Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politierechter schakelt eigen dochter in. 'Er is gewoon te weinig personeel'. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222826)

Patrick M. 6 september 2015 19:07

Politierechter schakelt eigen dochter in. 'Er is gewoon te weinig personeel'.

De Leuvense politierechter Kathleen Stinckens, bekend van het VIER-programma ‘De Rechtbank’, heeft voor een statement gezorgd. De dame nam haar 18-jarige dochter mee naar het werk om administratieve taken uit te voeren: ‘Er is gewoon te weinig personeel.’

‘Een statement wil ik het niet noemen, dat is het helemaal niet. Al toont het natuurlijk wel aan dat we moeten roeien met de riemen die we hebben. Maar er waren veel afwezigen, en het toont natuurlijk wel aan dat we moeten roeien met de riemen die we hebben. De praktische problemen begonnen zich op te stapelen. Alle ouders nemen hun zoon of dochter toch wel eens mee naar het werk? Ik vroeg mijn dochter of ze een dagje de handen uit de mouwen wou steken en dat vond ze geen probleem. Ze werd niet betaald voor haar werk. Het was ook maar voor één dagje, want vanaf volgende week begint mijn dochter al cursussen voor school te volgen’, aldus Stinckens in Het Laatste Nieuws.

Met dank aan HLN.

Misschien zijn er bij de asielzoekers mensen die kunnen helpen want de regering wilt de asielzoekers toch na 4 maanden aan het werk.
Oh ja vergeten, eerst moeten ze nog de taal leren.

Charlie don't Surf 6 september 2015 19:28

Vorder werkloze kleuterleidsters en orthopedagogen op en je probleem is opgelost.

dpg 6 september 2015 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf (Bericht 7810765)
Vorder werkloze kleuterleidsters en orthopedagogen op en je probleem is opgelost.

Ergens loopt er ook nog een werkloze licentiaat criminologie rond.

Tavek 6 september 2015 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 7810771)
Ergens loopt er ook nog een werkloze licentiaat criminologie rond.

Toevallig heb ik zo eentje in de familie. Grote onderscheiding maar ze werkt nu als simpel administratief bediende. Er is daar geen werk in te vinden, voor iedere functie bij justitie of de politie is er een massa kandidaten. Allemaal met het geschikte diploma.

Vrijheideerst 6 september 2015 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7810778)
Toevallig heb ik zo eentje in de familie. Grote onderscheiding maar ze werkt nu als simpel administratief bediende. Er is daar geen werk in te vinden, voor iedere functie bij justitie of de politie is er een massa kandidaten. Allemaal met het geschikte diploma.

"als simpel administratief bediende"... het zou maar erg zijn van niet zeker???

Moet ze dan ook gaan doppen omdat ze niet meteen werk vindt naar diploma?

:rofl:

Mambo 6 september 2015 21:10

Dochter werkte niet in een familiaal bedrijf.
Dus is het...
Het speelt geen rol of er wel of geen vergoeding was.

Patrick M. 7 september 2015 11:09

Charlie don't surf, dat is een goed idee.
Dan zijn mijn dochter en schoondochter in één keer ambtenaren met een dikke pree en een dik pensioen.

Tavek 7 september 2015 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7810827)
"als simpel administratief bediende"... het zou maar erg zijn van niet zeker???

Moet ze dan ook gaan doppen omdat ze niet meteen werk vindt naar diploma?

:rofl:

Je leest weer dingen die er niet staan.

Iets waar jij je vaak aan bezondigt. Maargoed, het is u niet te doen om de discussie, maar vooral om te provoceren.

coro 7 september 2015 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7811476)
Je leest weer dingen die er niet staan.

Iets waar jij je vaak aan bezondigt. Maargoed, het is u niet te doen om de discussie, maar vooral om te provoceren.

Ben vandaag naar de polilitierechtbank geweest! 1 grote klucht en niet meer en minder dan een geldmachine! Recht wordt daar niet uitgesproken.

Ik vraag me af welke competenties men moet hebben om politierechter te zijn/worden? Een groot gehalte sadisme wel. Dat is zeker!

Inlevingsvermogen:0. Empathie:0 Realiteitszin:0. Sarcasme: 100%.

vlaams realist 7 september 2015 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coro (Bericht 7811598)
Ben vandaag naar de polilitierechtbank geweest! 1 grote klucht en niet meer en minder dan een geldmachine! Recht wordt daar niet uitgesproken.

Ik vraag me af welke competenties men moet hebben om politierechter te zijn/worden? Een groot gehalte sadisme wel. Dat is zeker!

Ik neem aan dat je een geldboete kreeg .
In Afrika noemen ze zoiets "herverdeling van de rijkdom."

Libro 7 september 2015 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7811745)

Hier zeggen ze: "Wie zijn billen brandt..." maar ik deel Coro's standpunt over politierechters (dat zonder meer ook van toepassing is op vrederechters).

demonen 7 september 2015 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7810729)
De Leuvense politierechter Kathleen Stinckens, bekend van het VIER-programma ‘De Rechtbank’, heeft voor een statement gezorgd. De dame nam haar 18-jarige dochter mee naar het werk om administratieve taken uit te voeren: ‘Er is gewoon te weinig personeel.’

‘Een statement wil ik het niet noemen, dat is het helemaal niet. Al toont het natuurlijk wel aan dat we moeten roeien met de riemen die we hebben. Maar er waren veel afwezigen, en het toont natuurlijk wel aan dat we moeten roeien met de riemen die we hebben. De praktische problemen begonnen zich op te stapelen. Alle ouders nemen hun zoon of dochter toch wel eens mee naar het werk? Ik vroeg mijn dochter of ze een dagje de handen uit de mouwen wou steken en dat vond ze geen probleem. Ze werd niet betaald voor haar werk. Het was ook maar voor één dagje, want vanaf volgende week begint mijn dochter al cursussen voor school te volgen’, aldus Stinckens in Het Laatste Nieuws.

Met dank aan HLN.

Misschien zijn er bij de asielzoekers mensen die kunnen helpen want de regering wilt de asielzoekers toch na 4 maanden aan het werk.

Hopelijk brengt die geen overwerkte prostitués op gedachten, alhoewel ...

coro 8 september 2015 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7811745)

Fout!

fox 8 september 2015 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coro (Bericht 7811598)

Politierechters kijken gewoon recht door de bullshit die de beklaagden hen daar keer op keer proberen te verkopen. Realiteitszin: 100%

coro 8 september 2015 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7812325)
Politierechters kijken gewoon recht door de bullshit die de beklaagden hen daar keer op keer proberen te verkopen. Realiteitszin: 100%

Van de meeste zaken die voorafgingen vroeg ik mij toch af waarmee die rechters zich toch allemaal bezig houden. Geen wonder dat ze achterstand hebben. Mochten ze zich tot de strafste gevallen (terecht) bezighouden en al de rest minnelijk schikken zou het tenminste vooruitgaan.

Verhaal kregen de meesten toch niet, en de verkeerswet wordt daar minitieus toegepast. Dus wat voor zin heeft dat dan?

Xenophon 9 september 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7810729)

Met dank aan HLN.

Het is eigenlijk jammer dat die dochter geen been of arm gebroken heeft tijdens haar 'werken' op het gerecht. Eens kijken ofdat het een arbeidsongeval zou zijn.

Waarschijnlijk wel, want iedereen neemt toch zijn/haar kinderen mee naar het werk...

In welke wereld leven die mensen eigenlijk?

Another Jack 9 september 2015 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7814379)
Het is eigenlijk jammer dat die dochter geen been of arm gebroken heeft tijdens haar 'werken' op het gerecht. Eens kijken ofdat het een arbeidsongeval zou zijn.

Waarschijnlijk wel, want iedereen neemt toch zijn/haar kinderen mee naar het werk...

In welke wereld leven die mensen eigenlijk?

In een wereld waar er gewerkt wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be