![]() |
Financial Times : België behoort tot de pigs
Financial Times: afgaand op de hoge schuld, het begrotingstekort, de chronische communautaire crises, de hoge lasten op arbeid, de hoge belastingen en de nagenoeg onbestaande productiviteitsgroei hoort België thuis tussen de Zuid-Europese probleemlanden.
Journalist Matthew Klein ps Vanaf september komen er enkele massa ontslagen in de Vlaamse industrie. |
Citaat:
Het verbaasd me dat het zo lang duurt. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgt U de beurzen? Wacht U op de 3 miljard lastenverlaging op arbeid ... in 2020? Onze concurrentiehandicap met Nederland bedraagt NU 30 miljard Euro. Beseft U hoeveel blaaskes die ambtenaren van N-VA U wijsmaken? Die WILLEN NIET raken aan de ambtenarij. Zij willen niets doen aan het overheidsbeslag. Die mensen lossen de problemen niet op, zij zijn het probleem! Denk je dat met de zoveelste btw verhogingen op tabak, alcohol, ... alles in orde komt? Gelooft U Weyts die zegt dat over 10 maanden alle autowegen in België een nieuwe asfaltlaag hebben? Dit zijn mensen die nog geen ei kunnen koken. Die hebben hun hele leven geleefd vd staatskas. Laat die los in de privésector en ze zijn reddeloos verloren want die kunnen niks. Wij stevenen af op een negatieve economische groei! Dit gaat gepaard met massa ontslagen. De deïndustrialisatie gaat gewoon verder. Het enige antwoord van de nva is massa schorsingen bij werklozen en zieken en invaliden. |
Citaat:
|
Citaat:
Afgaand op de private bezit/schuld ratio, de werkgelegenheidsgraad, de kennisgraad, ... van de Belg doen we het nog zo slecht niet. Dat gaat weldra veranderen. Deze regering weet echt niet met wat ze bezig is, ze is voor de belangen van enkelingen onze sterkten aan het kortwieken in de hoop onze zwaktes te versterken en dit door het toepassen van algemene economische theorieën. Ze draait aan knoppen zonder te beseffen wat ze doet omdat ze geen rekening houdt met de plaatselijke parameters en enkel oog heeft voor de naakte wetmatigheden. Als iets in het buitenland werkt denkt ze dat dat hier ook gaat werken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die man is goed in kermissen aflopen maar daar houdt het mee op! |
hm, is dat nu spammen van een 'nieuweling' ?
|
Citaat:
|
Leg het eens uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Fortis en L&H als lokale voorbeelden. Dus ja, de beurzen volgen en er statements van maken is ongeveer hetzelfde als madame solei nadoen. En, ja, ik hoop dat U ongelijk hebt, maar zoals ik schreef, ik begrijp uw betoog wel. |
Het heeft geen zin economische onderwerpen te politiseren. De politiek heeft geen vat op de economie. Sos of liberaal, maakt niet uit.
Al vrees ik dat Demonen wel een punt heeft met een nakende nieuwe crisis. Kijk maar naar Wall Street deze middag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be