Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   onnozele dpf filter. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222587)

Mambo 31 augustus 2015 22:16

onnozele dpf filter.
 
Geen grotere pest voor dieselwagens of die stomme roetfilter.
Om de haverklap verstopt dat onnozel ding met jawel roet natuurlijk.
En uw auto rijd nog half zo goed als normaal.
Heb dus net 600 km op half vermogen mogen bollen.
Amper 2 maand geleden ook verstopt en 2 maand daarvoor nog maar een nieuwe mogen steken.
Die krengen kosten veel geld ook.
Ze duwen ook het verbruik serieus omhoog.
Al het opgespaarde roet wordt in 1 keer gelost. Al dan niet geforceerd of bij recyclage waar ze uitgebrand worden om jawel andere verstopte te vervangen.
Dus in feite is er geen nanogram minder roet in de lucht.
Maar veel geld in het water.
Welke kalle van een wijf dat verplicht heeft ben ik vergeten, maar het is een dom wijf geweest.

Hier moet eens een reparatiewet komen die deze stomme nutteloze dure krengen op de schroothoop legt.

Tavek 31 augustus 2015 23:33

Ik ken mensen (die thuis garage hebben of gehad hebben) die die roetfilter en tussen uit halen en enkel terugsteken voor de keuring.

In ieder geval, ik rij veel korte afstanden en heb er dus ook veel miserie mee. Net benzinewagen besteld.

Mambo 1 september 2015 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7803066)
Ik ken mensen (die thuis garage hebben of gehad hebben) die die roetfilter en tussen uit halen en enkel terugsteken voor de keuring.

In ieder geval, ik rij veel korte afstanden en heb er dus ook veel miserie mee. Net benzinewagen besteld.

Ik zou het ook wel doen maar ik weet nog geen 100% zeker of de software nu wel of niet herschreven moet worden.
Ik heb nml een regenatieve.
Zelfontbrander dus.
Wat blijkbaar niet echt goed werkt.

Mambo 1 september 2015 00:50

Voor de anti diesel fans.
Onze longen bevatten kleine dieselvreters die de partikels dus letterlijk opeten.
De naam van die diesel vreters, die ook andere vuiligheid vreten weet ik nu niet meteen.

De schoofzak 1 september 2015 06:10

Als je wil gaan crossen in de bossen met een fiets, dan moet je geen lichtgewicht koersfiets kopen ...

waarom hebben jullie een dieselwagen gekozen ?

.

reservespeler 1 september 2015 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7803165)
Als je wil gaan crossen in de bossen met een fiets, dan moet je geen lichtgewicht koersfiets kopen ...

waarom hebben jullie een dieselwagen gekozen ?

.

Om mijn aanhangwagen te trekken.

patrickve 1 september 2015 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7803087)
Voor de anti diesel fans.
Onze longen bevatten kleine dieselvreters die de partikels dus letterlijk opeten.
De naam van die diesel vreters, die ook andere vuiligheid vreten weet ik nu niet meteen.

Kankercellen.

Anna List 1 september 2015 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7803165)
Als je wil gaan crossen in de bossen met een fiets, dan moet je geen lichtgewicht koersfiets kopen ...

waarom hebben jullie een dieselwagen gekozen ?

.

MTB's en crossfietsen komen tegenwoordig anders ook gewoon in lichtgewicht carbon hoor

maddox 1 september 2015 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7803165)
waarom hebben jullie een dieselwagen gekozen ?

Oh, omdat ik daar een ecopremie voor kreeg, omdat het per gereden kilometer minder geld kost aan brandstof en omdat de wagen in aanbieding was. Strikje errond en we konden die zo uit de showroom wegrijden.

maddox 1 september 2015 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7803184)
Kankercellen.

Niet echt, ik had eerder gedacht aan de macrofagen.

De schoofzak 1 september 2015 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7803183)
Om mijn aanhangwagen te trekken.

Dan vermoed ik dat je niet veel problemen hebt met je roetfilter.

.

De schoofzak 1 september 2015 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7803188)
MTB's en crossfietsen komen tegenwoordig anders ook gewoon in lichtgewicht carbon hoor

Moet ik nu elk voorbeeld of beeldspraakje toelichten in zes pagina's met voetnoten ?
Ge verstaat wat ik bedoel, veronderstel ik.

.

De schoofzak 1 september 2015 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7803189)
Oh, omdat ik daar een ecopremie voor kreeg, omdat het per gereden kilometer minder geld kost aan brandstof en omdat de wagen in aanbieding was. Strikje errond en we konden die zo uit de showroom wegrijden.

Om dat soort van redenen kies je je echtgenote. Namelijk niet objectieve en op basis van behoeften weerhouden criteria.

De motorversie van je auto, dus diesel of benzine, kies je op criteria waarvoor deze motor geschikt is, en hoe je die auto dus gaat gebruiken.

.

Dadeemelee 1 september 2015 09:53

Om de paar maanden eens goed doorvlammen op de autostrade en het is opgelost.

Tavek 1 september 2015 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7803165)
Als je wil gaan crossen in de bossen met een fiets, dan moet je geen lichtgewicht koersfiets kopen ...

waarom hebben jullie een dieselwagen gekozen ?

.

Omdat ik jarenlang iedere dag 200 km moest rijden.

Omdat ik nu veel dichter bij het werk woon, is dat veel beperkter. Dus stappen we over naar benzine. De nieuwe generatie benzinemotoren zijn ook veel zuiniger en krachtiger dan vroeger. Je hebt driecylinders die echt prachtig presteren en weinig verbruiken.

Dadeemelee 1 september 2015 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7803310)
Omdat ik jarenlang iedere dag 200 km moest rijden.

Omdat ik nu veel dichter bij het werk woon, is dat veel beperkter. Dus stappen we over naar benzine. De nieuwe generatie benzinemotoren zijn ook veel zuiniger en krachtiger dan vroeger. Je hebt driecylinders die echt prachtig presteren en weinig verbruiken.

Vooral bij die kleine benzines zijn de officiële verbruikscijfers compleet fout.

Tavek 1 september 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7803315)
Vooral bij die kleine benzines zijn de officiële verbruikscijfers compleet fout.

De officiele cijfers moet je niet bekijken.

Je moet gewoon testrit doen of iemand die je kent met zo een wagen vragen hoe het verbruik zit.

Met mijn diesel die officieel 4.5 l/100 km moet verbruiken zit ik nu op 7-8 l, puur door die korte afstanden en roetfilter.

En de ecoboost motoren van ford en puretech motoren van peugeot zijn wel degelijk zuiniger dan andere benzinemotoren. Dat wilt niet zeggen dat ze even zuinig zijn als zuinige diesels. 4.7 l/100 km gemengd wordt opgegeven maar in de realiteit krijgt een normale chauffeur 6 l/100 km, wat ik deftig vind voor een benzine.

maddox 1 september 2015 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7803301)
Om dat soort van redenen kies je je echtgenote. Namelijk niet objectieve en op basis van behoeften weerhouden criteria.

De motorversie van je auto, dus diesel of benzine, kies je op criteria waarvoor deze motor geschikt is, en hoe je die auto dus gaat gebruiken.

.

Ik zou erbij kunnen schrijven dat met toen 30K km per jaar het ook de meest logische keuze was. Maar helaas, nu doen we met moeite nog maar 10K per jaar, gelukkig zeer zelden in korte afstanden, wat de problemen met roetfilters en dergelijke tot een minimum beperkt.

De schoofzak 1 september 2015 19:47

OK zo.

Nu zoek ik nog een 2 liter turbo-benzine suv.

.

Tavek 1 september 2015 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7804026)
OK zo.

Nu zoek ik nog een 2 liter turbo-benzine suv.

.

Waarom specifieer je cylinderinhoud ? In princiepe doet dat er niet toe, zolang er maar voldoende PK en Nm's uitkomen.

Oude amerikaanse V8's zijn trager dan moderne europese minibenzines hoor....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be