Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gevaarlijkste beroep (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22265)

Het Skill Effect 18 oktober 2004 15:24

Gevaarlijkste beroep

Glazenwasser is gevaarlijkste beroep ter wereld

Uit een studie van de Britse verzekeraar Churchill Insurance blijkt dat glazenwasser het gevaarlijkste van alle beroepen is.
"Glazenwassers werken op grote hoogten en moeten zich ongelooflijk hard concentreren", verduidelijkt Gerg Dawson, woordvoerder van Churchill Insurance, zaterdag. "Zij zijn bijna circusartiesten zonder veiligheidsnet." Glazenwassers lopen dan ook het grootste risico om tijdens de uitoefening van hun beroep dodelijk te verongelukken of verwondingen op te lopen.

Na de glazenwassers volgen de soldaten, brandweerlui, zeevissers, piloten, politiemannen, dakwerkers, boomchirurgen en circusartiesten. Zoek je een job zonder waarbij je leven niet in het gevaar komt, dan wordt je volgens Churchill Insurance best pastoor, bankmanager, apotheker of kantoorbediende.

Het Skill Effect 18 oktober 2004 15:25

Wat dacht je anders van beroepsinbrekers?

Citaat:

Inbraakpoging kost inbreker het leven
Een inbreker heeft zich in het Ierse Tralee per ongeluk verhangen toen hij probeerde een huis binnen te komen. Een bewoner trof de man bungelend aan het raamkozijn van de badkamer aan.
Vermoedelijk heeft de inbreker geprobeerd via het raam naar binnen te klimmen maar is hij uitgegleden en bleef zijn trui aan een haak vastzitten, waardoor hij stikte. Dat heeft de politie maandag gemeld. Het slachtoffer was een bekende van de politie.

doornroosje 18 oktober 2004 17:47

Wat dacht je van Juwelier!

ge komt s'avonds uwe winkel buiten en ge loopt bots op zo'n paaltje,en als ge weet hoe hoog die ongeveer komen!

Jazeker 18 oktober 2004 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Zoek je een job zonder waarbij je leven niet in het gevaar komt, dan wordt je volgens Churchill Insurance best pastoor, bankmanager, apotheker of kantoorbediende.

Leuke verzekeringsmaatschappij. Ik neem aan dat ze daar nog nooit van een hartaanval of ander typisch gevolg van stress hebben gehoord ?

doornroosje 18 oktober 2004 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Leuke verzekeringsmaatschappij. Ik neem aan dat ze daar nog nooit van een hartaanval of ander typisch gevolg van stress hebben gehoord ?

Ha, geen gevaar!

dan mss doodgraver,die klanten zeggen niet veel meer he!

doggy 18 oktober 2004 21:04

- leeuwenpoeper
- mierenneuker
- zagevent
- haaientemmer
- ...

d�*t zijn pas gevaarlijke beroepen!
;-)

Tzuvar Raemborr 19 oktober 2004 06:54

telemarketer :twisted:

Griffin 19 oktober 2004 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr

Moedige mensen.
Vooral als ze mij opbellen en langer dan een minuut blijven luisteren. :twisted:

Astenblieft mensen 19 oktober 2004 11:06

Citaat:

[b]Zoek je een job zonder waarbij je leven niet in het gevaar komt, dan wordt je volgens Churchill Insurance best pastoor, bankmanager, apotheker of kantoorbediende.

of je gaat doppen ;-)

ossaert 19 oktober 2004 11:33

Ik heb ooit ergens gelezen dat soapacteurs de laagste gemiddelde leeftijd halen - ze vallen namelijk bij bosjes voor hun tijd gekomen is.

Dimitri 19 oktober 2004 13:24

Citaat:

Na de glazenwassers volgen de soldaten, brandweerlui, zeevissers, piloten, politiemannen, dakwerkers, boomchirurgen en circusartiesten.

Wtf is een boomchirurg??? :?

Tzuvar Raemborr 19 oktober 2004 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Druïden. Hun hoog sterftecijfer wordt onder andere veroorzaakt door hun gevechten met tot de tanden bewapende wildplassende avonturiers.

(Ik vrees dat alleen Distel die gaat snappen)

ossaert 19 oktober 2004 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Dat is iemand die, je raadt het nooit, zieke bomen weer gezond maakt: hij zaagt zieke takken af, spit de grond rondom eens om, legt een hoopje bij de wortels en zet ze in de was.

Astenblieft mensen 19 oktober 2004 16:01

zie: suske en wiske en de boze boomzalver

Scarabaeida 19 oktober 2004 16:41

Het gevaarlijkste beroep van vandaag moet ongetwijfeld de president van Irak zijn. Die gast wil men langs alle kanten dood en in Irak sterven de coallitie-troepen bij de vleet samen met andere politieke doelwitten (colaborateurs). Het is raar dat iemand het aangenomen heeft.

Jazeker 19 oktober 2004 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr

Ik blijf erbij dat die dame die hersenbeschadiging reeds had voordat ik mijn 'woordeke placeerde'.

Het Skill Effect 19 oktober 2004 20:56

Wat dacht je van gemeentewerker?

Die kunnen van hun schup glijden en hun kaak breken! :lol:

TomB 19 oktober 2004 21:21

Mijnwerker: Stoflong/kanker etc.
Jumper in een kerncentrale: Straling
Aircraft mechanic op een vliegdekschip: Elk jaar worden er zo wel een paar door de motor gezogen.
Houthakker: Zeker weten dat dat een gevaarlijk beroep is, ik heb onlangs nog een boom laten omkappen.
Rodeoclown: Obvious

ingenious 19 oktober 2004 21:57

wielrenner: die doping kan ni gezond zijn :?

From_Vlaanderen 6 juli 2009 00:48

niet-Belgische Millitair

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be