Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Taxshift is ruim onvoldoende om te concurreren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222668)

demonen 3 september 2015 08:26

Taxshift is ruim onvoldoende om te concurreren

"Gemeten vanaf 1996 is de loonkostenhandicap aan het verdwijnen. We zakken van een historische loonkostenhandicap van 11,6 naar 9,6 procent. Maar door de indexering van de btw-verhoging op elektriciteit stijgt die historische Belgische loonkostenhandicap opnieuw naar 10 procent. België kampt duidelijk met een concurrentienadeel.

http://trends.knack.be/daily-trends/...al-599425.html

Deze regering durft geen moedige maatregelen nemen.
Zolang ze niet ingrijpt in het overheidsbeslag heeft investeren in België geen zin.
Dit blijft een land dat gemaakt is door en voor ambtenaren.

Spitting Image 3 september 2015 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7805942)
"Gemeten vanaf 1996 is de loonkostenhandicap aan het verdwijnen. We zakken van een historische loonkostenhandicap van 11,6 naar 9,6 procent. Maar door de indexering van de btw-verhoging op elektriciteit stijgt die historische Belgische loonkostenhandicap opnieuw naar 10 procent. België kampt duidelijk met een concurrentienadeel.

http://trends.knack.be/daily-trends/...al-599425.html

Deze regering durft geen moedige maatregelen nemen.
Zolang ze niet ingrijpt in het overheidsbeslag heeft investeren in België geen zin.
Dit blijft een land dat gemaakt is door en voor ambtenaren.

Ha, de ambtenaren. Dat is nu eens echt iets nieuws.:roll:

demonen 3 september 2015 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7805946)
Ha, de ambtenaren. Dat is nu eens echt iets nieuws.:roll:

Geert Bourgeois: We hebben bespaard, maar in andere landen waren de ingrepen veel zwaarder. Artur Mas, mijn Catalaanse collega, vertelde me dat zijn ambtenaren 10 tot 30 procent ingeleverd hebben. In sommige Duitse bedrijven werkt het personeel langer voor hetzelfde geld.
Keert de Belgische tanker snel genoeg? Het overheidsbeslag zou tegen 2019 nog altijd rond de 50 procent schommelen.

Geert Bourgeois: " "Het gaat niet snel genoeg, maar het kan niet sneller. De uitdaging is enorm. In 2018 moet dit land een budgettair evenwicht hebben, tegelijk moet dat overheidsbeslag dalen, wat nu gebeurt. En ondertussen moet de loonkostenverlaging gefinancierd worden. Het concurrentienadeel is nog niet weggewerkt. In de nasleep van de sluiting van Ford Genk hebben we twee investeringen gemist in Limburg. Telkens 600 tot 700 arbeidsplaatsen. Die jobs werden in Nederlands-Limburg gecreëerd, niet in Centraal-Europa."

http://trends.knack.be/economie/bele...al-599499.html

De nva durft geen moedige beslissingen nemen tav het overheidsbeslag.
Zij is het probleem!

Anselmo 3 september 2015 09:28

Wie dacht, dat het dit keer bij de opening van deze draad NIET over de N-VA zou gaan is een naïeveling! :oops:

Werd gelukkig reeds in reactie 3 door DS hersteld.

Sukkelaar 3 september 2015 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7805960)
http://trends.knack.be/economie/bele...al-599499.html

De nva durft geen moedige beslissingen nemen tav het overheidsbeslag.
Zij is het probleem!

Ik ben niet voor de Nieuwe Vlaamse arrivisten maar toch moeten wij eerlijk blijven: ligt de schuld enkel bij NVA of delen CD&v, OvLD en MR ook in het gebrek aan durf?

demonen 3 september 2015 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7806140)
Ik ben niet voor de Nieuwe Vlaamse arrivisten maar toch moeten wij eerlijk blijven: ligt de schuld enkel bij NVA of delen CD&v, OvLD en MR ook in het gebrek aan durf?

Sossen!

Libro 3 september 2015 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7805984)
Wie dacht, dat het dit keer bij de opening van deze draad NIET over de N-VA zou gaan is een naïeveling! :oops:

Werd gelukkig reeds in reactie 3 door DS hersteld.

Of over ambtenaren...

Vrijheideerst 4 september 2015 08:56

N-VA
Dewever
Francken
De regering NVA
De regeirng Dewever
N-VA
Anti dit
Anti dat

Maar vooral blahblah
Tegen de N-VA

De schoofzak 4 september 2015 09:23

1 Bijlage(n)
Voor de verkiezingen:
de enen zeggen dat de nva het niet zal kunnen;
de anderen zeggen dat de nva de boel gaat doen ontploffen.

Na de verkiezingen:
voor de enen is het te weinig, voor de anderen teveel.
voor de enen is het te laat, voor de anderen te vroeg.
voor de enen is het te links, voor de anderen is het te rechts.

Doe wel en zie niet om;
Wij zijn een centrum-rechtse partij en we doen onverstoord verder.
Doen jullie maar jullie goesting. Waar het mogelijk is.

Pandareus 4 september 2015 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7807301)
N-VA
Dewever
Francken
De regering NVA
De regeirng Dewever
N-VA
Anti dit
Anti dat

Maar vooral blahblah
Tegen de N-VA

Dat is het logische gevolg van het feit dat N-VA nu op alle bestuursniveau's volgens volle sterkte mee regeert of de regering aanvoert. Het lijkt wel alsof je nog graag behandeld zou worden als oppositiepartij ? Dan kun je lekker in de luwte zitten, nu uiteraard niet meer.

Xenophon 4 september 2015 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7807323)
Voor de verkiezingen:
de enen zeggen dat de nva het niet zal kunnen;
de anderen zeggen dat de nva de boel gaat doen ontploffen.

Na de verkiezingen:
voor de enen is het te weinig, voor de anderen teveel.
voor de enen is het te laat, voor de anderen te vroeg.
voor de enen is het te links, voor de anderen is het te rechts.

Doe wel en zie niet om;
Wij zijn een centrum-rechtse partij en we doen onverstoord verder.
Doen jullie maar jullie goesting. Waar het mogelijk is.

Voor de verkiezingen:

Vlaanderen onafhankelijk!

Na de verkiezingen:

Vlaanderen onderhorig aan Belgie!

Zoek de tegenstelling.

De schoofzak 4 september 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7807370)
Voor de verkiezingen:

Vlaanderen onafhankelijk!

Na de verkiezingen:

Vlaanderen onderhorig aan Belgie!

Zoek de tegenstelling.

Dat heb je zeer slecht begrepen;
dat is je al 1000 keer uitgelegd, dus twee mogelijkheden: je kunt het niet begrijpen, of je wilt het niet begrijpen.

wij zijn een legalistische partij.
Zowel voor als na de verkiezingen.

.

De schoofzak 4 september 2015 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7807358)
Dat is het logische gevolg van het feit dat N-VA nu op alle bestuursniveau's volgens volle sterkte mee regeert of de regering aanvoert. Het lijkt wel alsof je nog graag behandeld zou worden als oppositiepartij ? Dan kun je lekker in de luwte zitten, nu uiteraard niet meer.

Het is niet bij ons zo,
en het is nooit zo geweest,

dat als de oppositie hun partijprogramma bejubelt, of soms onzin uitkwaakt,

dat de meerderheid zou moeten zwijgen.

.

Xenophon 4 september 2015 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7807377)
Dat heb je zeer slecht begrepen;
dat is je al 1000 keer uitgelegd, dus twee mogelijkheden: je kunt het niet begrijpen, of je wilt het niet begrijpen.

wij zijn een legalistische partij.
Zowel voor als na de verkiezingen.

.

Jaja, de kiezer heeft het slecht begrepen. Een liedje dat de Vlaming bekend in de oren klinkt, samen met de hit, 'Span de buikriem aan Vlaming'.

En ondertussen wordt alles duurder, ook de belastingen taksen en accijnzen. En de schuld blijft stijgen terwijl we ons opmaken om nog eens vele tienduizenden vreemdelingen op te nemen die hier niet eens passen en waar ten andere geen geld voor is.

De volgende verkiezing zal de kiezer het hopelijk wel begrepen hebben.

En jullie zullen dan staan roepen, 'net nu we voor een onafhankelijk Vlaanderen wilden gaan...'
De zoveelste leugen op rij.

Spitting Image 4 september 2015 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7807383)
Jaja, de kiezer heeft het slecht begrepen. Een liedje dat de Vlaming bekend in de oren klinkt, samen met de hit, 'Span de buikriem aan Vlaming'.

En ondertussen wordt alles duurder, ook de belastingen taksen en accijnzen. En de schuld blijft stijgen terwijl we ons opmaken om nog eens vele tienduizenden vreemdelingen op te nemen die hier niet eens passen en waar ten andere geen geld voor is.

En jullie zullen dan staan roepen, 'net nu we voor een onafhankelijk Vlaanderen wilden gaan...'
De zoveelste leugen op rij.

De verrijzenis van het VB is een lachertje, Xeno. Die komen hun dreun niet meer te boven. Het toontje dat ze zingen, klinkt al een pak lager.
Willen ze zo salonfähig worden? Oeps ze passen zich aan. Wie verwijt je dat ook al weer?

Xenophon 4 september 2015 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7807421)
De verrijzenis van het VB is een lachertje, Xeno. Die komen hun dreun niet meer te boven. Het toontje dat ze zingen, klinkt al een pak lager.
Willen ze zo salonfähig worden? Oeps ze passen zich aan. Wie verwijt je dat ook al weer?

Dat het VB het verleden is zeg ik hier al wel enkele jaren.

Alleszins, je begint meer en meer op BDW te trekken wat dat specifieke geval betreft, zijn strijd is ook tegen het VB in plaats van tegen Belgie.

Spitting Image 4 september 2015 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7807427)
Dat het VB het verleden is zeg ik hier al wel enkele jaren.

Alleszins, je begint meer en meer op BDW te trekken wat dat specifieke geval betreft, zijn strijd is ook tegen het VB in plaats van tegen Belgie.

Neen, hoor, ik ben altijd tegen het cordon geweest en ben vast meer tegen België dan jij, maar ik kies een andere weg. En zolang ik aanvoel alsof die niet afgesloten is door een lawine, blijf ik die overtuigd volgen. Toch mijn recht zeker?

Libro 4 september 2015 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7807301)
N-VA
Dewever
Francken
De regering NVA
De regeirng Dewever
N-VA
Anti dit
Anti dat

Maar vooral blahblah
Tegen de N-VA

...en tegen ambtenaren. Wij ambtenaren gaan op den duur dankzij Demonen nog vriendjes worden met de N-VA.

Xenophon 4 september 2015 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7807431)
Neen, hoor, ik ben altijd tegen het cordon geweest en ben vast meer tegen België dan jij, maar ik kies een andere weg. En zolang ik aanvoel alsof die niet afgesloten is door een lawine, blijf ik die overtuigd volgen. Toch mijn recht zeker?

Ja, prima.

De schoofzak 4 september 2015 14:08

De kiezer heeft inderdaad altijd gelijk.
De kiezer heeft zelfs gelijk, als hij na de verkiezingen gedwongen wordt meer of zelfs teveel te betalen. Hij had en hij heeft gelijk.
De kiezer heeft zelfs gelijk als hij als Vlaming nog langer verknecht wordt. Die domme Vlaming had als kiezer gelijk en heeft als kiezer gelijk.

Maar voor de volle honderd procent akkoord met jouw stelling:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7807383)
...
...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be