Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   wij willen werk voor asielzoekers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222601)

brother paul 1 september 2015 12:45

wij willen werk voor asielzoekers

Waar is dat marshall plan om de asielzoekers op te vangen, en te integreren in onze economie

IN feite is het toch simpel, ze mogen hier komen, we willen ze helpen, maar we gaan ons in godsnaam niet bezighouden met jan en alleman ter eeuwige dage hier gratis te hosten... omdat ze het etiketje vluchteling hebben.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150901_01843853

Niet gerekend op deze sociaal geindoctrineerde... Ze mogen vrijwilligerswerk doen.. Volgens mij MOETEN ze hier werk zoeken en werken...

Xenophon 1 september 2015 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7803515)
Waar is dat marshall plan om de asielzoekers op te vangen, en te integreren in onze economie

IN feite is het toch simpel, ze mogen hier komen, we willen ze helpen, maar we gaan ons in godsnaam niet bezighouden met jan en alleman ter eeuwige dage hier gratis te hosten... omdat ze het etiketje vluchteling hebben.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150901_01843853

Niet gerekend op deze sociaal geindoctrineerde... Ze mogen vrijwilligerswerk doen.. Volgens mij MOETEN ze hier werk zoeken en werken...

Is er nog vuil werk voor al die mensen?

demonen 1 september 2015 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7803515)

Iets wat er niet is kan je niet aanbieden.

TV-verslaafde 1 september 2015 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7803524)
Is er nog vuil werk voor al die mensen?

Graaf een put van zoveel bij zoveel vierkante meter en gooi die put daarna terug dicht. Zo'n werk zal er altijd wel zijn.
Of dat werk echt productief gaat zijn is een andere vraag.

Pericles 1 september 2015 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7803553)
Iets wat er niet is kan je niet aanbieden.

We kunnen er altijd ambtenaren van maken , daar is er veel werk van het tijpe : s'morgens een put graven en deze s'avonds weer vullen. ;-)

demonen 1 september 2015 13:23

'Erkende vluchtelingen moeten op een gelijkaardige manier behandeld worden als Belgen. Hen inschakelen als goedkope werkkrachten is onwettig', reageert Vluchtelingenwerk Vlaanderen.
'Wat asielzoekers willen is een veilig leven en bescherming', zegt Keytsman. 'Daarnaast willen ze een échte job, die rekening houdt met hun capaciteiten, hun ervaring en diploma. Het is zijn taak als OCMW-voorzitter om ervoor te zorgen dat deze mensen de juiste begeleiding krijgen zodat zij passend werk vinden.'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/vl...al-598963.html

TV-verslaafde 1 september 2015 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7803560)
We kunnen er altijd ambtenaren van maken , daar is er veel werk van het tijpe : s'morgens een put graven en deze s'avonds weer vullen. ;-)

éwel ja, ik pleit er ook zo voor. De privé krijgt een loon en de ambtenaren krijgen geen loon, die worden gecompenseerd dmv huisvesting en rantsoenbonnen voor voedsel en water te krijgen. De helft zijn toch al rasechte communisten. :|

Patrick M. 1 september 2015 13:50

Autochtone schoolverlaters met de juiste diploma's vinden nu al geen werk en dan ga je een beetje zeggen dat de asielzoekers moeten werken in België.
Hoe kun je zo naïef zijn?

Boduo 1 september 2015 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7803558)
Graaf een put van zoveel bij zoveel vierkante meter en gooi die put daarna terug dicht. Zo'n werk zal er altijd wel zijn...
...

Jij bent soldaat geweest ?

dpg 1 september 2015 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7803586)
Autochtone schoolverlaters met de juiste diploma's vinden nu al geen werk en dan ga je een beetje zeggen dat de asielzoekers moeten werken in België.

Die met de juiste diploma´s vinden wel werk, die zonder juiste diploma´s gaan bij de spoorwegen "werken".

Boduo 1 september 2015 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7803586)

+ Het is de taak v.d. OCMW's om passende begeleiding te geven zodat deze mensen een job vinden.
(Deze mensen: ons eigen volk hé)

Libro 1 september 2015 13:57

Werklozen aan de gemeenschapsdienst, vluchtelingen aan de gemeenschapsdienst... Je zou haast gaan geloven dat er ergens nog genoeg werk sluimert om betaalde jobs te creëren! Jobs voor ambtenaren dan nog wel (want we hebben het hier over gemeenschapsdienst).

Boduo 1 september 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7803591)
Die met de juiste diploma´s vinden wel werk, die zonder juiste diploma´s gaan bij de spoorwegen "werken".

Ik ken hier in m'n naaste omgeving een licentiaat criminologie die al 14 maanden op zoek is naar werk.
Kun jij hem een job bezorgen ?

Patrick M. 1 september 2015 14:01

Van iemand anders weet ik het niet maar ik heb een diploma en werk.

dpg 1 september 2015 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7803603)
Ik ken hier in m'n naaste omgeving een licentiaat criminologie die al 15 maanden op zoek is naar werk.
Kun jij hem een job bezorgen ?

Geen juiste diploma dus, mijn nichtje had al werk voor ze afstudeerde.

De juiste diploma´s dus..

Boduo 1 september 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7803606)
Geen juiste diploma dus, mijn nichtje had al werk voor ze afstudeerde.

De juiste diploma´s dus..

Jij zou moeten werken in een CLB en de jongeren inlichten over wat de "juiste" diploma's zijn, nu & over x aantal jaren.

dpg 1 september 2015 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7803613)
Jij zou moeten werken in een CLB en de jongeren inlichten over wat de "juiste" diploma's zijn, nu & over x aantal jaren.

Wie aan een "licentiaat criminologie" begint doet het zich zelf aan.

Boduo 1 september 2015 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7803616)

Toen die jongen begon aan de univ kon hij niet weten dat hij 5 jaar later geen werk zou hebben.
Jij misschien wel ?

Maori 1 september 2015 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7803616)

Vroeger was Pol & Soc zowat de vuilbak van de univs, nu is dat criminologie.
Allez, vuilbak, eerder een richting voor zij zonder een duidelijk toekomstbeeld.

Maori 1 september 2015 14:17

Wat ik niet snap, is dat er zijn die beginnen steigeren wanneer geopperd wordt dat mensen die hier binnenkomen, zouden moeten werken voor hetgeen zij van de belgische staat krijgen. Gezond boerenverstand is het. Je kan het ook dankbaarheid noemen.

In elk geval is het walgelijk om mensen zomaar te geven zonder er ooit iets voor terug te vragen.
Voed zo maar eens je kinderen op; monsters krijg je.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be