Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoeveel boeken vind je redelijk ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222271)

Touch me Baby 23 augustus 2015 16:21

Hoeveel boeken vind je redelijk ?

Voltaire had er 21.000. Maar dat was samen met zijn lief.

Dus hier mikken naar 10.500 lijkt me niet onredelijk.

Lance 23 augustus 2015 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Touch me Baby (Bericht 7791949)

Tellen mijn suske&wiskes, urbanussen en blauwbloezen mee?

reservespeler 23 augustus 2015 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7791952)

Die wel, de Dag Allemaals en de Humo's niet.

Libro 23 augustus 2015 19:15

Ik wou dat mijn living hier op leek:

Ik durf er geen getal op plakken want dan moet ik de grenzen van mijn leeslust bepalen.

Stormram 23 augustus 2015 19:38

www.google.be

Marie van de koster 23 augustus 2015 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7791952)

Zelfde vraag maar dan suske + wiske, piet pienter en bert bibber, timoer, robbedoes, kuifjes, de smurfen, johan en pirrewiet, nero, Lucky luke, jommeke enzovoort, enzovoort.

Den Duisteren Duikboot 23 augustus 2015 20:52

Citaat:

Idealiter: 100 fictiewerken en 100 non-fictiewerken. Telkens een 'best of'. Bij iedere nieuwe entry vliegt nummer 101 naar de Kringloopwinkel.

koe de poing 23 augustus 2015 21:57

nul.

zelfs bibliotheken hebben immers geen boeken meer

Boduo 23 augustus 2015 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7792470)
Idealiter: 100 fictiewerken en 100 non-fictiewerken. Telkens een 'best of'. Bij iedere nieuwe entry vliegt nummer 101 naar de Kringloopwinkel.

Dat is bij veel boekenliefhebbers hét probleem: wanneer alles vol zit, welke boeken breng je dan naar de kringloopwinkel ???

koe de poing 23 augustus 2015 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7792623)
Dat is bij veel boekenliefhebbers hét probleem: wanneer alles vol zit, welke boeken breng je dan naar de kringloopwinkel ???

Alle boeken over esotherie, de politiek onder Mark Eyskens, borstvoeding, en de autobiografie van Joy Ana Thielemans, het leven van de fruitvlieg en dergelijke kan je ook kwijt bij bookcrossing

Lance 24 augustus 2015 14:45

Ik ga u eerlijk zeggen, mochten ze alle bibliotheken over heel de wereld platbranden, het zou me niets doen.

NieuwNoors 24 augustus 2015 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7792441)
Zelfde vraag maar dan suske + wiske, piet pienter en bert bibber, timoer, robbedoes, kuifjes, de smurfen, johan en pirrewiet, nero, Lucky luke, jommeke enzovoort, enzovoort.

Alleen die timoer ken ik niet :-)
Al die andere was ik gek op als kind.
Ook Kiekeboe, maar dat ben ik pas als volwassene beginnen te lezen, :oops:
Ik heb hier nog massa's stripverhalen liggen van toen ik klein was, nog zwart/witte - eigenlijk bruin/witte Jommekes, zwart/witte nero's.....zelfs nog "vakantieboeken" van uit de jaren '70. Dat waren zo'n heel dikke exemplaren met een 10-tal verschillende stripverhalen + bladzijden vol spelletjes. Ik neem me al jaren voor om ze eens allemaal in de vuilbak te kieperen maar ik KAN het niet. Nostalgie.......

NieuwNoors 24 augustus 2015 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7793496)
Ik ga u eerlijk zeggen, mochten ze alle bibliotheken over heel de wereld platbranden, het zou me niets doen.

Barbaar!

Nietzsche 24 augustus 2015 16:11

Citaat:

Ik ga je eerlijk zeggen, mocht jij in vlammen opgaan dan zal niemand je missen.

Mocht je sentimenteel worden en dit als een persoonlijke aanval opvatten: dit gaat ook op voor mij en vrijwel iedereen hier (tenzij hier mensen zitten die echt iets belangrijks doen voor de wereld? )

Drosamadaris 24 augustus 2015 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7793599)
Alleen die timoer ken ik niet :-)
Al die andere was ik gek op als kind.
Ook Kiekeboe, maar dat ben ik pas als volwassene beginnen te lezen, :oops:
Ik heb hier nog massa's stripverhalen liggen van toen ik klein was, nog zwart/witte - eigenlijk bruin/witte Jommekes, zwart/witte nero's.....zelfs nog "vakantieboeken" van uit de jaren '70. Dat waren zo'n heel dikke exemplaren met een 10-tal verschillende stripverhalen + bladzijden vol spelletjes. Ik neem me al jaren voor om ze eens allemaal in de vuilbak te kieperen maar ik KAN het niet. Nostalgie.......

Tuurlijk moet je die niet weg doen; hier staan al die collecties ook nog steeds klaar en groeit de strip-collectie ook nog steeds week na week/maand na maand. De De Poort-en, Beo's, de Besloten landen en de Gobelixen van deze wereld hebben hier een vaste klant :D

Dus qua aantal, als de strips meetellen, dan gaan we met gemak richting de 1000.

Rudy 24 augustus 2015 18:24

Citaat:

Hoeveel boeken heb je in huis ?
En hoeveel heb je er al van gelezen ?

Ik lees de laatste 5 jaar enkel digitaal. Het papier is afgevoerd.

Mijn digitale bibliotheek bestaat momenteel uit een paar honderd werken. Daar ben je toch efkes mee zoet als je niets anders te doen hebt met lezen.

Het is niet omdat je een indrukwekkende boekenkast hebt dat je veel hebt gelezen ;-)

Libro 25 augustus 2015 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7792579)
nul.

zelfs bibliotheken hebben immers geen boeken meer

Peperduur gedrocht van een bibliotheek die dan geen schijn van dienstverlening meer kan leveren omdat al het geld op is? :evil:

Libro 25 augustus 2015 00:59

Citaat:

Naar het verbeteringsgesticht, gij filistijn!

Scherven A. Mok 25 augustus 2015 07:05

Ik vind redelijk : zoveel boeken als je kan (gaat kunnen) lezen.

fox 25 augustus 2015 08:43

Vroeger kocht ik vaak boeken, DVD's en CD's. Nu voel ik me belachelijk, alles valt immers online op te vragen. Aan al dat gezever over voelen, het hebben van hoesjes etc etc heb ik geen enkele boodschap. Uiteindelijk telt enkel de inhoud.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be