Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Antwerps OCMW-voorzitter: "Een 'nee' voor vluchtelingen is de enige juiste keuze" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222480)

Anselmo 28 augustus 2015 14:23

Antwerps OCMW-voorzitter: "Een 'nee' voor vluchtelingen is de enige juiste keuze"

Citaat:

Antwerps OCMW-voorzitter: "Een 'nee' voor vluchtelingen is de enige juiste keuze"
'Als OCMW-voorzitter van de stad maak ik me sterk dat een lokaal opvanginitiatief (LOI) organiseren een manifeste blunder zou zijn. Zowel voor de Antwerpse bevolking als voor de vluchtelingen zelf'
Fons Duchateau

Dit is toch een markante uitspraak, die de moeite is extra te belichten omdat ze in tegenstelling tot de dagelijkse portie emo in de pers wat de vluchtelingenopvang betreft, er een hier tegen de stroom in gaat.
Benieuwd naar de reacties, ook hier!
Naast de gebruikelijke verontwaardiging zullen er ook steden en gemeentes zijn, die dezelfde weg zullen opgaan.
Wie eerst ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...te-keuze.dhtml

Sneaky 28 augustus 2015 14:45

Ik ben er zeker van dat er hier veel verontwaardigde reacties gaan komen. Nochthans als je zijn volledige bijdrage leest dan zie je dat hij niet bedoeld dat er absoluut geen vluchtelingen Mogen komen. Maar dat er in Antwerpen daar geen plek voor is.

Hij haalt ook cijfers aan en dan blijkt dat zijn standpunt echt wel verdedigbaar is.

Anselmo 28 augustus 2015 14:50

Tot nu toe zijn de steden zowat als vuilbak gebruikt voor zowat alle zogenaamde "kwetsbare" groepen, waaronder ook de asylanten.

De rest van Vlaanderen roept dan wel om verdraagzaamheid, maar zij hebben makkelijk spreken.
Het is de nog altijd krimpende groep autochtone stedelingen, die met de problemen geconfronteerd worden.

vrijzinnige 28 augustus 2015 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7799115)
Dit is toch een markante uitspraak, die de moeite is extra te belichten omdat ze in tegenstelling tot de dagelijkse portie emo in de pers wat de vluchtelingenopvang betreft, er een hier tegen de stroom in gaat.
Naast de gebruikelijke verontwaardiging zullen er ook steden en gemeentes zijn, die dezelfde weg zullen opgaan.
Wie eerst ?

Deze ontwikkelingen doen mij denken aan een jeugdstrip van "de rode ridder"
Wat een naam ☺, nl de barst in de ronde tafel, en ook in die jeugdstrip trad er een splitsing op 😊

pajoske 28 augustus 2015 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7799147)
Tot nu toe zijn de steden zowat als vuilbak gebruikt voor zowat alle zogenaamde "kwetsbare" groepen, waaronder ook de asylanten.

De rest van Vlaanderen roept dan wel om verdraagzaamheid, maar zij hebben makkelijk spreken.
Het is de nog altijd krimpende groep autochtone stedelingen, die met de problemen geconfronteerd worden.

Voor mij mogen ze die groepen over alle gemeenten verdelen volgens bewonersaantal. Tenminste als de gelden uit het gemeente en stedenfonds ook volgens inwonersaantal zal verdeeld worden.

Anselmo 28 augustus 2015 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7799183)
Voor mij mogen ze die groepen over alle gemeenten verdelen volgens bewonersaantal. Tenminste als de gelden uit het gemeente en stedenfonds ook volgens inwonersaantal zal verdeeld worden.

Zonder rekening te houden met wat er voordien al "verdeeld" werd ?

vrijzinnige 28 augustus 2015 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7799183)

Beter zelfs zou zijn om de onderwijsgelden als verdelingsnorm te nemen.

Xenophon 28 augustus 2015 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7799192)
Beter zelfs zou zijn om de onderwijsgelden als verdelingsnorm te nemen.

Neen, het beste zou zijn van ons aan de realiteit aan te passen, we hebben geen geld om vluchtelingen op te vangen en te onderhouden.

Another Jack 28 augustus 2015 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7799195)
Neen, het beste zou zijn van ons aan de realiteit aan te passen, we hebben geen geld om vluchtelingen op te vangen en te onderhouden.

Hoe?
Er is geen geld?
Ze gaan volgende maand de uitkeringen met 2% optrekken!

Bad Attila 28 augustus 2015 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7799115)
Wie eerst ?

Hij herhaalt gewoon wat zijn Grote Leider reeds heeft gezegd.
Niks nieuws onder de bus, en misschien heeft hij zelfs geen ongelijk, daar kan ik niet beoordelen.

circe 28 augustus 2015 15:31

In Sint Martens Latem hebben ze nog veel plaats voor een mooi vluchtelingenkamp met nette containers zoals in Turkije. (daar komen ze trouwens vandaan. Netjes, proper, eten, drinken, toiletten.... maar geen uitkeringen.)

Waar ze ook nog veel plaats hebben is in Lasne, waar Lauretje haar buitenverblijf heeft want ze "woont" in Anderlecht op een piepklein appartementje dacht ik.

en kijk, we horen onzen Bert niet meer.... nochtans heeft die ook plaats genoeg om een kamp te laten installeren in zijn voortuin.

google er maar op los: Korte Groenweg 127, 1120 Brussel

vrijzinnige 28 augustus 2015 15:34

Citaat:

Nochtans zijn de Belgen de rijkste burgers van de EU, en de tweede rijkste burgers ter wereld !
Dat zegt en schrijft Erik Donckier, zeer bekend in Vlaams nationalistische middens om zijn positieve standpunten voor het Vlaams nationalisme overigens ook 😊

pajoske 28 augustus 2015 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7799187)
Zonder rekening te houden met wat er voordien al "verdeeld" werd ?

Ge bedoelt het geld dat Antwerpen vroeger al kreeg?

Citaat:

"We kunnen toch niet blijven verantwoorden dat Vlaanderen bijna 1.200 euro betaalt per inwoner van Antwerpen tegenover amper 200 euro voor een inwoner van een gemiddelde landelijke gemeente", aldus Dochy.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntefonds.dhtml

Spitting Image 28 augustus 2015 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7799220)
Ge bedoelt het geld dat Antwerpen vroeger al kreeg?

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntefonds.dhtml

Zonder Antwerpen is belgikske een ontwikkelingsland.
Aan de boorden van de Maas is nog plaats genoeg.

Oeps, NIPBY. (Not in Pajoskes back yard)

Xenophon 28 augustus 2015 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 7799215)
Nochtans zijn de Belgen de rijkste burgers van de EU, en de tweede rijkste burgers ter wereld !
Dat zegt en schrijft Erik Donckier, zeer bekend in Vlaams nationalistische middens om zijn positieve standpunten voor het Vlaams nationalisme overigens ook 😊

Nochtans als ik mensen zie die in karttonnen dozen slapen op straat dan twijfel ik aan uw uitleg.
20% of meer van de kinderen in Belgie ziet nooit een tandarts omdat er geen geld voor is. Ook hier weer aanwijzingen dat uw uitleg niet klopt.

De voedselbanken worden overrompeld door mensen die zich geen eten kunnen veroorloven, en dat terwijl ze de tweede rijkste mensen in de wereld zijn...

vrijzinnige 28 augustus 2015 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7799232)
Nochtans als ik mensen zie die in karttonnen dozen slapen op straat dan twijfel ik aan uw uitleg.
20% of meer van de kinderen in Belgie ziet nooit een tandarts omdat er geen geld voor is. Ook hier weer aanwijzingen dat uw uitleg niet klopt.

De voedselbanken worden overrompeld door mensen die zich geen eten kunnen veroorloven, en dat terwijl ze de tweede rijkste mensen in de wereld zijn...

Dat is niet mijn uitleg, maar dat zijn berichten die op regelmatige tijdstippen de media passeren.

demonen 28 augustus 2015 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7799196)
Hoe?
Er is geen geld?
Ze gaan volgende maand de uitkeringen met 2% optrekken!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150827_01837346

SDX 28 augustus 2015 16:57

Hij wil er enkel geen in A'pen, wel overal anders, maar niet in zijn achtertuin, de rassiest.

Xenophon 28 augustus 2015 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7799289)

Dat zijn de rijkste mensen in heel Europa die Belgen...

Die hebben het toch zo goed.

Alles gaat goed.

de vuile muilekoek 28 augustus 2015 17:10

Citaat:

Zekers niet om te onderhouden dat is logica hem zelf , er zijn al problemen om de pensioenen te blijven garanderen van onze bevolking zelf die tenslotte er zelf voor afgedragen hebben dus , A.U.B wees eerlijk en proper als politieker....zou ik vragen...:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be