Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Waar blijft de solidariteit van de christelijke wereld? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222517)

Drukazz 29 augustus 2015 13:35

Waar blijft de solidariteit van de christelijke wereld?

De foto links is van een jong christelijk meisje, waarvan de familie Syrië ontvluchtte voordat de invasie van jihadistische horden kwam. Vandaag leven ze als bedelaars in de straten van noordelijk Turkije. Zij zijn slechts één van de zeer velen in een soortgelijke situatie, en zij hebben geluk gehad. In de afgelopen jaren zijn talloze andere christenen mishandeld en vermoord in het Midden-Oosten.

Luisterend naar de oorverdovende stilte van het christelijke Westen met betrekking tot Syrische en Iraakse christenen zoals dit meisje, doet de Israeli Christian Lobby een beroep op 'onze Joodse broeders, om te vragen dat de regering van Israël zijn grenzen opent voor deze christelijke vluchtelingen.'

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/t...L/Default.aspx

Schandalig dat we onze eigen broeders en zusters zo in de steek laten. Schaam u, Theo Francken.

Drukazz 29 augustus 2015 17:06

Bs'd

Waarom brengen we dit meisje met haar familie niet naar België? Zij verdient een betere toekomst of niet?

kwantum 29 augustus 2015 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800201)
Bs'd

Waarom brengen we dit meisje met haar familie niet naar België? Zij verdient een betere toekomst of niet?

Dus tegenwoordig is "een betere toekomst' wensen voldoende om hier massaal binnen te stromen en bij FEDASIEL aan te schuiven????????????????

Nietzsche 29 augustus 2015 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800201)
Bs'd

;-)

Drukazz 29 augustus 2015 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 7800224)
Dus tegenwoordig is "een betere toekomst' wensen voldoende om hier massaal binnen te stromen en bij FEDASIEL aan te schuiven????????????????

Bs'd

Ok, we kunnen niet iedereen hier heen halen maar er is heus wel nog wat plaats

Drukazz 29 augustus 2015 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7800226)
;-)

Bs'

Egoïst !!!

Nietzsche 29 augustus 2015 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800246)
Bs'

Egoïst !!!

En trots. 8-)

andev 29 augustus 2015 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800245)
Bs'd

Hoeveel plaats is er nog volgens jou?
Naar mijn mening zitten we al te vol, hebben we al teveel vreemd volk hier rondlopen die onze maatschappij enkel maar naar de vernieling zullen helpen als we ze blijven naar de mond praten en hun zin laten doen!
Hoeveel keren moet die discussie nog herhaald worden?
Wat we niet willen weten weten we niet. Tot het te laat is...

Drukazz 29 augustus 2015 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7800258)
Hoeveel plaats is er nog volgens jou?
Naar mijn mening zitten we al te vol, hebben we al teveel vreemd volk hier rondlopen die onze maatschappij enkel maar naar de vernieling zullen helpen als we ze blijven naar de mond praten en hun zin laten doen!
Hoeveel keren moet die discussie nog herhaald worden?
Wat we niet willen weten weten we niet. Tot het te laat is...

Bs'd

De Europese bevolking gaat weldra gaan verminderen dus is er heus wel plaats voor onze christenbroeders uit Azië en Afrika. Hopelijk helpen zij mee om de perverse atheïstische waarden en normen overboord te gooien.

Wapper 29 augustus 2015 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800245)
Bs'd

Maar alleen voor christenen dus?
Dat is niet erg christelijk. 8O

Wapper 29 augustus 2015 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800263)
Bs'd

De Europese bevolking gaat weldra gaan verminderen dus is er heus wel plaats voor onze christenbroeders uit Azië en Afrika. Hopelijk helpen zij mee om de perverse atheïstische waarden en normen overboord te gooien.

Het masker van het mededogen is gevallen.
Proficiat voor uw selectieve comedianterie Drukazz.

Drukazz 29 augustus 2015 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7800267)
Maar alleen voor christenen dus?
Dat is niet erg christelijk. 8O

Bs'd

Het is enerzijds christelijk omdat je mensen helpt, anderzijds niet omdat je discrimineert. Maar we moeten toch niet uit naïviteit beginnen iedereen toelaten?

Drukazz 29 augustus 2015 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7800269)
Het masker van het mededogen is gevallen.
Proficiat voor uw selectieve comedianterie Drukazz.

Bs'd

Ik heb er toch nooit een geheim van gemaakt dat ik niets moet hebben van atheïstische waarden en normen?

Zac 29 augustus 2015 20:28

Drukazz, als je echt zo begaan bent met deze mensen, zet je dan persoonlijk in als vrijwilliger. Anders ben je niet erg geloofwaardig.

Wapper 29 augustus 2015 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800329)
Bs'd

Ik heb er toch nooit een geheim van gemaakt dat ik niets moet hebben van atheïstische waarden en normen?

Net daarom is het hypocriet uw eigen zelfverklaarde christelijke overtuiging selectief toe te passen in een context die niks te maken heeft met atheisme.

En waarom Theo Francken zich zou moeten schamen ontgaat mij helemaal.
Stel je voor dat de man hier alleen christelijke vluchtelingen zou toelaten, het kot zou te klein zijn. 8O

Jan van den Berghe 29 augustus 2015 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7799998)
Luisterend naar de oorverdovende stilte van het christelijke Westen met betrekking tot Syrische en Iraakse christenen ...

Verwar de stilte van het geseculariseerde Vlaanderen niet met de rest van het christelijke Europa.

Drukazz 29 augustus 2015 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7800345)
Stel je voor dat de man hier alleen christelijke vluchtelingen zou toelaten, het kot zou te klein zijn. 8O

Bs'd

Alsof we ons iets moeten aantrekken wat die sossenbende en groene hippies zeggen. Ze hebben al genoeg naar de kloten gedaan.

Drukazz 29 augustus 2015 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7800501)
Verwar de stilte van het geseculariseerde Vlaanderen niet met de rest van het christelijke Europa.

Bs'd

Blij dat te horen.

Jan van den Berghe 30 augustus 2015 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7800649)
Blij dat te horen.

U doet er goed aan een beetje te volgen wat er in Frankrijk onder katholieken leeft.

Weet u iets bijvoorbeeld over het massaal klokkengelui in de Franse bisdommen als teken van solidariteit met de Syrische christenen?

Drukazz 30 augustus 2015 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7800664)
U doet er goed aan een beetje te volgen wat er in Frankrijk onder katholieken leeft.

Weet u iets bijvoorbeeld over het massaal klokkengelui in de Franse bisdommen als teken van solidariteit met de Syrische christenen?

Bs'd

Ben niet echt vertrouwd met Franse media. Af en toe uit franstalig België, dat wel.

Ik kan mij wel ergens herinneren dat ik zoiets gelezen heb. Mooi gebaar, maar we hebben ook daden nodig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be