kelt |
5 september 2015 13:38 |
meer broeikasgassen maken om meer subsidies te krijgen..het kan!
http://arstechnica.com/science/2015/...as-production/
In dit artikel,waarin verwijzingen naar andere-,wordt beweerd dat er verschillende Russische- en minstens 1 Frans bedrijf zouden zijn die hun produktieprocessen zo ge-engineered hebben dat ze MEER broeikasgassen doen ontstaan.
Deze worden dan verbrand of anderszijds verwijderd en daarvoor krijgen ze zoveel subsidies of "carbon-credits" dat dit WINSTGEVEND is voor hen..
Ik bedoel maar.....tot zover het aanmoedigen van technologische evoluties.......:?
Dit is al even gek als het "steunen" van nieuwe aardolie- en gaswinningen (waar ik persoonlijk niks op tegen heb) omdat ze volgens een "CO2-uitstoot-armere" manier gebeuren...Als je echt "anti-CO2-uitstoot" bent dan VERMIJDT je juist die nieuwe olie- en gaswinningen......(niks onlogisch is de wereldbestuurders vreemd als het maar op de kap van de belastingsbetaler kan) .Dat de energiebedrijven van deze wereld dan ook maar achter deze extra inkomsten aangaan is toch niet verwonderlijk,geld is geld? :roll:
Diep beneden die opgebouwde speculatiepiramide van "carbon-credits" en "incentives" zit onvermijdelijk de belastingsbetaler.En dat maakt me pisnijdig.Het "milieu" heeft hier niks aan en ik vrees dat op deze manier enkele onze "financiele technologie" gesofistikeerder wordt,niet de "technische technologie"....
|