![]() |
onnozele dpf filter.
Geen grotere pest voor dieselwagens of die stomme roetfilter.
Om de haverklap verstopt dat onnozel ding met jawel roet natuurlijk. En uw auto rijd nog half zo goed als normaal. Heb dus net 600 km op half vermogen mogen bollen. Amper 2 maand geleden ook verstopt en 2 maand daarvoor nog maar een nieuwe mogen steken. Die krengen kosten veel geld ook. Ze duwen ook het verbruik serieus omhoog. Al het opgespaarde roet wordt in 1 keer gelost. Al dan niet geforceerd of bij recyclage waar ze uitgebrand worden om jawel andere verstopte te vervangen. Dus in feite is er geen nanogram minder roet in de lucht. Maar veel geld in het water. Welke kalle van een wijf dat verplicht heeft ben ik vergeten, maar het is een dom wijf geweest. Hier moet eens een reparatiewet komen die deze stomme nutteloze dure krengen op de schroothoop legt. |
Ik ken mensen (die thuis garage hebben of gehad hebben) die die roetfilter en tussen uit halen en enkel terugsteken voor de keuring.
In ieder geval, ik rij veel korte afstanden en heb er dus ook veel miserie mee. Net benzinewagen besteld. |
Citaat:
Ik heb nml een regenatieve. Zelfontbrander dus. Wat blijkbaar niet echt goed werkt. |
Voor de anti diesel fans.
Onze longen bevatten kleine dieselvreters die de partikels dus letterlijk opeten. De naam van die diesel vreters, die ook andere vuiligheid vreten weet ik nu niet meteen. |
Als je wil gaan crossen in de bossen met een fiets, dan moet je geen lichtgewicht koersfiets kopen ...
waarom hebben jullie een dieselwagen gekozen ? . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Ge verstaat wat ik bedoel, veronderstel ik. . |
Citaat:
De motorversie van je auto, dus diesel of benzine, kies je op criteria waarvoor deze motor geschikt is, en hoe je die auto dus gaat gebruiken. . |
Om de paar maanden eens goed doorvlammen op de autostrade en het is opgelost.
|
Citaat:
Omdat ik nu veel dichter bij het werk woon, is dat veel beperkter. Dus stappen we over naar benzine. De nieuwe generatie benzinemotoren zijn ook veel zuiniger en krachtiger dan vroeger. Je hebt driecylinders die echt prachtig presteren en weinig verbruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
Je moet gewoon testrit doen of iemand die je kent met zo een wagen vragen hoe het verbruik zit. Met mijn diesel die officieel 4.5 l/100 km moet verbruiken zit ik nu op 7-8 l, puur door die korte afstanden en roetfilter. En de ecoboost motoren van ford en puretech motoren van peugeot zijn wel degelijk zuiniger dan andere benzinemotoren. Dat wilt niet zeggen dat ze even zuinig zijn als zuinige diesels. 4.7 l/100 km gemengd wordt opgegeven maar in de realiteit krijgt een normale chauffeur 6 l/100 km, wat ik deftig vind voor een benzine. |
Citaat:
|
OK zo.
Nu zoek ik nog een 2 liter turbo-benzine suv. . |
Citaat:
Oude amerikaanse V8's zijn trager dan moderne europese minibenzines hoor.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be