![]() |
Kusttrein naar Oostende verliest achterste wagons...
1 Bijlage(n)
De trein van Antwerpen naar Oostende is zomaar zijn achterste wagons verloren. Door het incident verloren de dagjestoeristen anderhalf uur onderweg naar de kust. Het is niet het eerste probleem met een Desirotrein van Siemens. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad vandaag.
Net voor Lokeren verloor de trein zaterdag zijn laatste drie rijtuigen. "Het was een extra lange trein omdat we veel reizigers richting kust verwachtten. Gelukkig werkten alle veiligheids*systemen waardoor de wagons automatisch tot stilstand kwamen. De treinbestuurder slaagde erin met een technicus die wagons weer aan te koppelen, maar we hebben toch beslist de trein in Lokeren te laten. De reizigers zijn daar overgestapt op een andere trein naar Gent, waar ze op een trein richting kust mochten. Daar arriveerden ze met anderhalf uur vertraging", zegt NMBS-woordvoerder Paul Van Aelst. Nog volgens Van Aelst van de NMBS is het de eerste keer dat dit met een Desiro-treinstel gebeurt. De trein is met alle wagons naar een werkplaats gebracht voor verder onderzoek. En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein. Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer. Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is. Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af. |
Citaat:
|
Achterste wagons die loskomen van een trein vind u geen noemenswaardige problemen, rare redenatie.
|
Citaat:
|
En toch , geen ongeval , en slechts anderhalf uur vertraging .
Mocht er een aanhangwagen op de E-40 loskomen , dan was het niet schade-of slachtoffer-vrij gebleven . Zou het dan slechts anderhalf uur vertraging opleveren ? Dus , proficiat voor de werkende veiligheidssystemen . |
Citaat:
Gij zijt zelf treinbestuurder zeker? Aan uw manier van klagen te zien zou ik denken van wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wacht maar, ge gaat mij nog moeten gelijk geven maar dan is het te laat.
|
Citaat:
Da's best wel een beetje zielig. |
Blijkbaar in een akute opstoot van dyslektie had ik nu toch zeker wel niet gelezen:
KUTTREIN NAAR OOSTENDE VERLIEST ACHTERSTE... Tsssss :oops: |
Kusttrein naar Oostende verliest achterste wagons ....
Ik ben toch benieuwd hoe de reizigers hierop zullen reageren !! Citaat:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
ALTIJD is het het materiaal. Bij de NMBS moeten dan toch wel alleen supermensen werken. |
Ik ben aangenaam verrast dat de NMBS die wagons nog heeft teruggevonden. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan natuurlijk ook liggen aan de berichtgeving, die vaak met totaal gebrek aan kennis de kranten vult. |
Citaat:
|
Citaat:
Als een aantal manuele handelingen tegenwoordig automatisch of sneller kunnen worden uitgevoerd, stelt zich inderdaad de vraag of er nog een specifieke functie voorbehouden voor is. Is dat een probleem? Neen, toch?! |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be