Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Luie belgische ambtenaar zwaarst beschermde vd wereld! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222593)

demonen 1 september 2015 07:52

Luie belgische ambtenaar zwaarst beschermde vd wereld!

Leg je oor te luisteren bij nagenoeg elke leidinggevende in de publieke sector en je krijgt dit soort kafkaiaanse verhalen te horen in tonen van woede, ongeloof en gelatenheid, afhankelijk van het karakter en de dienstjaren. ‘Je moet je moeder én je vader vermoord hebben om buiten te vliegen bij de overheid’ is echt geen cliché. Het aantal ambtenaren die ontslagen werden omdat ze volstrekt niet voldeden, is op de hand van een onhandige schrijnwerker te tellen. Voor de meesten - en dat zijn er in percentage uitgedrukt zeer weinig - die de laan uit werden gestuurd lag er een zwaar tuchtdossier op tafel, dat niet zelden gebaseerd was op een strafrechtelijke uitspraak.
Nagenoeg nooit vliegt een luie ambtenaar eruit. Het gros van mijn collega’s begint zelfs in zeer manifeste gevallen niet aan een procedure die na twee negatieve evaluaties moet leiden naar een ontslag, Dat heeft niet te maken met een gebrek aan moed, maar alles met ontmoediging. In de beroepscomités moeten leidinggevenden zich komen verantwoorden voor negatieve evaluaties alsof ze schuldig zijn aan roofmoord bij nacht.
Natuurlijk zijn er bij de vakbondsmensen die de beroepscomités bemannen een aantal die de zaken objectief benaderen. Maar helemaal loskomen van het idee dat je toch moeilijk de directie gelijk kan geven, is niet iedereen gegeven. Zo was er niet zo lang geleden een ambtenaar die zich hard voor zijn vakbond inzette maar helemaal niet voor onze federale overheidsdienst, en dus een onvoldoende kreeg. Zijn vakbondsgenoot in het beroepscomité stelde voor de evaluatie in ‘uitzonderlijk’ om te zetten. Gelukkig gingen de andere leden niet in op dit hilarische voorstel. Het is nu bang afwachten of de Raad van State niet ergens een foutje vindt in de omslachtige procedure.
http://www.tijd.be/opinie/column/Bui...69724-2337.art

Waar blijft de grote verandering van Dewever?
Ze is niet meer van deze tijd, en is dat misschien nooit geweest. Een verantwoordelijke overheid zou beter ophouden met ambtenaren vast te benoemen. Alles verandert, jobs verdwijnen en er komen nieuwe in de plaats, mensen veranderen in de loop van hun leven. Waarom moet een werknemer die voor de staat gaat werken, een win for life krijgen? Want dat is het: op het moment dat een ambtenaar vastbenoemd wordt, tekent de overheid een contract om die mens tot aan zijn dood in de watjes te leggen. Een commitment van 60 jaar!

fred vanhove 1 september 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7803214)
Leg je oor te luisteren bij nagenoeg elke leidinggevende in de publieke sector en je krijgt dit soort kafkaiaanse verhalen te horen in tonen van woede, ongeloof en gelatenheid, afhankelijk van het karakter en de dienstjaren. ‘Je moet je moeder én je vader vermoord hebben om buiten te vliegen bij de overheid’ is echt geen cliché. Het aantal ambtenaren die ontslagen werden omdat ze volstrekt niet voldeden, is op de hand van een onhandige schrijnwerker te tellen. Voor de meesten - en dat zijn er in percentage uitgedrukt zeer weinig - die de laan uit werden gestuurd lag er een zwaar tuchtdossier op tafel, dat niet zelden gebaseerd was op een strafrechtelijke uitspraak.
Nagenoeg nooit vliegt een luie ambtenaar eruit. Het gros van mijn collega’s begint zelfs in zeer manifeste gevallen niet aan een procedure die na twee negatieve evaluaties moet leiden naar een ontslag, Dat heeft niet te maken met een gebrek aan moed, maar alles met ontmoediging. In de beroepscomités moeten leidinggevenden zich komen verantwoorden voor negatieve evaluaties alsof ze schuldig zijn aan roofmoord bij nacht.
Natuurlijk zijn er bij de vakbondsmensen die de beroepscomités bemannen een aantal die de zaken objectief benaderen. Maar helemaal loskomen van het idee dat je toch moeilijk de directie gelijk kan geven, is niet iedereen gegeven. Zo was er niet zo lang geleden een ambtenaar die zich hard voor zijn vakbond inzette maar helemaal niet voor onze federale overheidsdienst, en dus een onvoldoende kreeg. Zijn vakbondsgenoot in het beroepscomité stelde voor de evaluatie in ‘uitzonderlijk’ om te zetten. Gelukkig gingen de andere leden niet in op dit hilarische voorstel. Het is nu bang afwachten of de Raad van State niet ergens een foutje vindt in de omslachtige procedure.
http://www.tijd.be/opinie/column/Bui...69724-2337.art

Waar blijft de grote verandering van Dewever?
Ze is niet meer van deze tijd, en is dat misschien nooit geweest. Een verantwoordelijke overheid zou beter ophouden met ambtenaren vast te benoemen. Alles verandert, jobs verdwijnen en er komen nieuwe in de plaats, mensen veranderen in de loop van hun leven. Waarom moet een werknemer die voor de staat gaat werken, een win for life krijgen? Want dat is het: op het moment dat een ambtenaar vastbenoemd wordt, tekent de overheid een contract om die mens tot aan zijn dood in de watjes te leggen. Een commitment van 60 jaar!

Ik vind dat we van geluk mogen spreken dat er in onze bedrijven alleen maar klantvriendelijke,dynamische,eerlijke,bekwame en slimme mensen werken.
Ik geef je anders graag eens de gegevens van het bedrijf die hier de renovatiewerken hebben uitgevoerd.....heb je onmiddellijk al deze kwaliteiten samengebundelt in één foldertje.

Trouwens de betrouwbaarheid van je Ford auto's was ook niet om naar huis over te schrijven.

Spitting Image 1 september 2015 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7803299)
Ik vind dat we van geluk mogen spreken dat er in onze bedrijven alleen maar klantvriendelijke,dynamische,eerlijke,bekwame en slimme mensen werken.
Ik geef je anders graag eens de gegevens van het bedrijf die hier de renovatiewerken hebben uitgevoerd.....heb je onmiddellijk al deze kwaliteiten samengebundelt in één foldertje.

Trouwens de betrouwbaarheid van je Ford auto's was ook niet om naar huis over te schrijven.

Ford = Fabrication Ordinaire, Reparation Difficile.

demonen 1 september 2015 10:36

Citaat:

U heeft de vrijheid een keuze te maken tussen duizenden andere renovatiebedrijven.
Die keuzevrijheid hebben wij tav de overheid niet.

demonen 1 september 2015 10:37

Citaat:

Heeft U er ooit eentje gekocht met uw staatsuitkering?
Tweedehandsje?

fred vanhove 1 september 2015 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7803370)
U heeft de vrijheid een keuze te maken tussen duizenden andere renovatiebedrijven.
Die keuzevrijheid hebben wij tav de overheid niet.

Een geluk dat er een overheid is om die cowboys wat in het gareel te houden.

fred vanhove 1 september 2015 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valère Nijpels (Bericht 7803343)
Fredje, ben je een tavekje aan het doen?

;-)

fred vanhove 1 september 2015 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7803342)
Ford = Fabrication Ordinaire, Reparation Difficile.

:lol::lol:

fred vanhove 1 september 2015 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7803373)
Heeft U er ooit eentje gekocht met uw staatsuitkering?
Tweedehandsje?

Een ambtenaar kan maar een nieuwe auto kopen van zodra hij zijn driedubbel pensioen ontvangt....;-)

reservespeler 1 september 2015 15:22

Citaat:

Wat is / was er mis met een Ford?

fred vanhove 1 september 2015 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7803714)
Wat is / was er mis met een Ford?

In principe niet zo veel.....alleen wanneer je er ééntje kocht aan dewelke Demonen mee had geprutst zat je in zak en as.
Hij heeft altijd veel geluk gehad dat de vakbond hem steeds in bescherming heeft genomen toen en nu nog.;-)

graaf de bethune 1 september 2015 18:39

@Fred Vanhove: je zegt daar zoiets over Ford. Ik passeerde regelmatig langs de fabrieksparking van het personeel, het viel mij op dat meer dan de helft van de wagens geen ford waren, ondanks fenomenale kortingen waar anderen alleen maar kunnen van dromen. Voor mij was het duidelijk, waarom zou ik een ford kopen als het eigen personeel nog niet eens een ford koopt. Ik vermoed dat al die niet-ford wagens op de ford-personeelsparking afkomstig waren van collega's van Demonen, die wisten dat een Ford om zeep was als Demonen er had aangezeten, en die mensen wilden dus geen risico nemen, en ik ook al helemaal niet. Ford Onderdemonendelen Rap Defect.

fred vanhove 1 september 2015 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 7803934)
@Fred Vanhove: je zegt daar zoiets over Ford. Ik passeerde regelmatig langs de fabrieksparking van het personeel, het viel mij op dat meer dan de helft van de wagens geen ford waren, ondanks fenomenale kortingen waar anderen alleen maar kunnen van dromen. Voor mij was het duidelijk, waarom zou ik een ford kopen als het eigen personeel nog niet eens een ford koopt. Ik vermoed dat al die niet-ford wagens op de ford-personeelsparking afkomstig waren van collega's van Demonen, die wisten dat een Ford om zeep was als Demonen er had aangezeten, en die mensen wilden dus geen risico nemen, en ik ook al helemaal niet. Ford Onderdemonendelen Rap Defect.

Voor Demonen zijn tijd waren Fords idd goede auto's......;-):lol:

demonen 1 september 2015 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7803736)
In principe niet zo veel.....alleen wanneer je er ééntje kocht aan dewelke Demonen mee had geprutst

Ik heb nooit in de assemblage gewerkt.

demonen 1 september 2015 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 7803934)
@Fred Vanhove: je zegt daar zoiets over Ford. Ik passeerde regelmatig langs de fabrieksparking van het personeel, het viel mij op dat meer dan de helft van de wagens geen ford waren,

De vrouwen reden met de Ford Mondeo stationcar omdat die veel ruimte had voor de kinderen naar school te brengen. Wij kwamen met een kleine tweedehands auto werken of met de moto zoals ik.

demonen 1 september 2015 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7803936)
Voor Demonen zijn tijd waren Fords idd goede auto's......;-):lol:

U heeft een rijbewijs?

demonen 1 september 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valère Nijpels (Bericht 7804084)
Werken, dat zal wel niet. Maar wellicht wel aanwezig geweest of wettig afwezig met een ziekenbriefje.

Zelfs dat niet.
Mijn eerste ziektebriefje was dadelijk ernstig. Ik kreeg dezelfde dag een bloemenmand vd direktie en mijn collega's.

demonen 1 september 2015 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valère Nijpels (Bericht 7803645)
Doe eens niet belachelijk en ga werk zoeken.

Ik ben vrijgesteld om werk te zoeken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be