![]() |
de Almacht van God
Veel mensen staan te weinig stil bij dat feit.
Ik was soera 28 Qasas (de Vertelling) aan het beluisteren en dit vond ik toch een interessant stuk: En Wij openbaarden aan de moeder van Mozes: "Zoog hem; en indien je voor hem vreest, werp hem dan in de rivier en vrees noch treur; want Wij zullen hem aan u teruggeven en zullen hem tot een boodschapper maken." En de farao’s familie nam hem op zodat hij voor hen een vijand en een smart zou worden; want de farao en Hamaan en hun scharen waren boosdoeners. En de farao’s vrouw zeide: "(Dit kind is) een troost voor de ogen voor u en voor mij. Dood hem niet. Hij kan nuttig voor ons zijn of wij kunnen hem als zoon opnemen." Maar zij doorzagen het niet. (28:7-9) Indertijd nam uitgerekend de farao hemzelf een kind op van zij die tweederangsburgers, of erger slaven, in zijn rijk werden beschouwd. Hij voedde het kind op... en het zou later in God's plan tegen hem (de onrechtvaardige) dienen. SubhanAllah. Dit bewijs nogmaals de macht van Allah... en Wie werkelijk de touwtjes in handen heeft. Mensen, wees dus niet zo arrogant, zeker niet tegenover Allah, maar leg een gepaste bescheiden- en nederigheid aan de dag. |
Ja,ja, dat weten we al.
Als Allah het wil dan gebeurt het en als Hij het niet wil dan niet. Allah is een druk baasje hè? Moet zijn hele universum in de gaten houden en ook de grassprietjes en miertjes en de hondenpoep. Je moet er maar zin in hebben. Desondanks heeft de mens een vrije wil en vrijheid van handelen en plichten tegenover Allah die de gehoorzame mensen beloont en de ongehoorzame mensen straft. Ga dat maar weer rechtpraten met copy-past. p.s. Neem mij niet kwalijk dat ik dit schrijf, ik doe het omdat Allah het wil. |
Citaat:
Indien uw God de ware zou zijn dan aanbid ik liever geen God dan een God die de mensheid verdeelt in eersterangs burgers en tweederangs burgers en aan de kiem ligt van uitbuiting en haat... Maar ik heb geleerd dat God liefde is en ik heb ervaren dat God alleen maar liefde kan zijn en dat zei die het normaal durven noemen om over tweederangsburgers en slaven te spreken dat zij het zijn die de ene en ware God onrecht aandoen... Alvorens hier lessen te komen geven, denk twee maal na voordat u uw haat spuit... |
God is: Vader de Almachtige in het onderdanige en Hij houdt ontiegelijk veel van zijn tegenpool: Moeder Aarde en haar levenselementen.
![]() |
Citaat:
|
De almacht is gegeven aan alle leven in het heelal, de microwezentjes als eerste, maar dan ook de mensen, de dieren en de planten.
Alles wat bestaat heeft een stukje van de macht. En er is geen dictator zoals Allah die het allemaal alleen voor het zeggen heeft. Pas daarvoor op want hij brengt onze vrijheid om zeep. |
Citaat:
|
Volgende maand de vierde bloedmaan. We zullen weten hoe correct de religies waren he? Maar toegegeven, de tijd is er perfect naar gevormd....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
guine'ke
Zou jij niet beter eens werken, of moet jij dat niet van den allah? |
Citaat:
Blijkbaar moet hij voor alles een helpertje hebben. |
God is absolute onmacht.
Macht is karma. |
Citaat:
Geprezen is Allah, hij die veel verhaaltjes geschreven heeft maar vandaag de dag blijkbaar alle macht verloren heeft. Goed dat hij toen de touwtjes in handen had, anders schreven we nu allemaal in hiërogliefen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be