Kalasnikovs in de straten van Molenbeek zijn maar een faits divers hoor. Iemand moet dat eens aan die Amerikanen uitleggen. Mr. Moureaux misschien.
|
Citaat:
Omdat we hier een land zijn dat de hele wereld benijdt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
België is altijd al een toevluchtsoord geweest voor maffiosi, moordenaars, terroristen en allerhande tuig van de richel. Met dank aan de PS die dit mogelijk heeft gemaakt.
|
PS en al de rest. Remember Eyskens en de affaire Walid Khaled.
http://www.nrc.nl/handelsblad/van/19...-draad-6955155 |
Citaat:
|
Veel verstand van wapens had hij duidelijk niet. Een kalashnikov heeft de reputatie om in alle omstandigheden feilloos en schietklaar te zijn maar volgens de Amerikanen die hem overmeesterden bleek zijn magazijn niet te werken.
|
Citaat:
http://www.hbvl.be/cnt/eid24142/exte...tte-onkelinx-3 |
Citaat:
|
Citaat:
"Stone gaf zondagavond samen met zijn vrienden en medehelden Anthony Sadler en Alek Skarlatos een persconferentie op de Amerikaanse ambassade in Parijs. Sadler en Skaralatos hadden eerder al hun verhaal gedaan, maar Spencer lag tot vandaag in het ziekenhuis. Hij was de eerste die vrijdag op de schutter sprong en raakte zwaargewond aan de duim. Dit is zijn kant van het verhaal: ‘Ik werd wakker uit een diepe slaap. Mijn vriend Alek zat naast mij, Anthony zat rechts voor mij. Ik keek achterom en zag dat hij (de schutter, red.) een wapen vasthad dat een AK-47 leek te zijn. Het magazijn bleek niet te werken en hij probeerde zijn wapen te laden. Alek tikte me op de schouder en zij: “Let’s go”. Ik tackelden hem, we vielen op de grond en Alek kwam eraan en pakte hem zijn wapen af. Ik nam hem in een wurghouding. Het leek erop dat hij maar wapens bleef bovenhalen. Hij had een handwapen, Alek nam het hem af. Hij pakte een cuttermes en haalde ermee uit. Ik liet hem los, waarna we hem begonnen te slaan terwijl hij zich te midden van ons drieën bevond. En dan kon ik hem weer grijpen en hem bewusteloos wurgen, terwijl Alek hem met zijn wapen sloeg.’ |
Citaat:
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be