circe |
1 september 2015 10:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK
(Bericht 7803200)
Men heeft al het homohuwelijk waarbij men van het huwelijk geen aangelegenheid voor "1 man en 1 vrouw" heeft gemaakt, maar gewoon voor "2 mensen".
Dus na het weglaten van het geslacht lijkt mij het weglaten van het getal niet ver weg...
|
In een burgerlijk huwelijk (m/v) zijn er nog andere aspecten aan verbonden:
- overlevingspensioen indien één der partners overlijdt en de andere geen inkomen heeft
- erfenisrechten (zijnde vruchtgebruik indien er kinderen zijn of goedkoop erven indien er geen zijn).
alvast voor de meervoudige huwelijken zie ik het niet zitten dat ik mee moet opdraaien voor het overlevingspensioen of de 4 vrouwen van Mohammed of de 4 mannen van Germaine Greer. µ
Ik zag zo'n programma op de NedTV over pensioenen voor marokkaanse weduwen nadat hun man zich op één jaar tijd had "kapotgewerkt" in Nederland: eentje was 19 toen haar 58 jarige liefste echtgenoot overleed (ze heeft nu een riante woning met apart woongedeelte voor haar ouders, het geheel schitterend ingericht), en de andere had twee vrouwen- de rijkaard - die nu wel dat pensioen met twee moeten delen (hoop ik althans correct begrepen te hebben).
ook met de extra legale pensioenkapitalen krijgen we dan last: wat als mijnheer er in het geniept een tweede vrouw heeft bijgenomen? Mevrouw 1 kan dan alvast haar gedeelte van het te verwachten kapitaal in twee delen. Dit was zelfs al een uitspraak in een Belgische rechtbank! Want het is dus niet omdat WIJ het niet mogen dat Marokkanen of andere islamieten met meerdere paspoorten dit ook niet mogen. Mohammed zet gewoon even de Marokkaanse klak op en gaat in Cassablanca met nog drie extra vrouwen onder de lakens.... Vrouw 1 (de Belgische Mireille, die zich smoorverliefd heeft laten bekeren en met wie Mo hier is gehuwd zodat hij papiere kreeg) hoeft daar geen weet van te hebben.
|